Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 16781 til 16800 af 144397
-
Harmonisk svingning
ForumindlægJeg har idag fået en opgave, som omhandler om harmonisk svingning. Funktionen f har forskriften a) Udfyld følgende: (Amplitude) (Svingningstid) (Faseforskydning) Vandret midterakse (lodret parallelforskydning) b) Bestem en forskrift for den afledede funktion . ... -
Spørgsmål til potensfunktion
ForumindlægPotensfunktionen y=b*x^a opfylder, at grafen for f går gennem punkterne P(2,1) og Q(6,27) . Bestem tallene b og a (uden hjælpemidler). Jeg kan godt løse ved hjælp af logaritmeregneregler, men så skal man også benytte lommeregneren. Er lidt i problemer. -
Normalfordeling
ForumindlægHej Jeg har fået stillet spørgsmålet: Angiv middelværdi og spredning for måltallet X, når X er normalfordelt og kan beskrives vha. Jeg har geogebra, som jeg indtil videre har brugt til at løse mine opgaver i normalfordeling, men hvordan skal denne løses? Og kan jeg overhovedet bruge geogebr... -
Approximeren førstegradspolynomium
ForumindlægHej..Jeg har en opgave der ca. lyder som følger:Hastigheden v angiver stigningen i hastigheden ved stingingen af grader i C.v = 325,11 * (1 + t/273)Redegør for at det approximeren førstegradspolynomium er:325,11 + 0,607 * thvor C er tæt på 0. Hvad gør jeg her?? Er gået helt istå.. Nogle der kan ... -
Hjælp! teoretisk udbytte
ForumindlægHej, håber at I kan hjælpe mig med den her opgave: Capsaicin kan syntetiseres ud fra aminen og syren. Ved en syntese gik man ud fra 1,50 g af syren og 1,60 g af aminen. Udbyttet blev 1,53 g capsaicin. d) Angiv udbyttet i procent af det teoretiske. Hvordan finder jeg det teoretiske udbytte? -
Skattekort/Forskudsopgørelse
ForumindlægHar lige fået forskudsopgørelse. Mit spørgsmål er så, om jeg bør få den ændret. Min skattepligtige indkomst er på forskudsopgørelsen angivet til omkring 94.000. Jeg er dog sikker på, at min indtægt i år højst bliver på 70.000 (SU på 60.000 inkluderet). Bør jeg få min forskudsopgørelse ændret i de... -
Separation
ForumindlægJeg har fået givet differentialligningen: Med begyndelsesbetingelsen P(3,2) Jeg skal separere ligningen, men har ikke fået opgivet et x, så jeg tænkte at jeg kunne gange et 1 tal på differentialligningen som så differentieret ville blive til x. Altså: Ved at differentiere: M... -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægOpg. er vedhæftet. Forstår simpelthen ikke, hvad konstanten c, altså 0.4 fortæller om vandstanden. Ved godt det er parallelforskydning i x-aksens retning, men ikke hvad det har med vandstanden at gøre. Har lavet opgavet b) og forklaret de andre konstanter -
optimering
ForumindlægNogle der har lavet denne opgave før evt link til hjælp, eller løsninger! Tak :-) Mobilmasten Kommunen skal finde den optimale placering til en ny mobilmast. Mobilmasten skal placeres langs vejen mellem A og B, men spørgsmålet er, hvor på strækningen? For at få mest glæde af masten, skal den pl... -
Studentereksamen i kemi: 24. maj 2016
ForumindlægHej alle, Jeg har idag været til studentereksamen i kemi på A-niveau og syntes sådan set at det var et rigtigt fint sæt. Jeg vil dog høre om der er nogle som har løst følgende opgaver, og hvordan I har gjort? Opgave 1d: Med henblik på at undersøge omdannelsen af zinkoxid ved reaktionen m... -
lineær funktion (forklaring)
ForumindlægEn angivning af en lineær model y = ax + b for sammenhængen mellem variable x og y Vil det sige jeg skal aflæse 2 koordinatsæt på grafen, som jeg skal bruge til at finde a og b ? -
Vinkel?
ForumindlægHej Jeg har en en opgave, hvor jeg skal finde vinklen i en trekant, men jeg kender kun sidernes længder? Hvordan beregner jeg vinklen? Jeg har vedlagt et dokument, med opgaven. PS. trekanterne er ensvinklede! Tak på forhånd! :) -
Vigtig spørgsmål omkring Bernoulli lov!!??
ForumindlægHej Alle sammen.. Er der nogen der kan forklar hvad er " Law of large numbers" og kan I give míg eksempel på den!! Tusind tak på forhånd! -
Hyperbel - HÆÆÆÆLP!!!!!!
ForumindlægHej alle! Er der nogen der på en meget pædagoisk måde, kan forklare mig noget om hyperblen? Jeg er lidt tvivl om reciprokken indflydelse? Og hvad funktionforskriften for en hyperbel er? -
Redoxreaktioner - afstemninger
ForumindlægJeg sidder her og skal afstemme redoxreaktioner, men forstår stadig ikke hvordan man skal gøre, efter at have læst afsnittet fem gange.. Det går galt når jeg skal bestemme ladningen og hermed forskellen. Er der nogen der kan skære ud i pap? På forhånd tak :-) -
Haster
ForumindlægJeg sidder med min SRP og døjer med Omar Khayyams løsningsmetode af 3.gradsligninger er der en som kan hjælpe og skrive til mig privat, så jeg kan sende ham/hende opgaven. Det er nemlig et sted jeg er gået i stå. Selve fremgangsmåden er givet, men det er mere tallene som jeg har svært ved at find... -
Funktion
ForumindlægHvilken slags funktion er proportional med en potensfunktion?En funktion f er proportional med en potensfunktion, ogf(2)=5 og f(4)=1,25Bestem forskriften for f. -
Hvilken vej vender reaktionspilen?
ForumindlægHer er noget, jeg har undret mig over. Hvis man ser på en reaktion, fx HCl + H2O -> Cl- + H3O+ eller C + O2 -> CO2 hvordan kan man så vide, at reaktionen sker i den angivede retning? Hvorfor kan følgende ikke lade sig gøre: Cl- + H3O+ -> HCl + H2O CO2 -> C + O2 Er det muligt at vide... -
Projektopg. - 8. kl! D:
ForumindlægHej, (-:. Jeg skal lave en projektopg., overskriften siger dog "(9.kl.)", men det er faktisk til 8. kl. Hvilket emne kan jeg tage? Det ville være skønt med lidt hjælp. :D, har tænkt over, at tage om uddannelse, men det bliver for 'privat', har også prøvet med, biler - el-biler,... -
Differentialkvotient!
ForumindlægJeg skal angive definitionsmængden på disse to funktioner: f1 (x)=x^2+x+3 og f3 (x) = 2x-6/x^2+1 Jeg skal derfor også fortælle om disse funktioner er sammenhængende i definitionsmængden og samtidig finde ud af om de er kontinuerte.. Hvordan gør jeg alt dette? Jeg er simpelthen ret forvirret.. Ka...
