Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 16281 til 16300 af 179351
-
A lot eller lots of?
ForumindlægJeg er lige i tvivl om noget grammatik. Ville man sige "Lots of symbolism is used in the story" eller "A lot of symbolism is used in the story"? -
Bestem tallene a og b
ForumindlægHej jeg har vedhæftet billede af opgaven og den er med hjælpemidler. Jeg ved godt hvordan man finder a og b på geogebra men er bare i tvivl om hvad man skal kalde årstallene derinde på geogebra: er det 0,1,2,3,4 og 5? eller skal man skrive 2009,2010 osv.. -
bestem a og b???
Forumindlæghar denne opgave, hvor jeg skal lave et punktplot med de data der står i tabellen. Det har jeg så gjort, men forstår ikke hvad de mener med "bestem tallene a og b ved lineær regression"? har vedhæftet et billede af opgaven, samt mit punktplot -
Biologi A Kemi B
ForumindlægJeg er startet på STX, og skal til at vælge min studieretning. Jeg har overvejet Biologi A og Kemi B, men er i tvivl om hvor svær linjen (specielt kemi) er. Jeg kunne godt bruge nogle synspunkter, fra nogle der netop går på denne linje. Hvad skal man særligt tage højde for? Hvordan er det at ... -
Potens funktioner find a
ForumindlægHej jeg sidder lige med en aflevering og har et lille problem. Jeg skal finde a i en potensfunktion der ser således ud: f(x)=2,56*x^a Jeg kender kun punktet (4,3) og så b værdien, andet kender jeg ikke. Hvordan finder jeg så a? -
Bestem a så ligning har to løsninger
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg bliver i en opgave bedt om at give svare på følgende: Bestem a, så ligningen: 2x^2 - 2x - 4 =-x^2 +2x + a har løsningerne -1 og 3. Hvordan løser jeg en sådan opgave? Mvh Christian -
bestem a og b
ForumindlægHej!! Funktionen f(x) = b·x^a opfylder at f(2) = 2 og f(4) = 16 Bestem tallene a og b . Nogen der kan hjælpe med denne opgave ? Jeg har løst opgaven således - jeg er i tvivl om jeg har skrevet det korrekt op :/ Bestem a = log(y2)/y1) / log(x2/x1) a= log(16/2) / log(4/2) =... -
Bestem a og b
ForumindlægHej folkens! Jeg er gået i stå ved følgende opgave: Opgave: Idet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x) = ax^2+b og g(x) = 2*kvadratrod(x) , x > 0 a) Bestem tallene a og b, sådan at graferne for f(x) og g(x) går gennem punktet A(1, 2), og således at graferne har en ... -
Bestem tallene a og b
ForumindlægHej sp. Jeg sidder med denne opgave og er gået i stå. Grafen for en potensfunktion y = b * x^a går gennem punkterne (1,2) og (4,16) a) Bestem tallene a og b. b) Bestem y, når x = 2,25. Bestem x, når y = 31,25. Håber i kan hjælpe. Mvh. Emil -
Bestem tallene a og b.
ForumindlægHej derude. jeg er helt gået fast og vil blive glad for hjælp. Bestem tallene a og b ved aflæsning af figurenn Jeg mener B er det tal der skærer yaksen og er så i tvivl med, hvordan jeg finder a og må være x aksen. jeg vil meget gerne have d... -
Kemi A-niveau hjælp
ForumindlægHejJeg vil blive meget glad, hvis der er en der gider at hjælpe mig med følgende opgave:Phosgen, COCl2, er en farveløs gas, der anvendes til fremstilling af mellemprodukter ved produktion af isoleringsmaterialer. Verdensproduktionen af phosgen er 1,3 millioner tons om året.Stoffet dannes ved en r... -
Bestem a og b
ForumindlægTabellen viser en række sammenhørende værdier af længde og vægt for en bestemt slags alligatorer i Florida, USA. Længde (inches) 63 68 74 85 86 90 94 114 128 Vægt (pounds) 33 39 54 84 83 102 111 2... -
Hvordan bestemmer jeg a??
ForumindlægBestem de tal a for hvilke ligningen ax^2+x+2=0 har en løsning! -
bestem a, b og c
ForumindlægHej Jeg har forhåbentlig den sidste opgave, hvor jeg til at starte med har et bud. Jeg har vedhæftet opgaven. Mit bud er følgende: f=lineær + g=potens Når vi går 1 ud på x-aksen, så må a være 0,5. Er det rigtigt? Og jeg har ingen idé med b og c. -
Hyperbel a og b
ForumindlægHeej (: Hvis jeg har en ligning for en hyperbel hvor b er større end a vil det så sige at den er vendt om hvis den bliver tegnet i et koordinatsystem? altså at brændpunkterne er op ad y-aksen ? Har prøvet at tegne den inde i det der graph-program men kan simpelthen ik finde ud af det, så nogen d... -
Potensfunktioner FIND A-VÆRDIEN
ForumindlægHej jeg er kommet frem til en opgave, som jeg ved ikke hvor jeg skal begynde fra. Jeg fandt en formel på nettet, men kunne ikke nå frem til svaret. Jeg vil blive meget glad vis jeg kunne få hjælp. mange tak Opgaven lyder sådan : F(x) = 1440 * x^2,5 Angiv a-værdien (1 decimal) -
potensfunktioner a og b
Forumindlæg1. Funktionsforskriften f(x) = b·xa for en potens funktion og gør rede for betydningen af konstanterne a og b samt konstanternes gyldige værdier. 2. Hvilke værdier af x er funktionen defineret for? nogle der kan hjælpe? mest med nummer 2 -
A-niveaubevis - differentialregning
ForumindlægJeg skal bevise, hvordan nogle kendte funktioner differentieres. Jeg har allerede valgt beviset for f(x)=1/x f'(x)=-1/x^2, men mangler endnu et. Jeg vil gerne have noget, som kunne svare sig til A-niveau, men kan umiddelbart ikke finde et. Kan I komme på et sådant bevis? På forhånd tak -
f(x) = a??
ForumindlægHej - håber der er en behjælpsom sjæl herinde:-)En funktion er givet ved f(x) = x^4 - 2x^2+1, x tilhører RJeg skal så angive for ethvert reelt tal "a" antallet af løsninger til lingningen f(x) = a. Må nu nok indrømme at jeg er lidt på bar bund! -
a og b beregning
Forumindlæghej alle, jeg har fået disse regnestykker og ved ikke om de to første er rigtige men behøver også hjælp til de to sidste som jeg ikke rigtig forstår, håber nogen kan hjælpe (: beregn, nå a=5 og b= -2 1) a+b = 3 2) a-b = 3 3) 2ab =? 4) 2a + 3b =?
