Søgning på: Teenagere vælger sporten fra. Resultater: 15441 til 15460 af 15933
-
Lån
ForumindlægDu ønsker at spare op, og har oprettet en konto i banken. Du ved, at du kan betale en ydelse på 500 kr. pr. kvartal, og rentesatsen er 1,2 % pr. kvartal. Hvor mange penge står der på kontoen efter 10 år? 4 kvartaler på et år 4*10=40 kvartaler i alt (500*(1+0,012)40-1)/(0,012)=25477,65 Du ... -
Forbedre gennemsnit af særligt relevante fag
ForumindlægHej Studieportalen Jeg vil gerne søge ind på min drømmeuddannelse, som er jura, om et par år. I sommers blev jeg student, og mit gennemsnit har derfor tegnet et billede af, om optagelse på jura kan blive en realitet. Det kan det nu, men adgangskvotienten på uddannelsen er igen steget, og da den ... -
Hjælp til spansk
ForumindlægHej alle sammen. Håber der er nogle der vil rette mit spanske igennem. 1) Vælg tre sætninger i oversættelsen ovenfor uden ”ikke” (”no”) i. Oversæt dem. (Gør dem benægtede ved at indsætte ”no”. Hvor skal ”no” stå?) Ifølge statistikkerne har 57 %... -
Klage over lærer og karakter?
ForumindlægHej SP, jeg overvejer, om dette er en klage værd, eller om jeg bare skal lade det ligge: Jeg fik min årskarakter i idræt, som var 00. Jeg er ekstremt dårlig til faget, men vil gerne have mit 02 eller 4 tilbage, fordi det trækker snittet ned - især, nu hvor karakterne risikerer at blive overført.... -
Droppe ud af 1.g og starte på efterskole
ForumindlægHej alle, Sagen er den, at jeg har længe overvejet at droppe ud af 1.g og starte på en efterskole. På daværende tidspunkt jeg skulle vælge gymnasie, var jeg en flittig 12-tals pige, og afsluttede da også folkeskolen med et snit på 11,4. Dog var jeg et helt andet sted i mit liv, jeg var sindssyg ... -
Geografi spørgsmål
ForumindlægHej jeg har en opgave i geografi hvor man skal vælge et land (jeg har valgt Holland) og svare på spørgsmål iforhold til landet og lave en fremlæggelse ud fra svar på spørgsmål og med powerpoint og jeg har fået ca. 100 spørgsmål og der er nogle jeg ikke kan finde svar på: 1. Ved hvilke længde og ... -
Notat om globalisering og konkurrenceevne.
ForumindlægHej derude:) Jeg har fået et helt eksamenssæt som aflevering, hvori den sidste delopgave er et notat. Jeg har brugt meget langt tid på at søge information, men kan simpelthen ikke finde ud af det. Jeg håber der er nogen kloge hoveder derude som kan hjælpe:) opgaveformuleringen lyder således: '... -
Kommateringsregler (med- eller uden startkomma)
ForumindlægFortsættelse af tråden: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=2090997 #2, i omtalte tråd. Tak for svaret og forklaringen. Jeg er i tvivl om hvordan brugen af startkomma da skal (bør) forstås. "Kommaet, som er et startkomma, sættes i dit eksempel efter (hoved)sætningen &qu... -
Binomialfordelingen og nulhypotese
ForumindlægHej, jeg sidder lige pt med 2 opgaver jeg er ret forvirret over. Er der nogle der kunne hjælpe mig med at forstå pointen Opgave 1 Karl spiller dart. Sandsynligheden for, at han rammer bullseye, er 0,20. Bullseye er den røde plet i midten af dartskiven, i det følgende kaldet ''fuldtræffe... -
statistiske test af data - usikker på om jeg kan anvende chi'2 på disse data
ForumindlægHej, jeg håber der sidder en der kan hjælpe jeg er igang med en undersøgelse om hvordan vi refererer til dyr i narrativer med enten han, hun, den eller det hos børn med og uden sprogforstyrrelser (yngre gruppe og ældre gruppe + voksen kontrolgruppe). Jeg har altså i alt 5 grupper (Y-DLD n=10; ... -
Bio-kemi eller bioteknologi???
ForumindlægHej alle Jeg har netop afsluttet grundforløbet og fik ikke min første prioritet, som var bio-kemi (Biologi A, kemi B), så nu har jeg bioteknologi som studieretning (Biotek A, fysik b, Mat A) Vi har haft vores første time med vores Biotek-lærer, og han fortalte os bundærligt, at dette er den svæ... -
Den nye kvote 2-ordning
ForumindlægHejsa.Jeg læste i går i avisen at fra 2007 går vi over til en ny kvote 2-ordning, hvor man har Kvote Ia, Ib, IIa og IIb. Men jeg lagde mærke til at der stod at dette forholdsvis henvendte sig til den gruppe af unge, der har et snit der næsten er oppe på det snit, der behøves for at komme ind på d... -
Valg 2005
ForumindlægSå blev valget udskrevet!Så vidt jeg kan forneme, er de fleste brugere af Studieportalen højreorienterede.Men hvad har folk tænkt sig at stemme? -
Blæk om radioaktivitet
ForumindlægHar en fysikblæk for her i ferien, hvor der er tre opgaver. Jeg har dog ingen anelse om hvordan de skal løses(tror jeg heller ikke dem fra min klasse har). Håber I kan hjælpe mig. Vi får snart prøve i det, så intresseret i hvordan man løser dem, ikke bare svaret.Skriver de to opgaver op. Den sids... -
Nægtet oprykning til 3.g
ForumindlægHej, jeg står i den situation lige nu, at jeg har modtaget et brev om at mit gymnasium påtænker at nægte mig oprykning til 3.g, grundet at mit gennemsnit var under 2, både årskaratkterer og eksamnier. Grundet private årsager derhjeme, så har jeg ikke kunne fokusere og koncentere mig i skolen, hvi... -
AT, AP og NV
ForumindlægHej, jeg håber virkelig, der er nogle, der ved noget om det her eller kan henvise til et oplysende link.Vi har AT1 i denne uge (alkohol - kemi, idræt og his), og vores lærer har sagt noget om, at vi afsluttende skal skrive en rapport på 2 sider. Vi skal aflevere den på fredag. Er der nogle, der v... -
Impedans hjælp
ForumindlægHej! Jeg har lidt af et problem i en opgave.. men skal udregne Impedansen, men jeg ikke helt hvordan jeg skal gøre, for mig ser det ud som at der mangler oplysinger, fordi jeg får ikke at vide hvat R eller I er. Jeg har vedhæft et billede af opgaven. p.s jeg har regnet mig frem til at selvindu... -
Muslimer vs. Protestanter
ForumindlægI anledning af den statsstøttede afbrænding af den danske og den norske ambassade i Syrien finder jeg det nødvendigt i først omgang at fremsætte følgende – om end kontroversielle – hypotese: Islam er som religion og kulturgrundlag underlegen i forhold til Kristendommen (herunder især Protestantis... -
Middelalder
ForumindlægHej, Vi er igang med et projekt, hvor bl.a. middelalderen indgår. I den forbindelse har jeg fået til opgave at lede efter en ridder der angiveligt skulle have deltaget i en omfavnsrig pilgrimsrejse. Hans navn skulle være Casper Maach.Jeg synes ikke det umiddelbart lyder som en normalt middelalder... -
Skrf. eksamen, 3g - QUEENIE!
ForumindlægHvad siger I til den? Er jeg den eneste, der synes, at det var en umådelig svær oversættelse?
