Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17041 til 17060 af 92586
-
kun lidt hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan hælpe mig med at tolke den sidste linje..Hele digtet handler om Pointius pilatus kone og hun drømmer en drøm om "jesus" og siger at pontius ikke skal dræbe ham...hvad mener hun i den aller sidste linje? 1) at the Nazarene altså "jesus" ikke er Gud og at pi... -
Hjælp til oversættelse fra dansk til tysk - 7 LINJER
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder her med min oversættelse af en tekst, vi har fået til opgave at oversætte. Hvis du kan spotte nogle fejl, eller har foreslag til rettelse, så vil jeg meget gerne høre fra dig. Danske tekst til oversættelse: Det er med en god fornemmelse, jeg lukker kapitlet folkes... -
Centicubes
ForumindlægHvordan beregner man omkredsen af centicubes? -
Tilfældighedsgenerator
ForumindlægHvis man skal lave 100 tilfældige cifre, hvordan gør man det så manuelt? Hvis I kan anbefalde nogen bøger på det område, er jeg meget åben. -
Differentiering
ForumindlægHej, jeg har brug for noget hjælp til differentiering. Jeg har ikke læst matematik i mange år og får nu på VUC hvor vi har fået opgaven: For funktionen f(x) = kvadratord -x2 + 10x skal jeg løse ligningen f'(x) = 0. Hvordan differentirere jeg den? Er funktionen sammensat? Jeg er meget ... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægNæste onsdag skal jeg op i mundtlig matematik c-niveau, og i den forbindelse har jeg fået spørgsmålene oplyst. Fx: 1. Lineær vækst. Du skal bevise formlerne til bestemmelse af a og b udfra to punkter på grafen. Da jeg skal eksamineres i 20 minutter, eksl. votering, er jeg en smule usikker på, ... -
Hjælp til at isolere!!
ForumindlægHej SP... har siddet og døjet med dette matematik i flere timer og kan simpelthen ikke få det til at give det rigtige resultat !! Ligningen/opgaven er således: 390000 mm = 4/3 * pi (26,5-0,1*t)^3 Er der nogen, der ved, hvordan man isolerer t?? Håber i kan hjælpe, tak :) -
eksponentiel funktion
ForumindlægJeg sidder lige nu med en matematik aflevering og der er noget som undre mig. Normalt når man går ind i excel og laver et koordinatsystem og bagefter sætter en tendenslinje ind, som er eksponentiel så vil man få en funktions forskreft som ser således ud: f(x)=b+a^x. Men da jeg gjorde det så... -
Reducere
ForumindlægGodaften! Jeg er i gang med at lave Matematik, da jeg støder på noget, som jeg ikke rigtig forstår: Bl.a. Hvorfor giver: 2*3c-4d+2,5-3c+d = 3c-3d+5/2 Jeg ved godt hvorfor det giver 3c-3d, men hvorfor 5/2? Kan man ikke bare/også sige: 3c-3d+2,5? På gensyn :) -
Tegn graf for differentiabel funktion
ForumindlægHej allesammen, jeg håber at der er en der kan hjælpe mig med en matematik opgave. Opgaven går ud på at jeg (i hånden) skal tegne en mulig graf for en differentiabel funktion, der skal opfylde nogle specifikke krav. Jeg er med på den første del af opgaven, men er lidt usikker på hvad tabell... -
Kan jeg tage HTX?
ForumindlægHej :) Lige nu ligger mit gennemsnit på 7,0 . det har ligget højere, og jeg vil virkelig gerne på HTX men ved ik om jeg kan klare det? Altså de fag der ovre er jeg helt vild med, mit ynglingsfag er mat og lidt fysik . ´Men jeg vil det så f...... meget ! der skal lige siges at jeg går i... -
Afsætningshjælp!
ForumindlægJeg skal op til afsætning her om et par dage. Og vil natrligvis gerne have, at min første eksamen skal være velltkket, derfor tænkte jeg om nogen af jer havde nogle tips/tricks i ville dele med mig?Eller bare noget man skal læse ekstra på?På forhånd tak! -
hvad er x
Forumindlæga. 4x+7 = -1+2x b. 4x-15 = -2x+8 c. 3x+½-x =2 + x + 6 forstår ikke hvad er x, så i må meget gerne hjælpe mig med at regne dem ud :-D -
Elektromagnetisk induktion
ForumindlægJeg skal forklare hvordan en vindmølle producere energi. Jeg har i min fysikbog et afsnit der hedder ''Elektromagnetisk induktion'', er det princippet i hvordan en vindmølle generere strøm? eller ligger der andre ting bag? Der er et eksempel med en dynamocykellygte, er det samme p... -
Ligninger: Regneregler
ForumindlægHey forum. Hvordan regner man denne ligning ud: ((1/x)+(1*x))*2 = 100 Hvis der nogen der gider, at skrive et link til en hjemmeside eller to, som kan forklarer regneregler til ligninger, ville jeg være glad. Tak på forhånd. Christoffer -
Lær det periodiske system udenad? Hjælp
ForumindlægHej, går i 1.g og vi har prøve i at kunne de 36 første stoffer i det periodiske system. Hvordan lærer jeg dem hurtigt? :( Det er så svært. -
Skæringspunkt for to linger
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe? Det er i orden med hjælpemidler. -
Gode til engelsk :)?
ForumindlægHej er der ikke lige nogen der gider rette mine engelske sætninger. Jeg tror ikke der er så mange fejl :) Tak på forhånd. 1) Can I see you new bicycle? Må jeg se din nye cykel? 2) You can see it, but you must not try it. Du må gerne se den, men du må ikke køre på den 3) I must speak with you. Can... -
Massefylde ? :s
ForumindlægHjælp jeg har brug for hjælp til matematik. Jeg har om massefylde og kan virkelig ikke finde ud af det. Jeg har en række opgaver jeg håber at der en en eller flere der vil hjælpe mig med :). -
Leas grydelapper
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til en opgave, den er meget kompliceret synes jeg. Hvor mange grydelapper skal Lea sælge, og hvor høj skal prisen for et par grydelapper være, hvis hendes overskud skal være ca. 500 kr. Man skal bruge 120 g garn til et par grydelapper. I et nøgle garn er der ...
