Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15401 til 15420 af 23489
-
Resume af filmen L'Indochine
ForumindlægL’histoire «L’Indochine » traite d’une femme blanche et une fille asiatique et l’histoire se passe en Indochine que le titre indique. La femme s’appelle Eliane Devries et elle a adopté la jeune fille qui s’appelle Camille. En ce qui concerne les parent de Camille ils ont péri dans un accident. El... -
pufferopløsning
Forumindlægder ønskes at fremstille en pufferopløsning hvor pH er 7,0. jeg skal nu forklare hvilke to af disse stoffer H3PO4- , H2PO42- , HPO42- og PO43- , jeg ved bare ikke helt hvordan jeg skal gribe opgaven an -
middelalderen
Forumindlæghej ville lige høre om jeg har forstået middelalder perioden er det sandt:? det jeg har skrevet nedenunder middelalder startede i 1000 - 1500 tallet efter vingetiden perioden er meget fokus på norden kommer i europæisk stor magt, og meget snak om den danske konges Niels og snakken om knud... -
Regler i skriftlig eksamen
ForumindlægHej med jer, håber I kan hjælpe mig. I opgaveformuleringerne til den spanske stil står der som regel, at man skal skrive mellem 100-150 ord eller sådan noget. Jeg plejer altid at skrive mere, siden jeg kan spansk og ikke føler, at jeg kan uddybe mig nok på så få ord. Min lærer har altid givet mig... -
Optimering af en kasse
ForumindlægJeg skal lave en såkaldt "optimering" af en kasse, kassens volume skal være 2m³, både længden og bredden er betegnet som x, og højden som h :).Min idé var at skrive areal formlen somAreal = 2*(x*x)+4*(x*h) , men har virkelig ingen anelse hvordan jeg får regnet højden og bredden (x) ud. ... -
hjææææææææælp :)
Forumindlægnogle der ved hvad der menes med : Skriv følgende tal ved hjælp af den eksponentielle notation: 0,0001 0,001236 1226000 12,6 1000000 3457 0,003456 7 hvad er en eksponentiel notation? hvad går denne opgave ud på :D ? -
luftpudebænk og fjeder
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=29313På figuren ses, en slæde med massen M som er forbundet til to ens fjedre. Da trækloddet hænger stille må Fsnor = Ft = Ffjeder heraf fås så : (1)mg = -s*x1) Afbild fjederkraften som funktion af deformationen s, bestem fjederkonstanten ud fra grafen. Der kan jeg så bruge (... -
Sammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen?
ForumindlægSammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen? -
Bindingsenergi pr. nukleon
ForumindlægHej. Når man ser en graf over bindingsenergien pr. nukleon vokser den jo fra venstre side før jern og falder på højre side efter jern. På venstre side vil der da kunne ske fusion, da det går mod et lavere energi-niveau (og det vil det jo gerne), eftersom der skal tilføres mere energi for at split... -
integration.. hjælp..
Forumindlægln(2) S (1/t)(2t-3)dt 0 ln(2)=t*ln(t)-t*2t-3 - S t*ln(t)-t*2dt 0 er denne integration rigtig??hvis ikke, hvad gør jeg galt? -
Bindinger?
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig...Hvordan kan man forklare forskellen mellem stoffernes smeltepunkter og kogepunkter for følgende stoffer:dihydrogen (tk -252,85 og ts -259,25)dinitrogen (tk -195,8 og tk -210)Ammoniak (tk -33 og ts -78)Er det noget med bindinger imellem molekylerne?H... -
Dansk stil - rettehjælp?
ForumindlægHej!Jeg skal aflevere denne stil fredag, og vil gerne have hjælp til at forbedre den, da jeg virkelig har problemer med diskussionen.Afleveringen er skrevet til opgave 1 i hæftet til studentereksamen maj 2001. Opgaven hedder:Kedsomhedens prisgør rede for Joseph brodskys tanker om kedsomhed i hans... -
Grundrelationen
ForumindlægEt af spørgsmålene til mundtlig årsprøve i matematik lyder på: Bevis grundrelationen (cos(v))^2 + (sin(v))^2 = 1 Nu har jeg ledt alle mine noter og bøger i gennem, og været på jagt efter det på nettet, men kan simpelthen ikke finde det ... Nogle der kan hjælpe ? Tak på forhånd :) -
24 timer - mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op til mundlig eksamen i tysk. Som i jo nok ved trækker man en tekst, som man derefter har 24 timer til at forberede. Jeg ville lige høre om der var nogen der,efter at jeg havde lavet opgaven, kigge på den og eventuelt komme med bedre forslag? Jeg har eksamen i næste uge? Jeg p... -
Fransk karakter!?
ForumindlægHej. Ville lige spørge om, hvad i fik i jeres fransk eksamen. Er nysgerig. =D -
artikel!
ForumindlægLigenu sidder jeg midt i min 24 timers forberedelse til tysk A. Er det et krav at man skal analysere? for jeg har trukket nogle artikler, hvor der blandt er interviews.. Det kan man jo ikke rigtig analysere på. Hvad gør man så? Vil jo gerne op og få en god karakter, helst tocifret :-) -
Fransk, en smule grammatik (delingsartikel og passé composé)
ForumindlægHej, Er denne sætning er korrekt: Les trois garçons et le chef d’école le Père Jean ont envoyé en camp de concentration. Om det er rigtigt, at "à de" bliver til "en" ? Og er denne sætning er korrekt: L’auteur se souviendra to... -
Digt af Christian Winther
ForumindlægHej!Jeg har en smule problemer med dette digt "Ak, mindes Du" fra 1865 af Christian Winther. Nogen der kan fortælle mig noget om digtet, eller forfatteren for den sags skyld?På forhånd tak:)Jeppe -
Nirvana - Buddhisme
ForumindlægHej. Jeg skal lave en opgave om nirvana inden for buddhisme. Jeg har ikke den store viden inden for nirvana, kun de ´´basale´´ ting. Jeg har fået opsat en problemstilling, og fået den godkendt. Ville bare lige høre, om der var en herinde, som ved en masse om nirvana, hvis jeg kunne lave flere ... -
differentialligninger - lidt hjælp
ForumindlægGodaften.. Jeg sidder med opgave 7,142 i eksamensopgaver i matematik 2.Opgaven lyder: En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx = 1/xy , x>0 og grafen for f går gennem punktet P(1,-2)Jeg har så bestemt tangentligningen til grafen for f, der går gennem punktet P, men jeg skal så ...
