Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16941 til 16960 af 92586
-
Normalside? HVOR MANGE ANSLAG?
ForumindlægHey har læst forskellige steder. Nogle sige 2200 nogle 2250 nogle 2400 hvad er rigtigt? Har hørt at det trækker meget ned hvis man ikke opfylder det givne antal sider... Så hjælp hvis i kan :) -
Differential regning
ForumindlægHej! Da jeg skulle differentiere funktionen f(x)=5·x-2, så ville jeg umiddelbart mene det skulle blive til f'(x)=-10x Men da jeg efter tjekkede det på et regneprogram, så gav det mig svaret: f'(x)=-10/x3 Er der nogle der kan svare mig på, hvorfor funktionen differentieres t... -
Sætning?
ForumindlægHvad betyder den her sætning? The Hart family eventually boarded the Titanic at Southampton on Wednesday 10th April bound for New york, but Mrs Hart was still very unhappy. -
Log(x)
Forumindlægjeg sidder med de her opgaver som jeg har en ide om hvordan skal løses, men kender ikke helt fremgangsmåden, jeg ville derfor høre om der var en der gad at gi en lille hånd 1) log(x)=14 2)log(x+1)=8 3)ln(5x^2)=e 4)5+ln(1/x)=17 hvis der bare var en der gad at fortælle mig hvordan j... -
En dyr fejl - Nspire
ForumindlægJeg har lavet en fejl. Har kommet til redefinere alle funktioner i min opgave, ved at navngive en funktion samme navn som de andre, nemlig f(x). Jeg bliver nød til at lave opgaverne om, men jeg tænkte, betyder det noget at kalde en funktion h(x), g(x), s(x), selvom opgaven navngiver den f(x), el... -
Hvor mange elektroner bliver overført?
ForumindlægJeg har to halvcellereaktioner: A) PbO2 + HSO4- + 3 H3O+ + 2 e- -> PbSO4 + 5 H2O B) PbSO4 + H3O+ + 2 e- -> Pb + HSO4- + H2O Og jeg skal finde ligevægtskonstanten for reaktionen C) Pb + PbO2 + 2 H3O+ + 2 HSO4- -> 2 PbSO4 + 4 H2O ved formlen logK = (z*(Eh-Ev)) / 0.0592 Hvor mange el... -
Afstand galakse
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at udregne dette: Hvor langt væk er en galakse som bevæger sig med farten 4,5*105 m/s? Jeg har tidligere lavet et indlæg om det samme, men forstod ikke rigtig de svar jeg fik der. Jeg tænker jeg skal bruge hubblekonstanten, men kan ikke lige helt greje hvordan jeg ska... -
0,999...=1
ForumindlægHvorfor siger min fætter, at 0,9999...=1? Og kan man evt. bevise/modbevise det? -
grænsen mellem inspiration og snyd?
ForumindlægHey. Så fik det her lidt ubehagelige spørgsmål fra en lærer idag - som mente at vi vist godt kunne blive enige om at jeg ikke selv havde skrevet min opgave. Han syntes nogle passager mindede om en af de andre stille han havde læst. Normalt når jeg skriver en stil så læser jeg opgaven + tekster. ... -
HTX / STX? Help me with the decision!
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med at vælge min videregående uddannelse efter 9. klasse. Jeg havde allerede HTX i tankerne som min første prioritet, men har sådan tabt lysten til HTX. Ser STX & HTX som utrolige gode uddannelsesmuligheder. Jeg er jo god til matematik, biologi og samfundsfag osv., s... -
Vektorer i planen, projektion
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med et turbokursus på 2 måneder, hvor jeg skal læse matematik op fra B-A. Det hele går meget hurtigt, så vi har ikke så meget opgaveregning på klassen. (Mest beviser) Så når det kommer til afleveringer kan det sommetider blive lidt svært. Jeg har en opgave for som jeg ha... -
prostitutes etc. rette?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der vil rette teksten? ------------------------- In Thailand child prostitutes are very wanted… because the men want virgins so they don’t get sex illness. According to the ILO convention article 138 and 182, it says that it’s not allowed for children to work full time until... -
Censor vil giv mig 12 ??? MEN...!!!!
ForumindlægHej jeg har lige været til mit eksamensprojekt. Jeg har fandt ud af at censor vil giv mig 12 men min lærer kun vil giv mig 10. Det blev et 10 tal.. Er det normalt at ens egen lærer ikke bare går med når nu censor havde besluttet mig for jeg skulle have et 12 tal?? Vil bare gerne høre jeres erfa... -
Kemi A,, årsprøve?
ForumindlægHvis jeg har kemi A, skal jeg så op i skr. årsprøve i 1.g? -
erfaringer med at laese fysik?
ForumindlægEr der nogen der har erfaringer mht. svaerhedsgraden af Matematik på Fysik studiet på fx. KU? -
Eksamen
ForumindlægHvor mange point skal man opnå i matematik skriftlig eksamen for at få enten 8 eller 9? -
Mundligt eksamen
ForumindlægHar i nogle forslag til enmer, man kunne tage i brug når man, skal op til mundligt matematik eksamen i 9.klasse? -
Ubestemte pronominer
Forumindlægnogle som har tid til at tjekke 6 sætninger....oversættelse... Ubestemte pronominer 1. Nogle elever valgte at blive væk. 2. Jeg kender ingen, der er så stædig som dig. 3. Spørg ikke mig, jeg ved ikke noget om det. 4. Det er vigtigt, at de nyansatte får nogle gode råd. 5. Ingen af de danske del... -
Kemisk analyse, distributation af elektrisk energi og energi og forbrug.
ForumindlægHey, Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi (9. klasse), men jeg har et lille problem, som jeg håber der er nogle som vil svare på ;D Skal lige siges at jeg stinker til fysik/kemi ;/ 1. Hvad er kemisk analyse ? 2. Hvad er energi og forbrug ? 3. Hvad er distributation af elektrisk energi ? Håber... -
Nogen der kan/gider hjælpe ?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har en opgave for i matematik som jeg ikke rigtig forstår. Spørgsmålet lyder : Beskriv de statistiske deskriptorer og diagrammer som anvendes ved grupperede observationer. Kan nogen hjælpe mig. det vil være en stor hjælp :).
