Søgning på: kemi b isis. Resultater: 16441 til 16460 af 96602
  • Syre, base og Salte.

    Forumindlæg
    Hey folkens :D Behøver hjælp med disse to spørgsmål :D Hvad har salte og syre tilfælles ?? HVad har base og salte tilfælles ?? På forhånd tak :D
  • STX eller HTX?

    Forumindlæg
    Kære Studieportalen. Jeg er en gut på 16 år. Jeg henvender mig i håb om svar på overstående dillema. Jeg står i situationen hvor jeg indebærer en overbevisning om valget angående studieretning, i mit tilfælde science. Mit nok så hyppigt stillet spørgsmål lyder på hvilken slags gymnasium ville vær...
  • Mekanisk eller bygningsingeinør for at blive offshore ?

    Forumindlæg
    Som overskriften siger, så vil jeg gerne vide hvad der er bedste at tage, mellem bygningsingeniør eller mekaniskingeniør for at blive noget inden for offshore, tænker her Norge med deres olie og gas. indenfor Bygningsingeniør kan jeg specialiser mig inden for Energi,vej og anlæg, konstruktion og ...
  • Fysik eksamen

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg skal op til fysik eksamen her på torsdag. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan jeg skal læse op? Vi har i alt 5 emner, hvor to af dem er små. Jeg har prøvet at fordele dem ud på dagene, men problemet er, at jeg skal noget hele søndagen og tirsdagen. Har i nogle gode metoder til a...
  • figurer med arealet 50

    Forumindlæg
    Hej, sidder med en opgave jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Skal finde ud af hvordan jeg laver arealet 50 i 7 forskellige figurer. figurerne er - rektangel, kvadrat, parallelogram, trapez, retvinklet, trekant, ligebenet trekant og ligesidet trekant. nogen der kan hjælpe med hvordan jeg gør det?
  • Bestem halve tid af en 0.ordens reaktion

    Forumindlæg
    Jeg har fgl. opgave, som siger, at det første halve-tid af en 0.ordens reaktion er 200 sekunder, hvad vil varigheden af den næste halve tid være? Umiddelbart tænker jeg, at det den nlste halve tid ville være t=200, t1/2= 200/2= 100 Men jeg kan ikke rigtig komme videre, eller skrive udtrykket...
  • Hvorfor er det nødvendigt, at processen er anaerob?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har om biogas, og har undret mig over hvorfor den nedbrydende proces af biomassen skal foregå under iltfrie forhold. Da vi selv skulle lave biogas, skulle beholderen også være lufttæt. Er det for at mindske produktionen af CO2? Eller er det fordi bakterierne ikke kan leve under forh...
  • Hvad er Bromthymolblå?

    Forumindlæg
    jeg sidder og skal til at skrive en biologi rapport, men kan ikke huske hvad bromthymolblå(BMB) er. Jeg har prøvet at google det, men der er ikke rigtig nogle svar som uddyber. så er der please nogle der kan forklare det for mig?
  • parabel og linje

    Forumindlæg
    En parabel har ligningen y = 0.5x2 – 0.5x – 3 og en ret linie med ligningen y = 1.5x + b Bestem den værdi af b, hvor parabel og linie har netop ét fælles punkt
  • Adgangskrav..

    Forumindlæg
    Hej.. Hvis man nu overvejer at søge på en uddannelse hvor man skal have et snit på over 8 i fysik B..... Men jeg har fysik A.... hvad så?... skal jeg så have en karakter på over 8 i Fysik A bare eller hvordan?... fordi jeg har jo ikke fået nogen karakter i fysik i 2g hvor jeg havde fysik b..
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Hej Skal have lidt hjælp til denne opgave. b: 3,4 c: 8,4 T(Trekantens areal): 24,3 Hvordan kommer jeg frem til en vinkel, eller den sidste side i denne opgave. Sin A, B eller C ville vel også kunne være brugbar for at udregne de manglende sider og vinkler?
  • beregning af pKb vha ækvivalentskurve

    Forumindlæg
    Hejsa Hvordan kan man beregne pKb vha ækvivalentskurve? følgende ligning skal bruges går jeg ud fra pH = pKs + ln(n(b)/n(s)) , men hvordan finder jeg n(b) og n(s) ??? : Z
  • fuldstændig løsning

    Forumindlæg
    jeg har løst a og b men står lidt i c a)y(x)=Ae^7x+Be^-x b) y(x)=e^7x-e^-x c) e^x(Ae^7x+Be^-x)=2 .....?
  • Differential opg. HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast i en opg. og håber meget i kan hjælpe mig. Opgaven lyder således.Bestem konstanterne a og b, så tangenterne til graferne for f(x) = ax^2+b og g(x) = 1/x i (1,1) er ortogonale.Tak
  • Skalarproduktet 1.års

    Forumindlæg
    Jeg skal bestemme skalarproduktet på 2 vektorer:|a|=4,0 vinkel1 = 35grader|b|=3,5 vinkel2 = 140graderJeg ved at jeg skal bruge |a|*|b|*cosv, men ved ikke hvilken vinkel jeg skal bruge, eller hvordan jeg skal regne det ud, hvis jeg nu skal bruge 2 linjer.
  • HJÆLP - Funktioner

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke hvorfor forskriften for en eksponentielfunktion kan omskrives fra f(x)=b*a^x til f(x)=b*e^k*x og omvendt? Er der nogen der ved det? :)
  • Bestem forskriften for f?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har virkelig brug for noget hjælp! Jeg er igang med en aflevering om andengradpolynomier. Jeg skal besteme forskriften for f, når f går igennem punkterne A(1,4) og B(3,6) - hvordan gør jeg det? Er med på jeg skal isolierer både a og b.
  • Finde x-værdi og t-værdi

    Forumindlæg
    En mobilabonnent sender x sms’er og har t minutters samtaler i en periode. Regningsbeløbet B (kr.) for perioden beregnes efter formlen B=0,30⋅x+0,70⋅t Hvad koster det at sende en sms? Hvad er minutprisen for samtaler?
  • Bevis

    Forumindlæg
    Hej hvordan kommer man frem b=(X'X)^-1*X'(XB+e) B+(X'X)^-1X'e Er det fordi man tager den inverse?
  • poissonfordeling

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan hjælpe mig med opgave b) i vedhæftede opgave