Resultater: 16881 til 16900 af 436512
-
Opg. 11 hf b skriftlig eksamen 31/08-11
ForumindlægBremselængden y (målt i meter) for en lastbil er givet ved y = b ⋅ x^a , hvor x er farten (målt i km/t). Når lastbilen kører med 60 km/t, har den en bremselængde på 26 meter. Hvis lastbilen øger sin hastighed med 20 %, vokser bremselængden med 44 %. a) Bestem tallene a og b. Det er ... -
English poem help..
ForumindlægHi, anyone who can me help with this poem... I can't figure out who/what "they" are and don't know the meaning of last stanza, especially this line: "It deepens like a coastal shelf"... please help.. Thx!They fuck you up, your mum and dad.They may not mean to, but they... -
"15 minutes of fame"
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en opgave omkring reality tv, og vil gerne inddrage noget omkring ovenstående citat, fra And Warhol. Er der nogen som kan hjælpe med at fortolke citatet? Tak -
arbejde og potentiel energi..
ForumindlægHej...Er gået lidt lost i en fysikaflevering, og ville derfor være glad for lidt hjælp..Følgende oplysninger har vi:En bil kører med en konstant fart på 20 km/h ned fra et bjerpas. Bil med passagerer har massen 1320 kg. Højdeforskellen mellem passets top og dalens bund er på 860 m. Det forudsætte... -
Varmefylde
ForumindlægForklar hvad det vil sige at vand har en varmefylde på 4186 J/(kg·ºC) ??? :) -
Rettelse af kort engelsk stil
ForumindlægHej, ser dette fornuftigt ud:The disturbances in Northern Ireland, which by many are characterized as a civil war, can only be understood, if you know something of Ireland’s history. In the 17th cen-tury thousands of Protestants including many Presbyterians from Scotland were send over to coloniz... -
Positiv Feedback, Haster!
ForumindlægVille høre om mandens hormonsystem også har positiv feedback og hvis ja, kunne I så ikke komme med et eksempel. På forhånd tak. -
Hjælp til afleveringsopgave
ForumindlægEr der en herinde der er super dygtig til erhvervsøkonomi og som evt vil hjæle mig hvis jeg sender min opgave på mail og de tilhørende opgaver jeg har svaret på ind til nu.?? Det betyder meget for mig hvis der skulle være en så jeg kan få det lavet rigtig.. Håber der er en der gerne... -
Areal i Geogebra
ForumindlægHej, jeg har en funktion der hedder f(x)=x^2-10x+30. Grafen for f, koordinatakserne og linjen med ligningen x=10 afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. Dette areal kan jeg vel hurtigt finde i Geogebra, og har skrevet funktionen ind samt x=10 men hvad skal jeg skrive... -
Desperat efter bio hjælp :'(
ForumindlægHer er den opgave vi har for.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-6-2.pdfHverken mig eller hende jeg arbejder sammen med kan finde ud af det. Hvad som helst hjælp, om det så bare er noget i tror, elelr i lige kom i tanke om, plz fortæl os det!!Vi svarer på 2, 4 og 5...Hvad so... -
Hvordan bliver man bedre eller klogere?
ForumindlægHej, jeg har sådan set fået lave karakterer i bl.a. engelsk afleveringer. Jeg følger godt med i timerne, men når det kommer til afleveringerne, så får jeg sådan nogle dårlige karakterer. Jeg laver sådan set altid mine lektier, men det er bare det, man gerne vil forbedre sine karakterer, men ved... -
Elektrecitet
Forumindlæga) I løbet af 10 sekunder løber der 2.5*10^19 elektroner igenem pæren. Hvad viser amperemeteret? b) Hvor mange elektroner løber igennem pæren på 1 min når amperemeteret viser 0.25 a Føler mig lidt dum da det sikkert er simple opgaver, en venlig sjæl der vil hjælp? :) -
Problemer med analyse af "Rend mig i traditionerne"
ForumindlægHej..Jeg har nogle problemer med analysen i bogen Rend mig i traditionerne. Jeg håbede på at der var nogen herinde der kunne hjælpe mig?? -
Elektroforese
ForumindlægTja, spørgsmålet er egnetlig:er der nogen der ved noget om elektroforese, eller hvor man eventuelt kan finder oplysninger om det? -
differentialligning
ForumindlægJeg er gået lidt i stå med denne her differentialligning.dy/dx = 1/(x*y), x>0 og yHvordan får jeg den skrevet om...?På forhånd tak! -
Tysk...Hilfe..
ForumindlægHey... Er der ikke en der kan hjælp mig. Skal skrive en sætning med " i døgnet rundt" men den skal både indeholde en hovedsætning og ledsætning... NOgle der evt kunne hilfe..På forhånd tak... -
Årsprøve
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med en opgave fra årsprøven..?Når liget af en mand under 30 år er blevet så lemlæstet, at det er umuligt at måle ligets højde, kan man benytte følgende regel:Højden h, målt i cm, er lig med 69,1 cm plus 2,2 gange lårbensknoglens længde x, målt i cm.1)Opstil en ... -
Funktion
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at løse denne her funktion..? Bare sig hvad jeg skal gøre, forstår det nemlig ikke. Funktionerne f og g er givet ved, at f(x)=-2x^2+7x+1 og g(x)=2x+1.Linjen m har ligningen y=2x-2. Angiv den eksakte værdi af afstanden fra toppunktet for grafen for f(x) til linj... -
Falder lige hurtigt?
ForumindlægJeg har en spade ven som mener at 2 ting der er lige store f.eks. en jernkule og en aluminiumskule på samme størrelse ikke falder lige hurtigt...Vil i venligst af- eller bekræfte dette !?! -
logaritme-funktioner
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med disse logaritme-funktioner?1. log(1+1/x)+log(x+4)=02. ln(x-1)-2*ln(x)=33. 5*(lnx)^2-8lnx=lneMvh. Maria
