Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16681 til 16700 af 92586
-
For lavt snit - Tage 3.g om?
ForumindlægHej alle Er der nogen herinde, der enten selv har eller kender nogen, som har taget 3.g om på gymnasiet med henblik på at forsøge at forbedre sit snit og komme ind på drømmeuddannelsen? Jeg står selv i den situation, at jeg kommer sandsynligvis ud med et snit mellem 10,2-10,4 med A-bonus og hur... -
Tvungent A-niveau
Forumindlæg"Hvis det står til ministeren, skal alle gymnasieelever i fremtiden have enten matematik, fysik, kemi, fransk eller tysk på højt niveau." - http://politiken.dk/uddannelse/article308155.ece Bertel Haarder vil gøre det obligatorisk at vælge mindst en af de ovenstående fem fag. Iflg. Haa... -
Stofmængde
ForumindlægHvor stor en stofmængde er? 1,204*10^24 sølvatomer? En der vil forklare, så jeg kan løse de 4 andre, selv:) -
Hej allesammen jeg har virkelig et haste problem .....
ForumindlægHejsa .... på mandag d 8 skal jeg op i mundtlig matematik , men jeg har et stort problem. jeg har lavet en problemstilling , hvor jeg skulle finde ud af nogle ting angående ved indflytning i kollegieværelse. men der er nogle af tingene jeg bare ikke kan finde ud af og det er så her i kommer ... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej. Har fået nogle eksamensspørgsmål i Matematik, som jeg ønsker hjælp til, da jeg ikke fatter en skid. Det kunne være meget rart med lidt hjælp, som jeg muligvis kan bruge til noget. Det er rimelig akut, så jeg ser gerne, at i svarer lidt hurtigt (men ordentligt):))) Her er nogle af de spørgsm... -
Hjælp til rettelser
ForumindlægJeg har en lille stil som jeg har virkelig har brug for hjælp i. Jeg kender ikke rigtig nogen som vil/kan rette den. Men hvis du bare ville bruge 2 min. til at kigge igennem og se om der er nogle fejl, ville det være super fedt. From what we hear, Gregory has no psychological crisis. There is n... -
hvad er enheden?
Forumindlæghej er der nogen der ved hvad enheden g/bkWh er ? -
Ligning
ForumindlægNu har jeg glemt det og skal bare lige friske hukommelsen op; Hvordan løser man denne ligning?: x+10=120 Tak på forhånd. -
Engelsk rettelse
ForumindlægNogle der vil tjekke min engelsk oversættelse igennem. Ved godt jeg ikk er super til engelsk, derfor er jeg her og derfor spørger jeg jer pænt om noget hjælp. På forhånd mange tak1.Hvem er den dame? Det er John kone.2.Det står på side 70 hvem der har dræbt Pamela.3. Jeg gav ham ikke beskeden, jeg... -
HF
ForumindlægJeg ville høre om det er et problem hvis man har 10 i mundtlig dansk, 7 i skriftlig dansk, 4 i mundtlig matematik og så have 00 i skriftlig matematik? Jeg var inde på uddannelsesguiden og der stod at man mindst skulle have et gennemsnit på 02 i skriftlig og mundtlig dansk og matematik og jeg har ... -
Decimaltal?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan forklare mig, hvad decimaltal er, hvordan regner man dem og hvilken stad kan man bruge dem i? Jeg ved godt hvad det er, med svært og forklarer, så om nogle kunne give en nemmer måde? -
eksponentialfunktioner
ForumindlægHej jeg vil bare spørge om opgaven er rigtig regnet ud; 10 = 10^2x * e^x -> X = ln (10) / (ln(10) + 3) ? -
Oversættelse fra dansk til engelsk
ForumindlægDansk:Efter normannernes erobring af England I 1066 var engelsk I en længere periode almuens sprog, mens fransk blev talt ved hoffet og af overklassen. De to sprog levede side om side i hen ved tre hundrede år, og moderne engelsk er en blanding, hvor ca. halvdelen af ordene stammer fra angelsaksi... -
statistik
Forumindlæghej Jeg kender en som har lavet disse beregninger, men er de realistiske? (se vedhæftet fil) Hyppighederne er fordelingen på nogle karakterer i en klasse og så hører der nogle frekvenser og kumulerede frekvenser til. Hvordan kan man lave et pindediagram over frekvenserne og en trappe... -
artikel
Forumindlæghej min lærer sagde til hvores klasse om at vi skulle lade som om vi var journalister og skrive en artikel om en far som dræber sin datter. men kan ikke finde på en start er der nogen der gider at hjæpe :D -
In og log
ForumindlægJeg har bemærket at nogle herinde, bruger In og andre(mindretallet) log til udregninger. Hvorfor? Jeg har altid lært at bruge log, det er nemlig også det der står på lommeregneren. Er det afhængigt af matematiklæreren? eller hvilken klasse man går i? -
Log og ln
ForumindlægHey guys, undrer mig over et spørgsmål, som jeg håber I kan svare på :d Hvad er forskellen på log og ln? Hvornår skal man den ene i forhold til den anden? TAK på forhånd -
differentiabel funktion
ForumindlægHej! Jeg skal opstille en funktion ud fra følgende krav: f har definitionsmængde ]2; 10[ f har værdimængde [-3; 8] f er differentiabel Desuden har jeg også en model der viser 0-punkterne for f '(x). de 3 x-værdier til 0-punkterne er 3, 5 og 8. Jeg ved også at funktionen er aftagende i interva... -
Skriv følgende tal med eksponentiel notation
Forumindlægb=0,000034=3,4*10-6 - resultatet skulle åbenbart være -5 men der er jo 6 decimaler? e=0,0123*0,00145=0,000017835=1,7835*10-9 - resultatet skulle åbenbart være -5 men der er jo 9 decimaler? -
stamfunktion,
Forumindlægjeg har, et enkelt spørgsmål til en matematik opgave, hvordan findes stamfunktionen til f (x) = ex * sin x, ?
