Søgning på: idræt c. Resultater: 17061 til 17080 af 60600
-
HJÆLP!!!
ForumindlægSkal besvare disse spørgsmål men har ingen anelse om hvordan. -
TI NSPIRE FREAKS !! PLS HJÆLP !
ForumindlægVed godt hvordan man laver den i hånden , men har fået at vide, at jeg skal lave den på Nspire!! :( skal have lavet denne opg: I en trekant ABC er |AB| =x, |BC| =x/3 og |AC| = 3x/4 1) bestem vinkel A 2) bestem x når arealet af trekanten er 13. Nogen der er så søde at hjælpe?? -
Differentialligningen
Forumindlægdy / dx = y (8 - 2y) Hvis den løsninger hvis grafen går igennem punktet P(0,1) -
Morfin og kodein
ForumindlægHej jeg er igang med en AT-opgaven hvor jeg skal redegøre for den kemiske opbygning af henholdsvis morfin og kodein, men mht. til de funktionelle grupper er jeg lidt "lost". nogle der kan hjælpe? :) -
Trigonometri formel navn?
ForumindlægEr der nogen, der ved hvad denne formel hedder? Den bruges når man kender et side par og en anden side, så kan man beregne den andens side modpart. Jeg kan ikke huske hvad den hedder. -
Ligevægt
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave som jeg ikke kan finde ud af, den lyder som følgende: Hydroxylamin NH2OH, er en svag base. Ligevægtskonstanten Kb for reaktionen er 9,1 *10-9 M. Beregn pH i en 0,105 M opløsning af hydroxylamoniumchlorid, (NH3OH)Cl. Håber der er nogen der kan guide mig lidt på vej ... -
Leucins egenskaber
ForumindlægHej alle :-) Jeg har problemer med at aflæse leucins egenskaber ud fra dens struktur.. Hvilke egenskaber formodes leucin at have? På forhånd tak! :) -
Kemi opg.2.4
ForumindlægHej alle, jeg mangler opg. 2.4 (er vedhæften i dokumentet) for at jeg bliver færdig med min opgave. håber en vil hjælpe :) -
Enkelt spørgsmål
ForumindlægHvis man har haft naturfag i gymnasiet, har man så automatisk haft fysik og kemi på et eller andet niveau?? -
-8 + 9x2 + 34x = 0
ForumindlægHej! Jeg har en ligning som siger -8+ 9x2 + 34x = 0 resultatet skal blive x = -4 eller x= 2/9 men jeg får det til -1,574 og 2,69. Hvad gør jeg forkert??? har gjort som man skal :( -
opgave 2.4.3 fysikABbogen 2
ForumindlægHej :) Spørgsmålet lyder: Den dominerende linie i kviksølvs liniespektrum har bølgelængden 253,56nm. Denne linie fremkommer når kviksølv henfalder fra et exciteret energiniveau til grundtilstanden. Grundtilstandens energi er -10,4eV. Beregn energien af det exciterede niveau. Er der ... -
Sinusrelationer
ForumindlægHejsa derude, Er i gang med en opgaved er omhandler, pythagoras, sinus, cosinus, og tangens og er kommet til et led i udregning, hvor jeg skal finde ud af, hvad en vinkel er, ud fra sinusrelationerne. Da jeg er meget usikker på, om jeg har forstået det, ville jeg lige smide min udregni... -
elektronens energi
Forumindlæg5. Opgave: Hvad er elektronens energi i ledningen, hvis man tilslutter ledningen til en stikkontakt med spændingsforskellen 230 V? -
Regler for dannelse af ioner
ForumindlægHej allesammen. Jeg står en situation, hvor jeg skal forklare reglerne for dannelse af ioner. Umiddelbart er jeg lidt på bar bund her, da jeg ikke rigtig kan komme i tanke om en decideret regel. Jeg tænker dog umiddelbart oktet- eller dublet-reglen, men det er vel ikke decideret regler for da... -
TLC-plade
ForumindlægHvorfor vandrer salicylsyre og acetylsalicylsyre ikke ens op langs TLC-pladen? Brug strukturformlerne fra teoriafsnittet ovenfor samt din viden om intermolekylære kræfter til at forklare forskellen -
Bestem M(t) og skitser grafen
ForumindlægHej studieportalen :-) I denne opgave skal jeg bestemme en forskrift for M(t) og skitser grafen for 0 ≤ t ≤ 100 (se vedhæftet) men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an (er det noget med løsninger for differentialligninger at gøre)? :) På forhånd tak for svar :-) -
Hjælp
ForumindlægOmskriv til decimaltal: 5/2 er resultatet 2,5 eller 0,025 -
Antabus!
ForumindlægHar skrevet et spørgsmål tidligere, som lød: Hvor mange gram antabus kan man fremstille, hvis man har 10 g diethylamin og 10 g carbonsulfid og overskud af hydrogenperoxid, isopropanol og vand. Fik så svaret ''10 g ethylamin svarer til 0,137 mol og 10 g carbonsulfid (CS2) svarer til 0... -
Hvorfor kan pH beregnes ud fra titreringskurve?
ForumindlægHej, Hvis man har en titreringskurve, hvor man har målt hvor mange mL NaOH man har tilført til HCl, hvorfor kan man så beregne pH for hvert punkt ud fra [OH^] ved hvert punkt? Mvh -
Hjælp til opgave om bestemmelse af maksimalt indhold af et stof
ForumindlægOpgaven er vedhæftet som vil, b) kan je simpelthen ikke hitte ud af.. Jeg er med på jeg skal finde noget maksimum, men hvordan gør jeg det? Opgaven laves i Nspire.
