Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17101 til 17120 af 154719
-
kinetisk energi
ForumindlægHej :) jeg sidder lige og laver nogle fysik lektier, men kan ikke komme videre med dette spørgsmål. tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig ? En pige som vejer 56 kg kaster sig ud fra en kran i et ”bungee jump” med et kraftigt elastik tov bundet til fødderne. Ved springet ant... -
Udregning af kraft af billede på væg
ForumindlægHej! Jeg skal i en fysik opgave bestemme, hvor stor kraften er i det søm, som holder et billede oppe på væggen. Jeg er vældigt itvivl om hvilken formel jeg skal benytte. Jeg har ledt og ledt, men de eneste formler jeg finder, er hvor objektet flytter sig, men det gør billedet på væggen jo i... -
Hjælp, er blevet indstillet til optagelseprøve til HF!
ForumindlægHej jeg har det problem, at min lærer, har indstillet mig til en optagelses prøve til HF, pga. For meget fravær. Jeg er fagligt god til dansk, matematik, engelsk. men, stinker til tysk. desuden, har jeg heller ikke fået så meget undervisning, i fysik/kemi, i 10ende klasse, og har kun viden, fra 9... -
Gange med 1,08
ForumindlægEr det rigtigt- hvis jeg får et snit på 9,0, og skal ind på universitetet så kan gange med 1,08- hvilket ca vil give 9,78- i snit? Er det rigtigt- Eller ...? I så fald- så er det jo alle tiders-- -
Hvad er rekursionsformlen?
ForumindlægHvad er rekursionsformlen? Og hvordan kan jeg løse opg. 1d, som er vedhæftet? -
Resistans afhængighed af temperaturen
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en fysik opgave, som jeg ikke helt er med på. Opgaveformulering lyder på: Resistansen i en lille spole af kobbertråd målles med et ohmmeter. En varmeplade med indbygget magnetomrør varmer et vandbad og dermed kobbertråden op. Under opvarmningen noteres 8-10 sammenhørende... -
Matematik på molekylær biomedicin
ForumindlægHej Har man matematik på bacheloruddannelsen i molekylær biomedicin ved KU, og i så fald, hvor meget og hvor dybdegående er det? -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer med tysk som hovedfag?
ForumindlægJeg har planer om at studere tysk på uni efter mit sabbatår, og jeg kunne godt tænke mig at blive gymnasielærer efterfølgende. Jeg har hørt, at afhængigt af ens fagkombination kan det være svært at få et job, men gælder det også tysk? Ift. sidefag overvejer jeg fransk, græsk (som giver undervis... -
Beregn forskriften for funktionerne
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp med en matematikopgave der vedrører funktioner. Min opgave lyder således: Tre funktioner er givet ved: f (x) = 3x2 g (x) = 5x2 + 3x h (x) = -x Beregn forskriften for funktionerne k (x) = f (x) - g (x) og m (x) = (g o h) (x) Jeg håber, der er nogle, som kan hjæ... -
Oliens densitet
ForumindlægOpgaven lyder: I et U-rør er der som antydet på figuren hældt vand og olie. Vandet står 135 mm op i den ene gren, mens olien står 12,3 mm højere i den anden gren. a) Hvad er oliens densitet? Aner ikke hvad jeg skal gøre her, jeg mener jeg har en formel der heder Rho = m/v, men jeg kender hverke... -
Radius i elektronbane
ForumindlægHejsa jeg har lavet et forsøg hvor jeg skal bestemme forholdet mellem en elektrons ladning og masse ud fra følgende formel: e/m = (2*U)/(B^2*r^2)hvor r er radius i elektronbanen. I forsøget har jeg fundet koordinaterne til forskellige U og I værdier. Her er f.eks. en af mine målinger I_magnet ... -
Inertial system
ForumindlægDav, jeg har et problem med et spørgsmål, og jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere det. "Newtons 2. lov gælder kun i et såkaldt inertial system. Giv en forklaring på, om du i følgende situationer vil befinde dig i et inertial system." a) i et tog på den transsibiriske jernbane b) i en... -
Stamfunktioner
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan stamfunktioner hænger sammen og jeg skal snart til eksmaen... F.eks. Integralet fra 3x2 + 3x dx = x3 + 2/3x2 + k Jeg har fanget at man skal smide en konstant på, men det andet forstår jeg simpelthen ikke. Er der nogen der kan vise mig måde hvord... -
tangentligning
ForumindlægNogen som akn hjælpe jeg fik f(-3) til og være -2 -
Arealberegning
ForumindlægHej derude Er der nogen der trin for trin kan forklare hvordan i ville løse opgaven, helst med tekst hvor i forklare hvorfor i gør som i gør. På forhånd Tak -
Dårlig givet fysikkarakter -hjælææælp
ForumindlægHej Jeg sidder med ondt i maven grundet nogle dårlige karakterer som jeg fik i faget fysik. Jeg kan aldeles ikke forstår grundet herbag, men ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre for at kunne få dem ændret. Jeg har aldeles (meget) styr på fysik og har gennem timerne taget noter til hvert emne. Så få... -
gram schmidt
ForumindlægLet A be an m n matrix of rank n and let b € R^m. If Q and R are the matrices derived from applying the Gram-Schmidt process to the column vectors of A and p = c_1 * q_1 + ... + c_n * q_n is the projection of b onto R(A), then show that: a) c = Q^T b b) p = QQ^T *b c) QQ^t = A(A^T * A ) ^-1 * A^T -
Tal og formler man SKAL kunne
ForumindlægHvilke tal og formler mener I man skal kunne udenad på fysik B?Af gode grunde ved I ikke noget om den nye reform, så bare udner den gamle reform på matematik B-niveau... -
HASTER
ForumindlægJeg skal lave en fysik rapport om induktion og veksel strøm er der nogle der har lyst til at forklare noget om hvad det er. ? er totalt lost.. :s håber i vil hjælpe mig hurtigst muligt.. tusind tak.. -
Vindmøllens nyttevirkning
ForumindlægHeej :) Jeg har en fysik opgave der går ud på at finde en vindmølles nyttevirkning men kan virkelig ikke finde ud af hvordan man regner det ud, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :D?? man får at vide om møllen at: - dens navhøjde = 55 m - rotordiametreen = 50 m - maksimal elektrisk ef...
