Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 17021 til 17040 af 187712
  • Gymnasier

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 9. klasse og skal til at vælge et gymnasium, jeg har været lidt rundt omkring, men har ik rigtig fundet så meget. Jeg kunne godt tænke mig et gymnasium, der både var matematisk men også lidt musisk, og det skal gerne ligge i københavnområdet. Er der nogen der kan anbefale et godt ...
  • har virkelig brug for jeres hjælp

    Forumindlæg
    er der nogen der har mulighedfor, at rette det d: Wenn man wird anders, bedeuten es zu man Widerständen treffen will, weil man gegen Problemen stehen will. In diesem Zusammenhang, wird die Problemstellung, dass die Frau die Kinder an ihrer Seite werden soll. Wir sehen immer in das TV, dass eine ...
  • Litterær artikel - Andersen og Knud Sørensen

    Forumindlæg
    Ja. Så sidder jeg her, og skal igang med en litterær artikel - analyse og fortolkning. Overskriften på opgaven er "To heder", og indeholder et digt/sangtekst af H.C Andersen (Jylland mellem tvende have) fra 1859, og et digt af Knud Sørensen (Tilbageblik om en del årtier) fra 1928. Digte...
  • Oversæt en linje

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe mig med at oversætte dette: Kann ich dir aber mit dem Fleiche meines dummen Gefährten dienen, so darfst du nur befehlen. Jeg forstår nogle af ordene, men sætningen i sig selv kan jeg ikke helt hitte ud af.
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har fåget besked om, at jeg skal til en optagelsesprøve til stx. Jeg har et gennemsnit på 10 og 7, men problemmer med dansk, så jeg ville spørge om hvad er en optagelsesprøve, og hvad skal jeg gøre for at komme vidre??? Hvad er chancen for at blive instillet i et gymnasie?
  • Projektuge: Den materielle lykke. Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej :-) Vi er fire piger fra 9. klasse, som i denne uge har projektuge, og vi vil meget gerne have jeres hjælp. :-) Vi har valgt et emne omkring 'den materielle lykke'. Altså, kan man være lykkelig uden materielle goder? Kan et TV, en mobil, et fedt musikanlæg osv. gøre en lykkelig? H...
  • Sicher - an / auf?

    Forumindlæg
    Hejsa, Er lidt i tvivl om, om man bruger an eller auf når man er sikker på noget? Altså f.eks. "Ich war nicht sicher an / auf..." Mvh, Andreas
  • (Mat på G/E niveau) Hjælp til hurtige opgaver

    Forumindlæg
    Hvor mange stykker slikpapir kan du få ud af et ark cellofan på 1 m2? Hvor mange gram sukker kan der være i glasset? Hjælp søges til at færdigøre de sidste opgaver i vedhæftet fil.. (Mat på G/E niveau)
  • Goodbye Lenin referat

    Forumindlæg
    Hej alle sammen . Tænkte på om nogle af jer havde tid og overskud til at kigge nedenstående referat af filmen Goodbye Lenin. Er specielt i tvivl om, hvorvidt "DDR" skal bøjes i dativ :) Der Film beginnt in 1978. Der Vater hat nach West-berlin geflüchtet und die Mutter wird traurig...
  • studieretning?

    Forumindlæg
    Hejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det?
  • LIGNING

    Forumindlæg
    Nogle som kan løse denne ligning: 2^(x+2)+2^-x = 5
  • Andengradsligninger.

    Forumindlæg
    Hvordan løser jeg disse slags andengradsligninger, vha. diskriminant. Jeg er vant til at der er tre led, a b c, men her er der kun 2 led. Og også der hvor der står et andet tal end = 0 x^2-9=0 10x^2-20x^2=0 6x^2+8x= 2 2x^2= -8(x+1) --> hvordan løser man den?
  • Reducering.

    Forumindlæg
    Jeg skal reducere følgende: a) 8a^3*b*a^-2 / (2b)^2 og b) (2a+3b)^2-3b(4a+2b)-(2a+b)(2a-b) Mine bud: a) -12ab+b b) 2*a/b Er der nogen som vil regne efter og se om det er rigtigt?
  • Reducer udtrykket

    Forumindlæg
    Hej :) Sidder med en matematik aflevering hvor en opgave lyder reducer udtrykket: (a+b)^2-2a(a+b) Har forsøgt mig frem sådan: (a+b)^2-2a(a+b) a^2+2ab+b^2-2a^2-2ab a^2+b^2-2a^2 Er dette korrekt, og i såfald er man færdig med at reducere her? På forhånd tak for hjælpen :) Mvh.
  • Faktorisering

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave hvor jeg skal faktorierer 2x^2-2x-4 Først har jeg fundet d=2^2-4*(-2)*(-4) hvilket giver d=28 x=(2+-kvardratrod28)/4 Men kvadratroden af 28 bliver ikke et pænt tal så hvordan finder jeg rødderne?
  • Oxidationstal

    Forumindlæg
    Hej Kan nogen fortælle mig hvad OT for Carbon er i CH3COCH3 (propanon)? Kan det passe, at det er 2?
  • ligning hjælp

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger hjælp til denne ligning 4x^2-12x+9 den skal omskrives til formen (ax+b)^2 Hvordan omskriver jeg denne manuelt. På forhånd tak
  • ??REDUCERING??

    Forumindlæg
    hej. kan i hjælpe mig med at reducere dette: (a+3b)^2-(a-b)(a+b)-6ab forklar venligst hvordan du gjorde? tak på forhånd.
  • prime

    Forumindlæg
    phi(p^2)=p^2-p. Hvordan vises det? Det er eulers phi-funktion jeg bruger
  • Ligning ln

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert i udregning af ligningen 4*ln(x+2)=-8 4*ln(x+2)=-8 > 4(x+2)=e^-8 > 4x+8=0 > 4x=-8 > x=-2 Men, svaret skal give -1.86 Nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd