Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17161 til 17180 af 23877
-
Funktion
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)= x3 -3x2 - 9x + 6 a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2,f(2)) b) Benyt f´(x) til at argumentere for grafens forløb. Jeg forstår ikke opgave a). Jeg ved, at i opgave b) skal jeg bruge diferentialregning: f(x)= xn f´(x)= nxn-1 Men for, ... -
Hjæælp til matematik
ForumindlægJeg uploader min matematik projekt igen, da jeg ikke fik svar tidligere. Jeg har virkelig brug for et lille skub. Er gået i stå. Jeg kan ikke finde ud af at tegne en graf, der viser den min grafens minimum, da materialeforburget skal være mindst muligt. Her er der tale om overfladearealet. Hvad s... -
Hjælp - Hvad har jeg brugt?
ForumindlægHej Alle hvis ´jeg har brugt andres meninger, synsvinkler og definitioner af et begreb til at danne min egen definition af begrebet, hvilken metode har jeg brugt? Det er i samfundsfag. Mit andet spørgsmål: Jeg har skrevet det her i min symopsis i metode afsnittet: I den naturvidenskablige del af ... -
Vektorfunktion
ForumindlægHej :-) Jeg har et spørgsmål ang. vektorfunktioner, hvordan opstiller man en vektorfunktion, hvis vx ikke kendes? På forhånd tak! -
Decideret uretfærdig karakter
ForumindlægJeg er virkelig uenig med min udgivede karakter og jeg mener helt klart at jeg fortjener højere. 02?? Virkeligt... -
Det ovale portræt
ForumindlægEr der nogen der har en fortolkning liggende af Edgar Allan Poes "Det ovale portræt" eller evt. bare kan huske nogle guldkorn, så ville jeg blive meget taknemmelig.Jeg har set den stil der ligger under opgaver, men jeg synes ikke rigtig den hjalp mig.Marie -
HJÆLP SRP - homoseksualitet
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal snart skrive SRP - jeg har valgt fagene: Engelsk og psykologi. Mit emne er: Homoseksualitet og homofobi. Er der nogen af jer der har beskæftiget jer med dette emne? Skrevet om dette emne? (gerne send som inspiration, tak) Har nogle ideer? Nogle gode links, bøger, an... -
Oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har denne oversættelse for til i morgen, og jeg vil høre om der var et nogle som ville tage sig den tid og rette den igennem for mig? Er lidt i tvivl om et par ting, ikke kun dem, som jeg har sæt i parentes. Vil gerne have rettet hele stilen, hvis det ikke er for meget at bede om. Hilsen... -
Er der nogen der har læst bogen "Terrorist af John Updike"
Forumindlæghjælpe mig plz.... -
ental/flertal?
ForumindlægHvis man på engelsk fx skriver en fjerdedel af alle mennesker er...- skal 'er' så oversættes til is eller are? -
1.g danskopgave
ForumindlægSom så mange andre 1.g'er skal jeg i gang med min danskopgave. Og må indrømme, at jeg er lidt sent på den. Vil derfor gerne vide, om der er nogen, der har også har brugt "Vanillepigen" af Ib Michael, eller om der er bedre valg at bruge?Eneste krav fra læreren var, at den skulle være... -
Titrering
ForumindlægHej Når man titrerer HCl med NaOH, så er blandingsforholdet vel 1:1 ikke? Hvad er blandingsforholdet, når man titrerer: Demineraliseret vand med HCl? Eddikesyre og Natriumacetat med Natriumhydroxid? Mvh. Emil -
Idealistisk teori?
ForumindlægArgumentér ud fra en idealistisk teori imod nedenstående udsagn. Mit spørgsmål, hvad er en idealistisk teori? Ikke noget jeg har hørt om, eller kan finde oplysninger om i diverse opslag? Help needed! -
1800-tallets dannelsesrejser - dansk/hist
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om 1800-tallets dannelsesrejser i fagene dansk og historie - herunder med udgangspunkt i H.C. Andersen og de samfundsmæssige forhold samt det menneskesyn der var medtil at gøre disse rejser mulige. Mit valg af fag betyder, at historie skal repræsentere den samfundsfag... -
3. årsopgave - engelsk eller historie.
ForumindlægHey allesammen!Jeg står overfor det svære valg snart at sku vælge fag/emne for min 3.årsopgave....Jeg ved med sikkerhed at jeg enten vil skrive i fagene engelsk eller historie - og det er så her I kommer ind i billedet..:-)Jeg ville høre om I havde nogle forslag til interessante emner indenfor d... -
Én tysk sætning.
ForumindlægJeg skal sætte det rigtige ord ind i denne sætning. Er lidt i tvivl om det er rigtig. Det er ordet hans jeg skal sætte ind. Hast du ... (hans) Musiklehrer getroffen? Er det ikke seinem der skal stå?? -
eventyr
ForumindlægHey....er meget dårligt til at skrive fiktionog beder inderligt til noget inspiration/kickstart til et eventyr -
SSO for lang?!!
ForumindlægHejsa Så sidder jeg selv i det dilemma, at min SSO er alt for lang, hvad skal jeg gøre, nogen der har et forslag? Den er 3 sider længere end den "må". Jeg syntes ikke ummidelbar der er noget der kan kortes ned, har et citat jeg måske bare kunne henvise til, men er det en god ide?Håber d... -
Er det snyd?
ForumindlægHar på det sidste forberedt mig til dansktimerne ved at læse andres opgaver om teksten.Det gør at jeg kan være utrolig aktiv i timerne. Jeg har "resultaterne", som gør at jeg kan sige alt det kloge. Men til en eksame vil jeg ikke have mulighed for det.Men på den anden side, har der jo h... -
Nulpunkter
ForumindlægHey, er der lige en der kan hjælpe mig med at finde nulpunkter til disse:F(x)=3cos(x)-4sin(x)=0ogF(x)=2sin(x)+cos(x)=0hvis i lige gider skrive hele fremgangsmåden, tak :)
