Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 17021 til 17040 af 187712
-
Gymnasier
ForumindlægHej jeg går i 9. klasse og skal til at vælge et gymnasium, jeg har været lidt rundt omkring, men har ik rigtig fundet så meget. Jeg kunne godt tænke mig et gymnasium, der både var matematisk men også lidt musisk, og det skal gerne ligge i københavnområdet. Er der nogen der kan anbefale et godt ... -
har virkelig brug for jeres hjælp
Forumindlæger der nogen der har mulighedfor, at rette det d: Wenn man wird anders, bedeuten es zu man Widerständen treffen will, weil man gegen Problemen stehen will. In diesem Zusammenhang, wird die Problemstellung, dass die Frau die Kinder an ihrer Seite werden soll. Wir sehen immer in das TV, dass eine ... -
Litterær artikel - Andersen og Knud Sørensen
ForumindlægJa. Så sidder jeg her, og skal igang med en litterær artikel - analyse og fortolkning. Overskriften på opgaven er "To heder", og indeholder et digt/sangtekst af H.C Andersen (Jylland mellem tvende have) fra 1859, og et digt af Knud Sørensen (Tilbageblik om en del årtier) fra 1928. Digte... -
Oversæt en linje
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at oversætte dette: Kann ich dir aber mit dem Fleiche meines dummen Gefährten dienen, so darfst du nur befehlen. Jeg forstår nogle af ordene, men sætningen i sig selv kan jeg ikke helt hitte ud af. -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej :) Jeg har fåget besked om, at jeg skal til en optagelsesprøve til stx. Jeg har et gennemsnit på 10 og 7, men problemmer med dansk, så jeg ville spørge om hvad er en optagelsesprøve, og hvad skal jeg gøre for at komme vidre??? Hvad er chancen for at blive instillet i et gymnasie? -
Projektuge: Den materielle lykke. Hjælp!
ForumindlægHej :-) Vi er fire piger fra 9. klasse, som i denne uge har projektuge, og vi vil meget gerne have jeres hjælp. :-) Vi har valgt et emne omkring 'den materielle lykke'. Altså, kan man være lykkelig uden materielle goder? Kan et TV, en mobil, et fedt musikanlæg osv. gøre en lykkelig? H... -
Sicher - an / auf?
ForumindlægHejsa, Er lidt i tvivl om, om man bruger an eller auf når man er sikker på noget? Altså f.eks. "Ich war nicht sicher an / auf..." Mvh, Andreas -
(Mat på G/E niveau) Hjælp til hurtige opgaver
ForumindlægHvor mange stykker slikpapir kan du få ud af et ark cellofan på 1 m2? Hvor mange gram sukker kan der være i glasset? Hjælp søges til at færdigøre de sidste opgaver i vedhæftet fil.. (Mat på G/E niveau) -
Goodbye Lenin referat
ForumindlægHej alle sammen . Tænkte på om nogle af jer havde tid og overskud til at kigge nedenstående referat af filmen Goodbye Lenin. Er specielt i tvivl om, hvorvidt "DDR" skal bøjes i dativ :) Der Film beginnt in 1978. Der Vater hat nach West-berlin geflüchtet und die Mutter wird traurig... -
studieretning?
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
LIGNING
ForumindlægNogle som kan løse denne ligning: 2^(x+2)+2^-x = 5 -
Andengradsligninger.
ForumindlægHvordan løser jeg disse slags andengradsligninger, vha. diskriminant. Jeg er vant til at der er tre led, a b c, men her er der kun 2 led. Og også der hvor der står et andet tal end = 0 x^2-9=0 10x^2-20x^2=0 6x^2+8x= 2 2x^2= -8(x+1) --> hvordan løser man den? -
Reducering.
ForumindlægJeg skal reducere følgende: a) 8a^3*b*a^-2 / (2b)^2 og b) (2a+3b)^2-3b(4a+2b)-(2a+b)(2a-b) Mine bud: a) -12ab+b b) 2*a/b Er der nogen som vil regne efter og se om det er rigtigt? -
Reducer udtrykket
ForumindlægHej :) Sidder med en matematik aflevering hvor en opgave lyder reducer udtrykket: (a+b)^2-2a(a+b) Har forsøgt mig frem sådan: (a+b)^2-2a(a+b) a^2+2ab+b^2-2a^2-2ab a^2+b^2-2a^2 Er dette korrekt, og i såfald er man færdig med at reducere her? På forhånd tak for hjælpen :) Mvh. -
Faktorisering
ForumindlægJeg har fået en opgave hvor jeg skal faktorierer 2x^2-2x-4 Først har jeg fundet d=2^2-4*(-2)*(-4) hvilket giver d=28 x=(2+-kvardratrod28)/4 Men kvadratroden af 28 bliver ikke et pænt tal så hvordan finder jeg rødderne? -
Oxidationstal
ForumindlægHej Kan nogen fortælle mig hvad OT for Carbon er i CH3COCH3 (propanon)? Kan det passe, at det er 2? -
ligning hjælp
ForumindlægHej Jeg søger hjælp til denne ligning 4x^2-12x+9 den skal omskrives til formen (ax+b)^2 Hvordan omskriver jeg denne manuelt. På forhånd tak -
??REDUCERING??
Forumindlæghej. kan i hjælpe mig med at reducere dette: (a+3b)^2-(a-b)(a+b)-6ab forklar venligst hvordan du gjorde? tak på forhånd. -
prime
Forumindlægphi(p^2)=p^2-p. Hvordan vises det? Det er eulers phi-funktion jeg bruger -
Ligning ln
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert i udregning af ligningen 4*ln(x+2)=-8 4*ln(x+2)=-8 > 4(x+2)=e^-8 > 4x+8=0 > 4x=-8 > x=-2 Men, svaret skal give -1.86 Nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd
