Resultater: 17161 til 17180 af 436512
-
En god indledning
ForumindlægJeg er i tvivel om jeg har fået skrevet mig en nogenlunde god indledning til min SRP jeg håber der nogen derude som har lyst til at komme med noget konstruktivt kritik I løbet af det sidste årti har forsikringsbranchen oplevet op- og nedturer og det har medført at forsikringsbranchen har, sku... -
Antisense.
ForumindlægHej, jeg har lidt svært ved opgave c. Nogle der kunne hjælpe ? -
International Relations i udlandet
ForumindlægKære Studieportal! Jeg er begyndt at overveje at søge ind på et udenlandsk universet efter afsluttet studentereksamen. Jeg går lige nu i 2.G, hvorfor der jo er massere af tid endnu, men så var det bare jeg tænkte: Hvordan forbereder jeg mig bedst på at søge ind på et International Relations... -
Hjælp til spørgsmål omkring kommatering
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og kigger på SDU's sprogtest til journalistuddannelsen anno 2014. Jeg har prøvet at tage den, og jeg fik fejl i nedenstående sætninger. Derfor tænkte jeg på, om der sidder nogle dygtige grammatik-kendere på Studieportalen, der kan forklare mig, hvorfor jeg har lavet... -
Udregning af tangent på graf
ForumindlægHej! Jeg er blevet stillet til opgave at finde tangenten for grafen: f(x):=sin(x)+ln(x) igennem et punkt P=(1,f(1)) Ligningen for tangenten er y=ax+b hvor er er hældningen, men jeg kan slet få det til at passe sammen. Hvordan er det man gør? På forhånd,tak for hjælpen! -
2. ordensdifferentialligning
ForumindlægHej Jeg har den almene løsning til 1. ordensdiff. ligninger med to reelle løsninger: y(t) = A*er1*t + B * er2*t hvor A og B er konstanter. Jeg har fået en 2. ordensdiff ligning hvor jeg har fundet 2 rødder r1=2 og r2= -8 Jeg sætter ind i ligningen: y(t) = A*e^2*t + B * e... -
Hurtigt fysik spørgsmål!!
ForumindlægHej!! Jeg er lidt i tvivl om dette spørgsmål, så jeg håber nogen vil hjælpe mig på vej. På forhånd tak :) Hvad menes med CO2-kredsløbet? -
To symmetriske tegninger...
ForumindlægTo symmetriske tegninger, en hvis og en rød (det må være den sorte som de skriver senere), kastes. Bestem sandsynligheden for hver af følgende hændelser: A: Den hvide tegning viser mere end den sorte. B: Begge tegninger viser mindst 5 øjne. C: Mindst én af tegningerne viser mindst 5 øjne. D: Den ... -
Coop Case (oversættelse)
ForumindlægHej, jeg sidder med det gamle caseeksamens oplæg "Coop", og skal lave oversættelsen i opgave 2, men jeg har brug for lidt hjælp. Tekst på dansk: Pant går til velgørenhed Scleroseforeningen har tjent over 1 million kroner på flaskepant Skal pantpengene fra weekendens fest i lo... -
nogen der hurtigt kan se på det her? :)
ForumindlægHey, nogen der hurtigt kan hjælpe ? :) Et firma har i 2010 en årlig omsætning på 35 mio. kr. Firmaet forventer, at omsætningen øges med 4!% p.a. i årene frem mod 2017. Indfør passende variable og benyt firmaets forventninger til at opstille et udtryk, der beskriver udviklingen i firmaets årl... -
FeO
ForumindlægHvodan navngiver man FeO -
Haster en lille smule
ForumindlægHej, er der nogle som til hjælpe med denne opgave? -
HJÆLP! PÅVISNING AF CO2
Forumindlæghej derude!! Er der nogen der kan fortælle, hvordan man ved at opvarme natron NaHCO3 kan påvise at der dannes CO2 ?? altså jeg kan på reaktionsskemaet godt se at der dannes CO2, men vi skal foreslå en ændrig af opstillingen der gør det muligt at påvise at der dannes CO2 ved reaktionen! ... -
Kombinationer af kodelås
ForumindlægHej folkens. Jeg har en opgave hvor jeg skal regne ud hvor mange kombinationer der er i en kodelås hvor der er tallene fra 1-8 og 4 af dem skal være trykket ned. Er der nogle der kan hjælpe mig. Kan simpelthen ikke finde ud af det :) -
potens
Forumindlæg -
terminsprøve
ForumindlægNogen der kender til læseprøver & diktat 2011 skal nemlig op .... -
SRP - hjælp
ForumindlægHej. Jeg har i min SRP fået til opgave at lave følgende beregnings opgave, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Jeg ved ikke hvor jeg skal starte eller slutte. Jeg synes godt nok det er sort. Opgaven lyder som følger: Opgave 1. En prøve indeholder kobber anbringes i en reaktor ... -
Tyskerpiger
ForumindlægHej jeg skal lave en opgave om feltmadrasser/tyskerpiger. Jeg skal samlinge det der foregik med tyskerpiger i Danmark til andre lande, det behøves ikke være under 2.verdenskrig! Jeg har haft hørt at der måske skulle være foregået noget i Jersey og Guernsey (to engelske øer) der var besat af Tyskl... -
hjælp tysk
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at rette nogle tyske sætninger? :) -
Boldens højde som funktion af tiden
ForumindlægHejsa En bold bliver kastet lodret opad. Boldens hastighed opad er 20 m/s ved kastet. Tegn en graf af boldens højde som funktion af tiden. Brug evt. grafregneren. skal jeg bar bruge den her? s= 1/2*g*t^2+v0*t+s0 her er vo 20 m/s. men min lærer siger, at der skal minus foran 1/2 eller g. hvo...
