Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 15821 til 15840 af 22496
-
Navngivning af komplekser
ForumindlægHej,Er der nogen der kan gøre det mere klart for mig hvornår man skal bruge di,tri,tetra osv når man angiver antallet af ligander ved komplekser, og hvornår man bruger bis,tris,tetrakis osv?Det er tilsyneladende sidstnævnte man bruger når der skal være parentes omkring liganden, men hvorfor bruge... -
At sluge
ForumindlægHej til alle SP brugere. Der er noget jeg har tænkt over en del i dag. mit spørgsmål lyder sådan her: Når man sluger, sluger man så med munden eller med halsen? Hvad mener du, og hvorfor? Jeg ved det er lidt langt ude, men det har præget med hele dagen, så jeg vil gerneskæbe en konkluss... -
Tangentens ligning...
ForumindlægKan aldrig finde ud af at finde tangentens ligning... Jeg ved jeg skal bruge en x-værdi, y-værdi og en hældning og så kan jeg sætte det ind i en formel...f(x)= (5x^2)/(x^2 +4)Jeg ved de skærer i punktet p (-1,f(-1))..Hvordan kan jeg finde hældningen? -
Oversættelse
ForumindlægHej! Håber nogen vil rette de værste fejl i dette udrarg af min stil?The boys grows up, and becomes good friends, though withouth knowing they are twíns. As they get older, their ways seperates for a while. mickey gets a unskilled job at a factory; Eddie gets an education, and becomes the directo... -
Reducer udtrykket
Forumindlægjeg skal reducere denne opgave. (p-2q)^2+4pq-(p-q)(p+q) Jeg får det til -q^2 bogen siger at det bliver 5q^2 -
4(2x-3)-x = -5?
ForumindlægDette stykke kan jeg ikke regne ud. Håber nogen vil hjælpe mig. -
omskriv cirklens ligning?
ForumindlægHej jeg står i et problem i min matematik opgave... Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne omskrive cirklens ligning. cirklens ligning hedder i denne opgave: (2-1)^2+(2-1.5)^2=1.118^2 og der står man skal vise det er den samme ligning som: x^2 + y^2 -2x – 3y +2 = 0 Nogen der kan... -
oversættelse - rettelse
ForumindlægHej alle.. Tænkte på, om der er en som har lyst til at kigge den igennem og rette? Ville virkelig være en stor hjælp! Wounded Knee has become the headquarters of the American Indians’ new countermovement, because this was where their forefathers suffered the final defeat in the fight agains... -
Hjælp!!!!!1
ForumindlægHej folkens. Nogle som ville sende et svarark af Folkeskolens afgangsprøve (Grønland) Problemregning ¨- 4 timer. Send den gerne på: [email protected] Tak på forhånd :) -
Willkommen und Abschied
ForumindlægHejer der nogen der har skrevet noget om Goethe digtet willkommen und Abschied? -
Verfærdsmodeller
ForumindlægDen velfærdsmodel vi har i DK hedder "den universelle velfærdsmodel". Den i Tyskland hedder vist nok "den selektive velfærdsmodel."Hvad hedder den i USA? -
Reaktionsskema
ForumindlægHvad er reaktionen når to salte blandes sammen - altså, hvordan vil reaktionsskemaet se ud? Jern(III)chlorid + bariumhydroxid og Zinksulfat + Kobber(I)chlorid Hvordan finder man ud af det?? -
Arealfunktionen
ForumindlægFunktionen f(x) = -1/2x + 3. Arealfunktionen A(x) er arealet under grafen, og over x-aksen i (-1,x), hvor -1 ≤ x ≤ 6. Angiv A(0) og A(2). Bestem derefter en regneforskrift for A(x) (for -1 ≤ x ≤ 6). Umiddelbart ville jeg jo tænke at jeg bare skal finde det bestemte i... -
Komplekse tal
ForumindlægHåber, jeg kan få lidt hjælp. z = 2+4i. Opstil z på hhv. rektangulær form og polær form. Hvordan gør man det? Jeg har fundet modulus og argument.. Modulus: z = 4,4722 Argument: v = 63,43o -
bestem forskrift? differentiel regning
ForumindlægDu har givet f `(x) = x^2-4x Du skal bestemme en forskrift for f, når den kun indeholder x-led Nogen der kan hjælpe mig med den :/ -
HJÆLP
ForumindlægHåbet at nogen kan hjælpe med noget matematik, har brug for hjælp til opg 1 i PDF filen. Har brug for hjælp til opg. E, F, G... håber at nogen kan hjælp. På forhånd TAK -
Denne sætning
ForumindlægHej jeg har følgende sætning: "is highly correlated with tropical sea surface temperature, reflecting well-documented climate signals, including multidecadal oscillations in the North Atlantic and North Pacific, and global warming." Som jeg har fået til: Det er meget koordineret med tr... -
Rettelse
ForumindlægHej! Er der nogen der vil rette min stil?Dansk version:Adem er 14 år gammel. Hans forældre er tyrkiske, men han er født i Tysklanf. Da han var 7 år gammel, fortalte hans forældre om deres gud Allah. Siden da, har han troet på Allah. Nu går han i Koranskole hver uge. Den fortæller ham, hvordan man... -
Årsprøve
ForumindlægJeg står og skal til årsprøve i matematik om ikke så længe.Jeg går i 1.g og har ingen anelse om hvordan det bliver.Er der nogen der kan fortælle mig hvor svært sådan en matematik prøve er, og hvad det ca. handler om?Ved at nogle selvfølgelig synes det er svært, og andre at det er nemt.Hvilke kara... -
notater...
Forumindlæghej. jeg skal snart op til fysik/kemi prøven i 9.klasse. er der nogle som har gode notater de kan sende til mig på [email protected]... Takker på forhånd.
