Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16361 til 16380 af 27855
-
Cubakrisen - de to breve
ForumindlægHej hej alleVi arbejder i øjeblikket med Cubakrisen i historie. Jeg tænkte på, om der var nogen, som har kendskab til situationen med de to breve fra Khrushchev til Kennedy? Til at opfriske hukommelsen lidt, kan jeg sige, at det handler om, at Khrushchev først sender et mådenholdent brev til kenn... -
Iliaden-spørgsmål
ForumindlægGoddag alle jer, der har læst hele Iliaden eller bare en del af den. Jeg har læst noterne på "ClassicNotes", som der blev henvist til tidligere. Der står, at der i sang 24 endelig bliver afsløret, hvorfor Hera og Athene hader trojanerne så meget, som de nu engang gør. ClassicNotes påstå... -
Hjælp!! De store revolutioner og imperialismens tidsalder
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til historie eksamen i morgen og har lidt svært ved at udforme en problemformulering. Jeg har fået Englands ekspansion af Sir John R. Seeley,, derudover har jeg fået nogle tabeller over industri væksten i Europa 1781-1909 og Indiens økonimiske udvikling 1885-1946 o... -
Eksamen i RELIGION hvordan???
ForumindlægJae .. jeg sidder og læser op til religions eksamen .. skal op på mandag, så der er ikke frygtelig lang tid til .. vi har opgivet Kristendom, Jødedom, Islam og Etik ... egentlig fint nok, men min lærer har været virkelig dårlig til at informere om eksamen ... jeg har INGEN ide om hvordan eksamen ... -
Musik på Gymnasiet?
ForumindlægJeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam... -
Mangler sporg fag?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg gerne vil læse International virksomhedskommunikation http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-humsprogogintkommeng Men da der er kommet nye regler omkring optagelse så skal man pludselig have følgende: "Derudover skal du have A-niveau i det andet spr... -
Talepapir
ForumindlægNogen der kunne tænke sig at læse mit talepapir igennem og fortælle hvordan det ser ud? Jeg har lige lavet det, så muligvis der mangler lidt, men jeg har forsøgt at gøre det kort og i punktform. På forhånd mange tak. -
at forbedre fag = højere gennemsnit?
Forumindlæghej! hvis jeg ønsker at forbedre de karakterer som jeg har fået i nogle fag fra gymnasiet - hvordan vil dette ændre mit gennemsnit? jeg er udemærket klar over at man IKKE kan ændre sit gennemsnit - men man kan jo godt forbedre karaktererne. og når karaktererne bliver forbedre så ænder gennemsnit... -
Læse min synopsis?
Forumindlæghey nogen søde, som gerne vil se min AT-synopsis igennem, med rettelser og tilføjelser tak?? På forhånd Tusind tak -
Antal kvote 2 ansøgere?
ForumindlægHej, nu har der været en stort antal indlæg fra folk, som ville høre om gennemsnittet ville falde eller stige 2010. Men nu er kan man faktisk få et præg om det - nemlig ved at se på antallet af kvote 2 ansøger. Jeg vil høre om nogen har tallene over antallet af kvote 2 ansøger i år, og kvote 2 a... -
Er det nedladende?
ForumindlægHejsa, jeg har simpelthen gået og tænkt på, hvorfor nogle folk må søge ind gennem kvote 2? Det er jo klart at alle der har fået gennemsnittet får et direkte adgang til deres drømmestudie, men de der ikke har fået gennemsnittet må søge gennem kvote 2. Kunne de ikke bare droppe kvote 2 ansøgerne,... -
HJÆLP: Appetitregulering?
ForumindlægHej derude :o) Jeg er igang med at skrive en SRP opgave om fedme i USA og har fået under min redegørelse et punkt der hedder: Der ønskes en redegørelse for appetitregulering, og en diskussion af hvorfor reguleringen ikke virker hensigtsmæssigt hos svært overvægtige personer. Jeg ved alle... -
Efterårsferie - afleveringer
ForumindlægEr det bare mig - eller føler I også at I bruger hele jeres ferie på afleveringer... JEg har kun fået lavet halvdelen af mine... -
Test Nationen
ForumindlægHej,Som mange af jer nok ved, sendte TV2 i går programmet "Test Nationen". Jeg fik ikke selv set programmet, men det er nu også ligegyldigt, for det, jeg er interesseret i, er, om testen på tv2.dk overhovedet er valid.Derfor kunne det være skægt, hvis nogle mennesker kunne ledsage deres... -
Ny Alliance
ForumindlægHvad går det nye parti ind for? Jeg ved kun at de vil have skatten ned på 40 % og stramme udlændinge-politikken. -
Jura AU
ForumindlægHej folks! Nu er man jo snart godt og grundig nervøs, he rop til den 30. Ville lige høre hvad er tror adgangskvotienten til Jura på AU kommer til at ligge på? Sidste år var den 7,2. Mit gennemsnit ligger på 8,3, tror I jeg har en chance? Held og lykke til jer alle. -
Skift af studieretning før skolestart?
ForumindlægJeg skal begynde på HTX til august i en klasse med kommunikation/IT A og design B, men jeg er virkelig blevet i tvivl om mit valg af studieretning. En af de vigtigste grunde til det er nok, at jeg i det sidste år er blevet meget interesseret i litteratur og sprog, og jeg er helt sikker på, at jeg... -
Censor: tal pænt!
ForumindlægHej med jer.Jeg var til 2.g mundtlig årsprøve i historie idag. Jeg holder meget af historie og læser af interesse.Derfor er jeg også dygtig til historie og min lærer har høje forventninger til mig.Jeg vil sige, at det ikke gik særligt godt. Kilden og perspektiveringen lagde ikke op til en større ... -
De taksonomiske niveauer
Forumindlæghej :) Jeg forstår ikke helt de taksonomiske niveauer, på det redegørende niveau stiller man så spørgsmål som redegør kort for fodboldens historie f.eks. ?? eller hvis det er dansk faget vil det så være en redegørelse for hvad teksten handler om og allerede der præsenter man også teksten.. ? også... -
Abstract
ForumindlægHej, Kunne det tænkes en venlig sjæl ville læse og rette min abstract til min SRP, igennem? Kommentarer omkring formen modtages selvfølgelig også :) Jeg har skrevet i spansk og historie om den spanske novelle Fresa y Chocolate: Abstract: This paper analyses Fresa y Chocolate, a Cuban short story...
