Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16141 til 16160 af 70316
-
Rettelse af tysk lille tysk fremlæggelse, Zukunftspläne
ForumindlægHej, jeg har en lille tysk fremlæggelse for til i morgen, som jeg håber der er en der kan nå(og har lyst til) at rette, da tysk ikke er min stærke side. Als ich neunten Klasse beenden, würde ich gerne auf eine Heimvolkshochschule. Ich habe an drei verschiedenen Heimvolkshochschule sah, ...... , ... -
Elektromagnetisme og induktion?
ForumindlægHej. Da jeg skal op i fysik i morgen har jeg store komplikationer mht. elektromagnetisme. Jeg kan risikere at trække noget vedrørende dette, men de to emner inden for fysik, elektromagnetisme og induktion, har jeg aldrig forstået 100 procent. Er der evt. nogen der kan give en kort og oversk... -
Opdriftsligning?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med en formel eller metode for opdrift? Jeg sidder og laver AT, og skal bruge nogle fysik teorier og formler, men da det er næsten 2 år siden, jeg har haft fysik, er jeg lidt fortabt. Skriver om flyvingen, opdrift og motoren. de to første er vigtigst.. på forhån... -
Ligning
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke løse denne ligning. Jeg ved svaret giver x=11, men jeg kan bare ikke få det til at passe..5 - 3x-3/2 + 10 = 2y - 2y -
Når man skal tegne en parabel
ForumindlægJeg skal tegne parablen for 0 ≤ x ≤ 10, når a=1,1 Forskriften ser således ud: y=-0,034*(1+a2)*x2+a*x+2,1 Når jeg tegner grafen for forskriften, så får jeg altså en parabel, hvor benene skærer i x-aksen, hvor x<0 og x>10, hvilket den ikke måtte være jo. Betyder det at jeg selv skal ... -
rang/had rang
ForumindlægJeg har en dansk sætning der lyder følgende: Klokken har ringet 10 minutter siden. Hvis jeg oversætter denne til dansk, kommer den så til at hedde: 1. The clock has rang 10 minutes ago. eller 2. The clock rang 10 minutes ago. Grunden til at jeg er forvirret... -
halvering
ForumindlægHej. Nogle der lige vil hjælpe med den her opgave? eller bare nævne hvilken formel man skal bruge? "Indholdet af et radioaktivt sttof i et præparat aftager eksponentielt med en halveringstid på 1,28*10^9 år bestem hvor mange procent af det oprindelig indhold der er tilbage af det radioaktive... -
Vandig opløsning, beregn pH af H3A
ForumindlægHej. Sprg: "En fiktiv triprot syre H3A har følgende syrestyrkekonstanter: K_a1 =2,5*10^(-3) , K_a2 = 5,1*10^(-8) og K_a3 = 6,7*10^(-13). Hvad er pH for en 1 L 0,10 M H3A vandig opløsning, hvortil der tilsættes 0,20 mol NaOH uden rumfangsændring? Svaret (ifølge facit) skal give: 9,7 Nogle... -
Udregningshjælp
ForumindlægHej Jeg skal isolere h fra følgende ligning: h/2 - 10=M. Jeg har fået af vide at svaret er 2M+20 af min lærer, men jeg kan ikke få mine udregninger til at give det resultat Måden jeg gør det på: gang med 2 to begge sider h/2-10*2=M*2 --> h-10 = M*2 Der lægges 10 til på be... -
toppunkt
ForumindlægHar funktionen f(x) = 3x2 - 6x + 10 skal finde toppunktet men får et forkert tal i diskriminanten, kan i se fejlen? −62 - 4*3*10 = -156 -
kemisk ligevægt hurtig spg.
Forumindlæga) I forsøg 1 findes ved ligevægt ved 700 grader følgende koncentrationer: [SO2] = 9,0 * 10^-4M; [NO2] = 1,0*10^-4M; [SO3] = 3,0*10^-4M; [NO]=2,7*10^-3M Beregn ligevægtskonstanten Kc ved 700 grader Den er 9 b) I forsøg 2 haves følgende koncentrationer: [SO2] = 1,0*10^-4M [NO2] = 1,0*10^-4M [... -
ligevægt hjælp
Forumindlægskal udregne K i en omvendt reaktion af 2SO2 + O2 ⇔ 2SO3 før var K= 2,5 x 10^10 bar -1 hvordan gør jeg lige det?? -
Lidt kemi
ForumindlægBeregn stofmængden af AgBr, der ved 25 grader kan opløses ia) 100 ml 1,0*10^-4 M NaBrb) 1000 ml 1,0*10^-5 M Ag2SO4PLEASE hjælp -
Opløselighedsprodukt
Forumindlæg1 L vand mættet med AgCrO4 ved 25 grader tilsættes 100 mmol af det letopløselige salt K2CrO4 uden rumfangsændring. Hvad bliver opløseligheden nu af AgCrO4? Opløselighedsproduktet for AgCrO4 er 9 * 10^-12 Svaret er 4.7 * 10^-6 -
Nedsættelse
ForumindlægEn vares pris nedsættes 10. januar med 20%. Men varen bliver ikke solgt. Den 1. februar sættes prisen op med 20%, og derefter er prisen 240 kr. Hvad kostede varen før nedsættelsen den 10 januar? -
differentialkvotient
ForumindlægHalløj, jeg har fået denne opgave."Betragt funktionen med forskriftenf(x)= 5 * e^(2x) - 10 * e^6 * x + 14Find ved håndkraft differemtialkvotienten f'(x) af funktionen."Hvordan finder jeg lige F mærke af x med den funktion? :SPå forhånd tak! (: -
Lineær funktion
ForumindlægHej! ;-) Nogen, som har et forslag og forklaring til, hvordan man løser denne opgave? Bestem en forskrift for den lineære funktion f, hvis graf går gennem punkterne (2; 10) og er parallel med g = 3x – 15. På forhånd tak! -
Hvordan får man sine karakterer til at stige?
Forumindlægkunne godt tænke mig at vide om nogle havde nogle forslag, altså det er ikke sådan at jeg bare læner mig tilbage og bare forventer at få gode karakterer. men ville gerne have nogle forslag til at stige i fx gymnastik, geografi, musik, historie. Skal man bare sige mere eller har i et specielt tric... -
Spørgsmål til FSA - Dansk mundtlig
ForumindlægHej...For det første fed portal :DJeg har en masse spørgsmål vedrørende Dansk Mundtlig FSA...1) Hvor mange minutters forberedelse har man?2) Hvor mange minutter skal man sidder og "hygge" sig med læreren og censoren?3) Hvad skal jeg gøre for at få 11 eller 13?Er der specialle ting jegsk... -
Vurdering af stil - gym.a-niv
ForumindlægHej jeg fik i dag at vide at jeg har fået 6 for denne stil.. og jeg blve faktisk meget overrasket.. Kunne godt tænke mig at høre jeres vurderung. Den er skrevet på A-niveau i gymnasiet. Jeg kunne ikke finde noget sted at uploade den så har bare sat den ind. Opgave beskrivelsen lød på: giv en anal...
