Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 16841 til 16860 af 47497
-
Studieretningopgaven i 3g
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi til studieretningsopgaven i 3g SKAL skrive i vores studieretningsfsg på A, hvilket for mit vedkommende er kemi. Jeg vil gerne skrive i engelsk, som jeg vælger på A i stedet for, evt. sammen med dansk fordi det skal være tværfagligt, men jeg forstår ikke, hvordan jeg sk... -
emneopgave i eksponentielle funktioner
ForumindlægHej. Jeg søger meget hjælp til nogle opgaver, da jeg ikke fatter en meter af dette emne. Jeg har aldrig haft det, da jeg gik i skole og nu kræves der, at jeg skal have c-niveau i matamatik for at færdiggøre min uddannelse indenfor kontor med speciale. Jeg har vedhæftet en fil, hvis der er nogen, ... -
Cosinusrelationer
ForumindlægJeg har en aflevering i matematik og jeg er lidt på bar bund. Jeg skal finde siden c og b i en skævvinklet trekant. Jeg starter så med at beregne siden c og benytter så formlen: c^2= a^2+b^2-2*a*b*Cos C Jeg kender siden a og vinklen C, men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre med b!!! Hjælp mig :) -
12 i et fag
ForumindlægHejsa Sagen er den, at jeg her til sommer afslutter matematik på B-niveau. Jeg har hidtil fået 10 både skriftligt og mundtligt i alle karaktergivninger indtil nu. Sidste karaktergivning var for en uge siden, og kort inden de blev udgivet, sagde læreren, at det er meget vigtigt, at det her 2. sta... -
KARAKTER - HJÆLP!!!
ForumindlægHej jeg har lige en hurtigt spørgsmål som skal besvares idag da det er MEGET MEGET vigtigt. Jeg tænkte på, jeg går 3. år i STX og bliver student imorgen efter en Matematik A mundtligt eksamen. I min årskarakter fik jeg 02 i mundtligt og 4 i skriftligt, I eksamen har jeg fået 00 i skrif... -
Materialer til SRP om Magnus Effekten
ForumindlægJeg skal skrive om Magnus Effekten ift. bordtennis spin til SRP. Jeg tænker at inddrage matematik ved Bernoullis ligninger. Men jeg synes det er svært lige at vide, hvor man skal starte ift. at finde materialer. Er der nogen der kender nogen gode materialer til mit område, eller er der eventuelt ... -
Økonomi uddannelse
ForumindlægJeg har haft min sidste eksamen idag, og vil nu finde ud af hvilken uddannelse som jeg skal ansøge.. jeg interesser mig meget for økonomi. Der er dog mange uddannelser at vælge imellem fx samfundsøkonomi, erhversøkonomi, matematik økonomi osv. jeg er sådan i tvivl.. gode sider og folk som jeg... -
rette lidt:)
ForumindlægHej er der nogen som kan rette denne sætning First text, is an article, which is about health with a great weight. It can be thick, while healthy, if you exercise on a regular basis. Slim people who are thin and do not exercise are more unhealthy than overweight people -
Pensumet til Dansk Mundtlig
ForumindlægHey Folks.. eksamenstid :S! Skal op i dansk her på onsdag og sidder nu og kigger på pensumet.. min dansklærer har aldrig været god til at forklarer sig, så jeg søger hjælp hos os.. Jeg ved man ikke kommer op i en kendt tekst i dansk, men en der ligner noget fra pensummet.. så synes jeg bare det ... -
Engelsk bøjning?
ForumindlægHejsa kan i tjekke om jeg har bøjet ordene rigtigt ,så de passer til sætningerne. :) Det understreget ord er det jeg har bøjet ,og det med fed skrift er sådan som ordet står i min opgave. I am planning for a very rewarding holiday next summer. reward but there are some choices to... -
Lille engelsk tekst
ForumindlægHey alle sammen. Vil I lige hjælpe med at rette en lille tekst. På dansk lyder den således: Kære Connie Jeg skriver til dig, fordi jeg har problemer med mine forældre. De taler kun om alle de ting, jeg ikke må gøre. >>Fornuftige piger læser ikke Anders And<< og >>Sid ikke her i ... -
4th attempt
ForumindlægDear fellow students. I have completed 170ECTS / 180ECTS in my Master's at Aarhus University. I recently failed my 3rd attempt on a 10ECTS exam (last exam). How likely is it that I receive an exemption for a 4th attempt? I apologize for not writing in Danish, but I wanted to make sure I h... -
Psykologisk eller evne
ForumindlægHej,Har lidt spørgsmål som jeg gerne vil bede jer svare på - da jeg vil mene at svarene vil varierer fra person til person, afhængig af deres egen situation, og mening:Spørgsmålet lyder:'Hvis en dreng/pige i fx Gymnasie/HTX whatever, ikke er så god til matematik, er det så psykologisk betinge... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægTo brødre, som altid var i gæld, var engang i et selskab, hvor de morede sig udmærket, indtil den ældste ved at se ud af vinduet opdagede en politibetjent, som kom gående hen imod huset. ”Fred,” sagde han til sin broder, ”den politibetjent kommer for at arrestere mig. Det ville være alt for pinli... -
plz hjælp er i tidsnød
ForumindlægVi har i den senere tid oplevet en voldsom stigning i antallet af butikstyverier. Derfor har ledelsen bestluttet at gøre indsats for at sætte stopper for tyverierne. Der er et stigende antal tyverier i all vores forretninger i England, og de sædvanlige forholdsregler slår ikke længere til. Tyven... -
Rettelser til tekst
ForumindlægNogen der vil rette denne engelske tekst, der skal bruges til oplæg i morgen - det behøver ikke helt rette sig efter den danske version, men meningen skal være den samme. Altså der skal kun rettes, hvis det lyder bedre, er mere sporgligt varriende eller hvis der er grammatiske fejl. Dansk: Mita ... -
Hjælp! Er der nogle der gider og rette denne stil til Datid...?
ForumindlægDear mum and dad We are in Australian now. We have a very big experience we always will remember. Have you heard about the plane crass in Australian? We were involved, but we are fine now. The plane crash down and we was the only passengers in the plan. We were all alone after the crass. We di... -
Essay om musik og sangere
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive et kort essay om musik, sangere og dets (deres) påvirkning på mig som person. Jeg håber, nogen vil tage sig tid til min korte tekst og se for eventelle fejl? På forhånd mange tak. Teksten kommer her: I don’t really think I’ve favorite music or a f... -
Lemma, korollar, proposition - Inddeling af matematiske sætninger
ForumindlægHej! Sommerferien lakker så småt mod sin ende. I den forbindelse er jeg gået i gang med at genopfriske, visse, emner, fra det foregående studieår. I denne sammenhæng, er jeg blevet i tvivl om noget, fra den allerførste tid på studiet; netop spørgmålet, hvordan de forskellige sætninger, 'lem... -
Dansk/historie ??
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at skrive min dansk/historie - opgave.. Jeg går i 1.g og min lærer sagde til os at fordi vil går i 1.g skulle vi ikke gøre meget ud af opgaven; derfor har hun heller ikke rigtig sagt hvordan den skal opbygges.. Nogen der vil fortælle mig det? Og evt. hjælpe med hvordan jeg ...
