Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16341 til 16360 af 22746
-
rigtigt??????
Forumindlægpå venus er tyngde accelerationen 8,62 N/kg bestem tyngdekraftens størrelse på en astronaut med massen 75kgF=m*g = F= 75*8,62=646,5N/kger denne beregning rigtigt og er det rigtigt at man skal skrive det= 646,5(N/kg) det n/kg?? eller skal de have en anden værdi????? har ledt i min bog og kan ikke ... -
Problem :(
ForumindlægJeg har et stort problem. Jeg vil gerne søge HF, jeg spurgte min klasselærer om jeg kunne klare HF han sagde det kan du sagtens. Derefter gik jeg til min studievejleder og han sagde at jeg skulle have 0 i fravær for at komme ind på HF. Derefter gik jeg tilbage til min klasselærer han fortalte at ... -
Matematik uni?
ForumindlægHej. Jeg har længe overvejet at søge ind på matematik på KU til sommer men jeg har lige nogle spørgsmål. Håber der er nogle matematik studerende som kan hjælpe. Jeg har hørt det skulle være et meget svært studie? Hvad synes I om det? Foregår undervisningen mest på dansk eller engelsk? Hvad vil ... -
Psykologi
ForumindlægHejsa! Hvorfor opretter i ikke faget: psykologi? -
inertimoment
Forumindlægforestil dig at du har en kugle med massen 10 kg og en radius på 50 cm. hvis den triller ned af en rampe, hvor højde forskellen er 2m, hvor meget hurtigere ville den så bevæge sig hvis den ikke trillede, men gled ned af rampen? du kan se bort fra gnidningsmodstanden. -
Layout (orden)
ForumindlægNogen det kunne gi' nogle råd til en god orden i sin stil? (Novelle) Plejer normalt at få 8. Håber i tager det alvorligt. Den skal snart afleveres!! :D -
AFBRÆNDNING AF NOTER?!
ForumindlægHej alle! Brænder i alle jeres noter? Og jer der er igang med jeres videre unddannelser, får man overhoved brug for sine gymnasienoter i fremtiden?! -
Den største matematiker
ForumindlægVi havde en intens debat i dag: "Hvem har været den største matematiker i historien"? Jeg mener selv, at det er Gauss og Euler. Hvad mener I? -
IB
ForumindlægJeg søger ind på Pre-IB her til næste år, og ville høre om der er nogle der oplevelser eller erfaringer vedrørende denne uddannelse? Jeg har snakket med et par elever, og har fået det indtryk at det er hårdt, men det hele værd. Jeg glæder mig i hvert fald rigtig meget. -
Eksamen - det er egentlig latterligt!
ForumindlægHej alle sammen I dag har jeg været til mundtlig engelsk. Jeg havde forberedt mig sådan nogenlunde, selvom jeg havde lidt svært ved at tage mig sammen til at lave noget, jeg læste faktisk slet ikke op på tekstopgivelserne... Jeg var skide nervøs, hvilket jeg ikke havde regnet med, for jeg ... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHejsa! Jeg har læst at for at blive universitetslærer skal man have uddannelserne: Stx/hf/hhx/htx (3 år) Kandidatgrad fra højere læreanstalt (5 år) ph.d.- uddannelse eller tilsvarende niveau (normalt 3 år) Men hvad er "Kandidatgrad fra højere læreanstalt" og "ph.d.- uddannelse e... -
Ikke låse sit bevis og tage nogle fag om
ForumindlægKan man stadig bruge denne "metode", hvis man vil forbedre nogle karakterer, så man kan komme ind på drømmestudiet "Hvis du VIL tage et/ flere fag om, rækker du den mentale langfinger til dit gymnasium, og lader være med at komme til den/ de sidste eksaminer. (Og lader være med at... -
Dm
Forumindlæga) hvad er definitionsmængden for arctan(x2+y3) i min formelsamling er der en graf for arctan(x) der er mellem pi/2 og -pi/2 men grafen rører aldrig pi/2 eller -pi/2 så mit gæt vil være at definitionsmængden er fra -uendelig til uendelig? og nu hvor vi er i gang, så kan v... -
oxford og cambridge
ForumindlægHej.. Hvor kan man så hvor mange karakter man skal have for at læse jura på oxford og cambridge i England? Jeg har været inde på deres hjemmeside, men kunne ikke se hvor adgangskravene var.. hilsen mikala -
En teori
ForumindlægEn teori om universet. Holger Bech Nielksen, professor emeritus (Niels Bohr Instituttet) og forfatter til strengteorien tror ikke længere på sin egen teori, hvilket kunne læses i Politiken (28/8). I stedet foreslår han en teori, han kalder random dynamics, en så kompliceret affære, at den ald... -
Alt der har med kemi at gøre
ForumindlægHej alle :=) Jeg har et problem, med kemi. Jeg kan ikke finde ud af det. Jeg har nogle enkelte spørgsmål som jeg gerne vil have besvaret, så jeg kan komme på den rette vej igen. 1) Hvad er molekyler og hvad er elektroner? 2) Hvad er dobbeltbindinger? Og hvorfor er de der? 3) Mængderegninger ... -
gnidningskoeffient
ForumindlægHvilken gnidningskoeffient er størst (dynamisk eller statisk) og hvorfor? Please hjælp. På forhånd tak -
Pi er et transcendent tal
ForumindlægPi er et transcendentalt tal. Lindemanns bevis på, at pi er et transcendent tal (et reelt eller komplekst tal, der ikke er rod i noget polynomium) bygger på det, vi diskuterede i Daniel-tråden: ”Hvis I ikke….”: nemlig det faktum at e^i*pi +1 = 0). Kan man ikke bruge følgende ræsonnement som bev... -
ioniserings energi
ForumindlægHej SP. Jeg har fået stillet følgende opgave, og er meget i tvivl. Jeg er lige startet på DTU, og føler at det er meget kompliceret. Håber nogle vil hjælpe med følgende opgave: Bohr-teorien forklarede med held frekvensen af lys udsendt fra én-elektronsystemer. For Li^2+ -ionen svarer overgangen... -
Udledning - trin for trin
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at forstå, hvad der sker trin for trin ifm. udledningen af en ligning. Jeg skal udlede: ΔT = Kf * c Opløsningsmiddel i s uA(s) = uA0(s) Opløsningsmiddel i l uA(l) = uA0(l) + RT*ln(xA) Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man kommer frem til nedenståe...
