Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16641 til 16660 af 22746
-
HHX, HTX, STX
ForumindlægHvad er forskellen egentligt på disse tre gymnasiale uddannelser? (Hhx, htx og stx). Jeg er selv (nærmest) helt overbevist om, at jeg vil tage på det almene gymnasium - men jeg er stadig nysgerrig efter hvad der foregår på de to andre. :-) -
HTX ELLER STX!?!?
ForumindlægHej. Jeg skal snart blive afklaret med hvilket gymnasie jeg skal på efter 9.klasse. Som mange, er jeg en som gerne ville have viden ift: Er det sværere at have et godt gennemsnit på HTX End STX!? Hvilke fordele og ulemper, er det ved at vælge enten HTX, eller STX? (Det er udelukkende gennemsni... -
Hvordan tager I noter? tak!
Forumindlæghej:D Mit spørgsmål er simpelthen, om hvordan I tager jeres noter? bulletpoints? På Computeren? I hæftet osv. :D Alle svar er velkomne mvh. -
Resistans
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med nedenstående opgaver, der et billede, man skal bare klikke åben i ny fane -
Nv
ForumindlægHvad sker der hvis man ikke møder op til nv eksamen ? -
vinkelacceleration, cylinder
ForumindlægVille sætte stor pris på hjælp til følgende spørgsmål: "En massiv cylinder med massen M=300 kg og radius R=0,50 m anbringes på en bakke, hvis hældning med vandret er Θ=30 grader (se billede). Når cylinderen slippes, begynder den at rulle uden at glide ned ad bakken. Cylinderens akse f... -
Kemi - grænseværdi
ForumindlægHejsa jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave. Det drejer sig om b) i opgaven. Her er hvad jeg har fundet ud af indtil videre: Rumfang af kemilokale: 12 m * 9 m * 3 m = 324 m3 Densiteten af Hexan = 0,659 g/ml Tak på forhånd! :-) -
eksem :-(
ForumindlægHejsa nogen der ved hvilken forsøg man kan lave til fedttoffer og kulhydrater og proteiner ? -
Psykologi i gymnasium?
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal til at vælge studieretning i gymnasium. Jeg overvejer mellem en naturvidenskabelig- og en samfundsvidenskablig studieretning hvor psykologi er med. Men hvad laver man i psykologi? På forhånd tak. :) -
Downforce - Racerfysik
ForumindlægUnderkroppen på en Formel-1 spiler en essentiel rolle, i at få dannet downforce. Jeg kender godt formlen til at beregne downforce på en spoiler, men lige netop højtryk/lavtryk kan jeg ikke se, hvordan jeg skal få en Newton værdi ud fra det. Har hørt om Bernoullis ligning, men hvordan kan det hjæ... -
Skifte fra HF til STX eller HTX
ForumindlægJeg undrede mig over om at det var muligt at skifte fra HF til STX efter 6 måneder - eller mindre? Lidt ligesom i STX og HTX, hvor man kan vælge at skifte studieretning efter grundforløbet. Er det overhovedet muligt at skifte fra en HF uddannelse til HTX efter enkelte måneder? en anden ting.. K... -
Roterende maskindel 2
Forumindlægsender her hele opgaven men har løst spørgsmål 1. men tjek endelig efter hvis i har lyst. PÅ FORHÅND TAK -
Opdrift
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med denne opgave, som jeg er gået i stå med: En isflage med rumfanget 18m3 flyder i havet. Havvandet har densiteten 1025 kg/m3. a) Begrund, at islflagen kan bære en isbjørn med massen 450 kg. Jeg har beregnet massen af isflagen ved at slå is' densitet op i en... -
Batteri som spændingskilde
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe til opgave 2 og 3 -
Hurtig hjælp!
Forumindlæghej mennesker, det kunne være rart hvis i lige kunne hjælpe mig med denne: sidder fast pga. tidsmangel og stress.. hvordan kan man vise denne sætning; at 1.00 mol idealgas fylder 24.04 L ved 20 ° C og 1 atm. mange tak på forhånd! -
Hjælp! engelsk eksamen mandag - teen pregnancies
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til engelsk mundtlig på mandag. Har valgt at have om teen pregnancies, altså unge mødre, men jeg ved SLET ikke hvad jeg skal snakke om! :( Har skrevet at grunden til jeg har valgt det, er fordi at det intresser mig. Men så skal vi jo også trække et spørgsmål, og fortæll... -
Newtons afkølingslov - differentialligning
ForumindlægI forbindelse med Newtons afkølingslov bruger vi differentialligningen du/dt=-k(u(t)-u0). Der er tale om en lineær differentialligning dy/dx +h(x)*y=g(x). Ved at regne lidt, får vi, at du/dt+k*u(t) = k*u0, hvilket passer med formen for lineær differentialligning. Når vi skal finde en løsning, ska... -
HF uden 2. fremmed sprog
ForumindlægJeg skal igang med en fuld HF her til August, og det under mig lidt at jeg ikke skal have 2. fremmed sprog. Jeg troede at det var et krav hvis man vil søge ind på en vidergåendeuddannelse? Men det er måske bar mig der har misforstået det? -
Finde værdi af storakse og lilleakse for planet
ForumindlægHej Studieportalen og hvem der nu ellers kigger med. Jeg skal til at beregne akserne for Venus. Problem is, hvordan finder jeg a og b? Jeg har fundet nogle data for Venus. Middelafstand fra solen 0,723 AE/ 108,2 * 10^6 km Siderisk omløbstid 0,615 år Synodisk omløbstid 584 dage Banens exce... -
Impuls udregning for at finde en fart
ForumindlægHej. jeg har brug for Hjælp til impuls regning til udregning af en hoppe fart, ved tidspunktet hvor personen forlader kraftmåleren. Jeg starter med at vise samt udregne spørgsmålene inden dette, hvis jeg nu har lavet en dum fejl a) Bestem forsøgspersons masse. Vi ved at person presser 0,75kN til...
