Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 15161 til 15180 af 24089
-
Billedanalyse?
ForumindlægHej jeg skal fremlægge imorgen om et billed, som jeg skal analyse, men har svært ved det. Det handler om dette billede: http://www.google.dk/imgres?q=gulvafh%C3%B8vlere&hl=da&gbv=2&biw=1241&bih=606&tbm=isch&tbnid=0hxCqIhVMFkpuM:&imgrefurl=http://bsartblog.blogspot.... -
AT2010: Dansk og samfundsfag?
ForumindlægEfter lang tids kæmpen for at få den overordnede titel, fag og emne til at gå op i en højere enhed, både fordi jeg har et begrænset antal fag at vælge imellem (da jeg har et 4-årigt studieforløb, så jeg får først religion, old, psykologi, filosofi m.fl. næste år) og fordi jeg næsten kun har human... -
Konjuktiv - oversættelse
ForumindlægNogle der vil rette? Jeg lover ikke for hvor godt det er.. Har ikke helt forstået konceptet i det endnu, men arbejder på sagen :) KONJUNKTIV I AT-BISÆTNINGER Traduce las frases siguentes al español 1) Jeg bryder mig ikke om, at Miguel drikker så mange øl. - No me guste que Miguel b... -
Hjælp!! haster!! bevis
ForumindlægDisse udtryk sættes lig hinanden 1/2•a•b•sin(C)=1/2•a•c•sin(B)=1/2•b•c•sin(A)⇔ Divider med 1/2•a•b•c a=b⇔a/c=b/c (1/2•a•b•sin(C))/(1/2•a•b•c)=(1/2•a•c•sin(B))/(1/2•a&bull... -
Definition af overvågningssamfund!!
ForumindlægHej med jer. Jeg er i øjeblikket ved at skrive min SRP, som handler om 1984 af George Orwell. Min samfundsfagslærer har i min problemformulering bedt mig om kort at redegøre for hvad et overvågningssamfund egentlig er. Er der nogen der ved det? For jeg synes jeg har forsøgt ALT! på forhånd mange ... -
Talepapir + venlig sjæl
ForumindlægHej! Er der en venlig sjæl der gider at læse mit talepapir og give kritik måske ros? :-) Venligst -
Hjææælp til sætningsanalyse
ForumindlægHej. Jeg sidder med et citat, der først og fremmest skal inddeles i sætningsled på både det primære og det sekundære sætningsniveau. Sætningen volder mig nogle voldsomme problemer, så måske der sidder en derude, som er super skarp til den slags. Citatet er: 'Den tværfaglighed man så gerne ... -
kronik om kærlighed
Forumindlæghej jeg ville høre hvordan man skriver en kronik om kærlighed?? det er jo et bredt emne, men er helt blank.. håber i kan hjælpe... på forhånd tak.. -
English abstract, pleeeeeeeeease hjælp!!
ForumindlægHej Alle :) Har skrevet et engelsk abstract til min SRP opgave, er der ikke en der please vil læse det igennem og finde mine grammatiske fejl? :) -er nemlig ikke særlig god til engelsk! :) På forhånd tusind tusind tak!! This study investigates immigration in USA and Denmark. It answers questions ... -
Retfærdig karakter eller ej - hvad synes du?
ForumindlægHej alle. Så har jeg været oppe til mundtlig eksamen i samfundsfag... Som I nok har gættet, så gik det ikke helt, som jeg havde håbet/forventet, og derfor opretter jeg nu denne tråd, fordi jeg er utilfreds med min karakter. Det overordnede emne drejede sig om politik. Der var så tre delspørgsmål... -
Nogle der vil rette min opgave?
