Resultater: 16921 til 16940 af 436512
-
Forkort brøk
ForumindlægHar brug for hjælp til at forkorte en brøk Filen er vedhæftet Tak på forhånd -
[HJÆLP, SNART EKSAMEN] Genopfriskning af forskellige emne?
ForumindlægHej allesammen, Jeg står snart og skal til eksamen og pga. min utrolig dårlige hukommelse har jeg virkelig brug for noget genopfriskning af de forskellige matematik emner. Jeg har googlet lidt men har ikke rigtig fundet nogen siden. Nogen der kan hjælpe? En online FSA test eller andet lign. vi... -
Fedtprocent
ForumindlægHvad er fedtprocent helt konkret? Og er fedtprocent en god indikator for, om man er hhv. overvægtig eller undervægtig? Mvh Lærke -
Terminsprøve
ForumindlægHej alle! Jeg skal til terminsprøve på mandag i Matematik, og sidder derfor og regner på en masse opgaver uden hjælpemidler. Jeg er dog kommet til denne opgave, som jeg ikke rigtigt kan finde ud af. Hvad gør jeg? Og hvilke råd har I til mig, hvis jeg støder på sådan en opgave til prøven? -
beregning af puls I hvile hjælp
ForumindlægJeg skal beregne pulsen i hvile og under arbejde, men ved ikke hvordan man gør. Har brug for hjælp opgaven er vedhæftet :) -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at bestemme disse integraler. Jeg kan godt finde ud at at bestemme almindelige integraler, men disse er sammensatte. Jeg har aldrig prøvet at løse denne type før, så hvis nogen lige vil vise mig hvordan de laves så vil det være en stor hjælp:-) Tak p... -
Andengradsligning
ForumindlægHejsa Hvordan er det nu man løser denne type opgaver? Skal jeg differentiere? og finder rødderne? -
Plagiat på pdf
ForumindlægKan der blive taget plagiat på en pdf fil? Eller er det sikkert at gøre? -
pH- beregning af syre
ForumindlægBeregn pH i mælkesyre opløsningen før tilsætning af NaOH. pKs=3,84, hvilket gør den middelstærk. derfor skal formel: pH=-log((-ks+4.......findes på google) bruges. Mit spørgsmål er så hvad er Ks og hvordan findes den?! Koncentrationen af mælkesyre er 0,08 M På forhånd tak :) -
hjælp til ordbog
ForumindlægHej Jeg ved godt at det er et dumt spørgelsmål, men jeg kan ikke huske hvad de tegn/ord ved siden af betyder(altså og s'et er ved flertal eller om det er det andet) fx. wassern<-s, wässer> På forhånd tak for hjælpen -
Hjælp til fysik... formler
ForumindlægA) B) C) Forklar, hvad de indegående symboler står for: hvilken fysisk størrelse, hvad er det og hvad måles den i. Hvad kaldes formlen c? Nogle som kan hjælpee??? -
Ionic Radius
ForumindlægHvilke har den indste radius ? Mg+2 F-1 Ne O-2 Na+ http://www.chemguide.co.uk/atoms/properties/atradius.html denne side viser at Mg+2 har den mindste radius men hvorfor? Mg+2 har 8 elektroner i den yderste skal F- har også 8 elektroner i den ydeste skal, og det samme har Ne og O-2 ... -
stamfunktion
ForumindlægEr der nogen der kan komme med en konkret definition på hvad stamfunktion betyder. Er nemlig igang med noget mekanik og kan ikke rigtig komme videre hvis jeg ikke ved var ordet i sig selv betyder :( Nogen der kan hjælpe?? :) -
Stærke Syre
ForumindlægHvordan kan man se hvilke syre der er stærkst, helst med en forklaring da jeg gerne vil lære det hvis der nu kommer andre stoffer i en anden opgave -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej En problemstilling er givet ved: Hvad kan du opnå af sum ved at kaste en repræsentativ terning 10 gange? Gentag øvelsen 20 gange og notér, hvordan summen varierer. Hvordan skal denne skrives op matematisk korrekt? Tak på forhånd -
aflæsning af km og vmax
ForumindlægHvor kan jeg aflæse km og vmax via denne graf? -
Integration ved substitution
ForumindlægBenyt stamfunktioner til at beregne integralerne: Jeg kan ikke sætte billedet op her på, men jeg har vedhæftet den: det er kun 3 integrationsopgaver, jeg har aldrig helt forstået det men jeg har prøvet, mine udregninger er også i den vedhæftede fil. En der kan tjekke. ?? -
int sub
Forumindlæg∫(x2+2x-4)/(x-1) t= x-1 x=t+1 dt=dx ((t+1)2 +2 *(t-1) -4) / t dt så havde jeg tænkt at reducere det lidt, men tror nok der er en fejl her: (t2+12+4t-2)/t dt hvad er der galt og hvordan kommer jeg vidre? -
Kraftvarmemaskine
ForumindlægEr der én som vil hjælpe mig med disse tre spørgsmål? I en given dieselmotor omdannes 30 % af den tilførte varme til mekanisk arbejde ved en udetemperatur på 20ºC. 1) Hvis vi havde en ideelt virkende kraftvarmemaskine, hvilken temperatur ville den tilførte varme da have? - Kan jeg her be... -
Spørgsmål til Ti-89 Titanium
ForumindlægHey folkens Er helt ny herinde så er ikke sikker på om jeg skriver det rigtige sted.. Men mit spørgsmål lyder sådan: Hvordan taster jeg den 6. rod ind på min lommeregner ti-89 titanium? Det er en del år siden jeg har brugt min lommeregner og har helt glemt at bruge den. Brugervejledninge...
