Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16961 til 16980 af 152758
-
Disjunkte? - Sandsynlighed
ForumindlægHej.Jeg forstår ikke hvad der i opgaven menes med "disjuknte"?opgaven:I et sandsynlighedsfelt oplyses om hændelserne A og B, at P(A) = 1/3 og P(A U B) = 2/3. Bestem P(B) når A og B er disjunkteMange tak.. -
fordoblingskonstant (finde x)
Forumindlæghej hvis jeg har følgende: 55,8 = log(2) / log(a) hvordan finder jeg så a ?? -
Reducer udtrykket
ForumindlægReducer: (a+b)(a-b)+b^(2) Nogle der kan hjælpe? -
Reducer
ForumindlægHvordan reducer man det her -2(a+b) (a-b) Håber der er en der kan hjælpe :-) -
Plotting
ForumindlægHej søde mennesker, Jeg har en opgave, som jeg ikke helt forstår og indholdet. Opgaven er på engelsk og der står at jeg skal plotte nogle observationer mod andre observationer, f.eks.. Plot A against B, hvor skal A være, i X-aksen eller Y-aksen ??? Det er virkeligt vigitg, håber at der er n... -
Parentes i fjerde potens
ForumindlægJeg har en opgave i matematik hvor jeg skal regne (a+b)^4 ud. Jeg ved det giver a^4 + 4a^3 *b + 6a^2 *b^2 + 4ab^3 + b^4, men jeg har ingen ide om hvordan jeg kommer dertil. Håber i kan hjælpe mig lidt. -
Vektorer
ForumindlægJeg sidder og skal lave noget med vektorer og jeg har fuldstændig glemt hvordan man regner arealet af et paralellogram. Opgaven lyder: Et paralellogram udspændes af af to vektorer vektor a og vektor b, hvor vektor a = (-1, 2) og vektor b = (3, 2) Bestem arealet af paralellogrammet. -
Forskrifte
ForumindlægHejsa. nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Handicap beregnes følgene: H= (r-a)*113/b r = rundegennemsnit a = 71,9 (banens sværhedsgrad) b = 124 (Banens relative sværhedsgrad) Har udregnet at r = 103,8 Vis at handicappet med tilnærmelse kan beregnes efter forskriften h= 0,91*r-65,5 ??... -
Reducer
ForumindlægKan I reducer denne opgave: (a+b)2-2ab-a2 -
Undsøg om udtrykket er korrekt
ForumindlægHey folkens! Jeg skal undersøge om dette udtryk: 2/ab-b2 + 2/a2+ab - 4/a2-b2 = 2/ab er sand.. Har ingen anelse om hvordan jeg skal starte. Har dog prøvet at finde en fællesnævner for de tre. b(a-b), a(a+b) og (a-b)(a+b) Nogle der vil fortælle hvad jeg nu skal gøre? -
Kinins opbygning
ForumindlægJeg skal redegøre for kinins opbygning. Den har molekylformlen C20H24N2O2. Jeg har vedhæftet et billede af strukturfomlen. Derfor skal jeg finde karakteristiske grupper, hydrofile/hydrofobe grupper, chirale centre, og muligvis noget med isomeri. Indtil videre har jeg fundet en ether, hydroxygrupp... -
fordoblingskonstant
ForumindlægHvordan kan det være at a^T2=2?jeg kan bare ikke finde ud af hvor det kommer fra? -
isoler
Forumindlæghvordan isoler jeg Y i denne her ((x/a)^2,5)+((y/b)^2,5)=1 ?? -
Elastisitet
ForumindlægHar brug for nogle hints, da jeg er gået i stå med følgende opgave: f(x) =y=(x-a+1)^(-1/a) Mine udregninger: El=(-1/a)(-ax/(x^(-a)+1)=ax/(ax^(-a)+a) Men de er vidst helt i hampen -
nogle der kan hjælpe mig videre herfra?
ForumindlægI en ligebenet trekant ABC er AC og BC de lige lange sider, og siden AB er 2 enheder længere end BC. Bestem a, således at vinkel c er 90 grader. ví har altså med en retvinklet trekant at gøre. a og b er de to lie store kateter c = a + 2 (siden AB er 2 enheder længere) derfor: c^2 = a^2 + b^2... -
vektor haster
Forumindlægom to vektor a og b gælder, at (2a-b)*(a+b)=45, længden af vektor a = 6 og a*b=-2 bestem længden af vektor b og et gradtal for vinklen mellem a og b? -
Længden b beregnet ved cosinus og tangens
ForumindlægHej! Hvordan er det nu lige med "formlerne" for dem? Altså grundformlerne er jo cos(A)=b/c og tan(a)=a/b, hvordan isoleres b der? Jeg ville jo sige til tangens er det b=a/tan(A)? Men svaret bliver bare ikke korrekt. Håber der er nogen, der lige har dem i hovedet :D På forhånd tak -
gradtallet mellem to vektorer
ForumindlægHvordan laver man egentlig den her opg? Om to vektorer a-> og b-> gælder der |a|=2 |b|=3 og |a+b|=3 Der skal bestemmes gradtallet mellem a-> og b-> og hvordan er det lige man gør det?? Jeg kan godt se den har noge med formlen a->*b->=|a->||b->|*cosW at gøre men jeg k... -
Hej hvilken linje synes i er den bedste på stx
ForumindlægHvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:) Samfundsfag A matematik A Samfundsfag A Engelsk A Eller den naturvidenskabelig linje?? Jeg mener selv Sam A og Mat A -
genetik
ForumindlægHej (: Jeg har en opgave der lyder: Hvilke fænotyper fås ved krydsning mellem et brunt, heterozygot muflonfår og et ensfarvet heterozygot sort får? Vi ved at: Bb koder for brun B+ koder for sort A+ koder for muflon Aa koder for ensfarvet Derudover ved vi at A+ dominerer over Aa Og at B+ do...
