Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16701 til 16720 af 95433
-
Begrænsninger af hjælpemidler til mundtlig eksamen
ForumindlægJeg har et lille problem. Nogle af mine lærerer har sagt at man IKKE må have andres noter med til eksamensforberedelsen. MEN på undervisningsministeriets hjemmeside under emnet står der intet om denne regel. Se selv på nedenstående link.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/hjaelpe... -
Oversættelse
ForumindlægHej...er der nogen der vil rette denne tekst for grammatiske fejl..på forhånd tak-What have you buy, as you was in London?-I have bought some CDs.-Buy you not any clothes?-Yes, I buy a pair of Levy’s jeans but I cannot find any cheap shops.-Found you not any discount stores?-Yes but they sell not... -
Cirkel
ForumindlægHejsa, jeg sidder med en opgave som skal løses uden hjælpemidler. Har prøvet gå igang flere gange men kan ikke finde ud af det. Hvis det kan lade sig gøre at få hjælp til hele opgaven vil det være dejligt -
MATEMATIk HJÆÆLP
ForumindlægHejsa! kan i hjælpe med en aflevering der snart skal afleveres:D Håber i kan!! -
Hvad er hvad? HASTER
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med at skrive min eksamensjournal til programmering c. I et emne journalen, skal jeg skrive om dokumentation af mit program. Her har jeg brug for hjælp. Jeg skal i et skema lave en beskrivelse af mine funktioner, variabler, if-sætninger m.m, men jeg er ikke sikker på ... -
temperatur
ForumindlægVi blander 2 kg kogende vand i en beholder med 3 kg koldt vand. Efter omrøring måler vi en sluttemperatur på 54 grader Hvilken temperatur havde det kolde vand? -Hvordan løser jeg denne, er der en formel for det? For kan ikke finde noget i min fysikbog -
-13.6eV
ForumindlægHvordan er man kommet frem til, at der skal -13.6eV for at ionisere et hydrogen atom? -
Andengradspolynomium - Hvad er det?
ForumindlægHej Vi gennemgår i gymnasiet andengradspolynomium, og jeg forstår ikke hvad det er for noget? Er der ikke nogen der gider forklare mig hvad er det for noget og hvad det bruges til? -
Hjælp til rapport omkring titrering af ascorbinsyre!
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til et spørgsmål som hedder: Bestem ascorbinsyreindholdet i den analyserede C-vitaminpille og sammenlign med deklarationen. Har prøvet og kigget på mine noter, og søgt efter det på nettet, har endda prøvet og spørger min lærer, men han nægter at hjælpe mig:... -
02 i naturgeografi - omeksamen?
ForumindlægDa jeg har læst en hel uge og taget mig en masse noter blev jeg godt skuffet over at få 02 til eksamen (c-niv 2.g) nogle ting var bedre end andre at komme op i og jeg trak ikke det bedste. Er det muligt at tage den samme eksamen i 3.g? Tak! -
matematik
Forumindlægi 9.x har eleverne noteret, hvor mange musikanlæg de har der hjemme 5,6,2,3,5,4,7,4,2,5,8,4,1,7,6,5,3,4,3,2 A- foretage en optælling B- hvlke oplysninger giver denne optælling C-hvad er det gennemsnitlige antal? begrund dit svar D-beskriv undersøgelsens resultater jeg er n p... -
Hjælp NG eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der har været oppe til naturgeografi eksamen c? Hvordan kan bedst udnytte de ca. 24 minutters forberedelse? Og hvad er en god fremlæggelse da man kun har så lidt tid? Er der nogle herinde der har noter eller links til noget med: Pladetektonik, vandets kredsløb, la... -
Beregn den andengradsligning for parabolen
Forumindlæghej jeg fået en opgave, hvor jeg skal beregne andengradsligningen for en parabol. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre og jeg kan ikke finde noget om det i mine noter. Måske er der nogle flinke mennesker herinde, som vil hjælpe mig ? A= (-1,0) B= (0,-2) C= (... -
Tangens
ForumindlægTangens til en vinkel (ikke 90 grader) definires ved:tan(v) = sin(v) / cos (v)I en trekant, hvor C = 90 grader gælder derfor:tan(A) = sin(A) / cos(A) = c*sin(A) / c*cos(A) = a/bForstår ikke hvordan sin(A) / cos(A) bliver til c*sin(A) / c*cos(A) ?? -
HJÆLP! Trekanter
ForumindlægJeg sidder med opgave 5 c) Udregning af PA hedder: cos(33,25)=10/PA PA=10/cos(33,25) PA=11,95 Udregning af PQ hedder: sin(33,25)=PQ/11,95 sin(33,25)•11,95 PQ=6,55 Mit spørgsmål som jeg virkelig ikke forstår er så: hvorfor må man i udregningen af PA flytte det man vil finde (alts... -
HJÆLP TIL ENGELSK RETTELSE
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til min engelsk håber nogle der ude der vil hjælpe mig rette min engelsk så det lyder perfekt. 1. Jack the ripper er en aldrig pågrebet seriemorder i London der dræbte sine ofre i sidste halvdel af 1888. Jack the ripper er den mest kendte seriemorder i 1888 tal... -
Rabarbersaft og Nonoxal
ForumindlægJeg er i gang med følgende opgavesæt og har problemer med delopgave d og e, som jeg meget gerne vil have nogle hints til. Skriftlig Kemi A-niveau fra sættet Studentereksamen vejledende opgavesæt nr. 1. Maj 2007. Sættet kan findes på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF06/E... -
KUN 1SÆTNING- ENGELSK
Forumindlæghvordan siger man : vi rejser ikke denne sommer ? mit bud : we are not travel this summer DET HASTER !!! -
Billedkunst eksamen
ForumindlægHej folkens. Jeg skal snart til billedkunst eksamen, så tænkte på om nogle af jer kunne fortælle mig, hvad det væsentlige er ,i en billedkunst eksamen ? (og hvis nogen af jer har nogle noter, så må i meget gerne sende dem til mig ) På forhånd tak :D -
Hvad skal jeg ligge i bla. udtrykket "omtale"
ForumindlægHej. Sidder med mundtlige spørgsmål til mat-c på HF. Jeg har 3 forskellige udtryk "gør rede for" "forklar" "omtale" Hvad forstår I ved de udtryk? Det er som sagt på matematik C, HF Eks. står der " Omtal cosinusrelationen i en vilkår...
