Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16581 til 16600 af 152758
-
Hvorfor står det i parentes, og ikke til venstre i en afstemt reaktion?
ForumindlægHvorfor står (NO3)2 i parentes? Vil det sige at det der to ioner? Mere fordi jeg finder det lidt besyndeligt, at en afstemt reaktion skal se sådan ud, for at være korrekt: 2AgNO3 + FeS = Ag2S + Fe(NO3)2 og ikke sådan: 2Ag(NO3)2 + FeS = Ag2S + Fe(NO3)2 Håber virkelig, at der er en der kan s... -
reducere udtrykket
Forumindlæghelp!!!' har brug for hjælp hvordan gøre man det?? (a-b)(a+b)+b(a+b)-a^2 -
hvordan
Forumindlæghvorfor an eller a? -
sandsynlighedsregning.
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe med denne opg.I et sandsynlighedsfelt (U,P) er givet to hændelser A og B. Der oplyses at P(A)=1/3 og P(AUB)=2/3. Bestem P(B) i hver af følgende tilfælde.a) A og B er disjunkteb) A og B er uafhængigepå forhånd tak -
Ligning
ForumindlægHvad er udregningen på denne her: (a+3)i anden (ved altså ikke hvordan man skriver i anden på computeren) -
reduktion
Forumindlæghvordan ville du reducere: 8a^3 * b * a^-2 / (2b)^2 jeg er på rimelig bar bund. -
aktier
ForumindlægHvad er forskellen på en A, B og C aktie? -
hjææælp tak!!!!
ForumindlægReducer mest muligt (dvs. regn ud til så kort et udtryk som muligt): a+c a-c --- * --- a-c a+c Det haster. Plz hjæalp. -
Hastighedsudtryk for reaktion af 2. orden - løsning af differentialligning
ForumindlægHvordan løse man differentialligningen -d[A]/dt=k*[A]2 så man får resultatet 1/[A]=k*t+1/[A]0 -
Har brug for hjælp.
Forumindlæg11.Hvad er en ligning? 5 Forklar med almindeligt sprog, hvilken sammenhæng formlerne beskriver. 5.a1 Areal=pi*r*r 5.a2 a/b+c/b=(a+c)/b 5.b a/b+c/d=(a*d+c*b)/b*d 5.b2 a*b/c=(a*b)/c 5.c a/b*c/d=(a*c)/(b*d) 5.c2 a:b/c=a*c/b 5.d a+a=2a 5.d2 a*a=a^2 5.e a+b=b+a 5.e2 a*b=b*a 5.f a(b+c)... -
reducer
Forumindlægjeg har fået den simple opgave at reducer nogle udtryk, men dat det ved at være et stykke tid siden har jeg fuldstændig glemt reglerne -- pinligt -- så hvis der er en der vil hjælpe mig igang med det første stykke kan jeg sikkert nok lave resten selv -(a+b)+(a+1)b er det ikke noget med jeg skal... -
lineær funktion
Forumindlægnogen der kan hjælpe mig med at løse denne opgave. en lineær funktion kan remstilles på følgende form: f(x) = ax + 3 bestem hældningskoefficienten a, således at a) grafen går igennem (6,0) b) f(-2) = 6 -
Reduktion
ForumindlægMangler hjælp til og løse den her. a ( b + 2c ) - b ( a + 2c ) __________________ 2c tak. -
mat
ForumindlægTo symmetriske terninger, en rød og en blå, kastes. Hændelserne A og B er bestemt ved: A: Summen af øjnene er 5. B: Den blå terning viser mindst 3 øjnene a) Bestem P(A|B) og P(B|A). Er A og B uafhængige? -
Forkort brøken
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at forkorte denne brøk: (a-b)^2/(a^2-b^2) -
vektor
ForumindlægJeg har et problem i Opg 3 (se link) hvor man skal finde længden af projektionen af vektor b på vektor a. jeg kan ikke finde koordinaterne til vektorene...jeg har fundet ud af at skalarproduktet = 0,5.... http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-8-1-MED.pdf -
Golfbold i saltvand...
ForumindlægHey guys (-: Jeg skal skrive kemi rapport om en golfbold der nedsænkes i saltvand. Kemi er ikke mit bedste fag, og jeg skal ikke bruge det til noget, så jeg afleverer den kun for ikke at få skriftligt fravær. Derfor håbede jeg på en måde, at der var nogle, som måske ville smide deres rapport til ... -
Agent orange synopsis.
ForumindlægHej alle. Jeg er ligenu igang med at skrive en synopsis omkring Agent Orange. Jeg skriver i kemi og historie. Jeg har lidt problemer med at få inddraget kemi i det. Jeg ved Agent orange er en blanding af 2,4,5-triklorfenoxy-butylester og 2,5-deklorfnoxy-butylester. Men hvordan laver jeg et rea... -
SRP- smerte, hjælp.
ForumindlægHej. Jeg er netop nu igang med mit studieretningsprojekt, i fagene biologi og kemi. Emnet lyder på smerte og smertebehandling, og jeg har i den sammenhæng lavet en syntese af ibuprofen. Jeg vil derfor høre, om der var en der ville være så sød at læse min kemi-del i opgaven, det kunne være rigtig ... -
matematikken bag tirerkurve
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive min SRO hvor fagene er matematik og kemi , i matematik har jeg om logistisk vækst og i kemi har jeg titrering af svag syre og base jeg skal diskutere hvordan det matematikken kan overføres til at finde ækvivalenspunktet for en titrerkurve. (matematiken og kemi ha...