ForumindlægAnalyse von Doris Dörrie „Was wollen sie von mir?“ Resümee: Anna lebt allein und isoliert und das Fehlen eines Mannes in ihrem Leben. Ein Mann folgt ihr eines Tages auf meinem Weg nach Hause und er geht nach Hause zu ihrer. Anna schaltet ihn ein, aber später wird sie unangenehm und... -
Danskopgave
ForumindlægMin lærer har besluttet sig for at vi ikke skal skrive fristil, men en større skriftlig danskopgave. Jeg har valgt at skrive om Konflikten i Mellemøsten, og idet jeg kun går i folkeskole, må jeg gerne inddrage noget historie. Opgaveformulering:”Der ønskes en historisk gennemgang af forholdene i M... -
Del jeres guldkorn til dansk stil (noter, gode vendinger, forbindeord, ord osv.)
ForumindlægDer er sikkert nogle af jer herinde der har nailet danskfaget. Til jer vil jeg høre om i vil dele jeres viden. Jeg skriver godt, men det kan forbedres. Vil gøre alt for at få 12-tallet. Jeg er tæt på. Derfor er jeg åben for input fra andre. Ydermere kan opslaget bruges som hjælp til mange andre... -
7'er
ForumindlægHej guys. Jeg skal op til skriftlig musik engang i næste uge og jeg har tre spørgsmål jeg ønske svar på: 1. Hvordan er det HELT præcis man kan se om en akkord er en 7'er eller en maj7? Jeg ved godt at det har noget med afstanden fra 7'eren til grundtonen at gøre, men er der ikke nogen de... -
Vigtigt! og svært og langt!
ForumindlægDISSE OPGAVER SKAL I OGSÅ VISE HVORDAN I FANDT UD AF DET Jeg skal have svar på disse opgaver: Navn på skibskopierne Ottar Havhingsten Roar Ege Helge Ask Skibenes længde Ottar 16,5m havhingsten 29,4m Roar Ege 14,1m Helge Ask 17,5m Bredde Ottar 4,5m havhingsten 3,8m Roar Ege 3,4m Helge Ask 2... -
skyggernes hus
ForumindlægHar brug for hjælp til VIDNEUDSAGN i skyggernes hus. Jacobsen, anlægsgartner Hvad de lavede på kirkegården, ved jeg ikke, men det så ud som om, de tilhørte en eller anden form for kult. Inger Astrup, sekretær Hun var ikke særlig afholdt på skolen. Efter det hun havde gjort, skulle hun ald... -
Matematik opgaver-rumfang, overflade osv.
ForumindlægKassereren Ole skal købe nye tennisbolde til klubbens forestående turnering. Turneringsboldene skal have en bestemt størrelse. De tennisbolde, Ole køber, har en omkreds på 21,7 cm. Hvad er boldenes rumfang? (3,1) O=r*2*3,14 21,7=r*6,28 r=21,7/6,28=3,5 V=4/3*3,14*3,5^3=179,5cm^3 4 bolde:1... -
Modeller i VØ og Afsætning, Pandora A/S
ForumindlægHey folkens Jeg er ved at forberede mig lidt på den SRP, jeg skal skrive til december, hvor i jeg vil skrive om Pandora. I den forbindelse kigger jeg på, hvilke modeller jeg kan anvende i opgaven. I min opgave vil jeg ikke kigge på konkurrencesituationen, da denne er meget svær at analysere fo... -
[Old] Så er den gal igen...
ForumindlægSå er den gal igen!Nu er gymnasietiden snart forbi - eksamen i old skal dog overstås først.Mit spørgsmål er blevet behandlet mange i dette forum, dog mangler jeg en række præcisioner...De sædvanlige svar på, hvordan man skal disponere og fremlægge siteksamensspørgsmål i old er følgende:Dispositio... -
Afstemning og beregning 1
ForumindlægHej, jeg har en opgave, som jeg håber, at I vil hjælpe mig med: Opgave 1: Et fast hvidt stof er ved kvalitativ analyse bestemt til at være opbygget af natriumioner og arsenat(III. Ud fra viden om arsens kemi kan man slutte, at stoffets molekylformel kan skrives NaxAsOy. Der udføres to kva...
