Søgning på: to keep the faith. Resultater: 17181 til 17200 af 18613
-
Cubakrisen
ForumindlægHej. Jeg er ret sikker på at jeg gerne vil skrive SRP om Cubakrisen, da jeg synes det er det mest interessante. Jeg har valgt fagene Samfundsfag A og Historie A. Jeg dog ved at være kørt helt død i at finde en problemformulering og de dertilhørende ca. 3 underspørgsmål (redgørelse, analyse, disk... -
Maksimale hastighed af elektron!
ForumindlægHvordan beregner jeg den maksimale hastighed som en elektron kan få efter sammenstødet med en foton? Jeg har allerede udregnet frekvens, energi (både i J og eV). Tak på forhånd! -
Omkreds af en Ellipse/Oval???
ForumindlægHej, er der en formel for omkredsen af en oval/ellipse? Jeg ved at man skal bruge 2 radiusser/diameter, og jeg kender den korte radius. Den er 15. -
løsning til differentialligningen
ForumindlægHej med jer Jeg har svært ved denne opgave opgave 6 En funktion f er bestemt ved f(x)=3x^(2)*?^(x) a) undersøg, om f er en løsning til differentialligningen. ((dy)/(dx))=((2y)/(x))+y om en funktion g oplyses, at punktet p(1,2) ligger på grafen for g, samt at g er en løsning til ovenståend... -
reducering
Forumindlægjeg skal reducer 9k^9 * y^3 *k^-4 (3y)^2 * k altså den første divideret med den nederst -
Matematikhjælp :). Nogen der vil hjælpe?
ForumindlægHej alle :), Er der nogen der gerne vil skrive maplereglerne til mig, for jeg har glemt dem. Altså det der med plot, restart hvad det bruges til osv. Så er I søde :) -
energiforbrug
ForumindlægVi ser på en 60 W pære. Pæren lyser i 4 timer. a) Beregn pærens energiforbrug ? -
Oversættelse af ord til latin
ForumindlægJeg er jornalist og forfatter og har brug for at kunne skrive ordet strandmenneske på latin. Altså homo et-eller-andet, lige som homo sapiens. Er der nogen her, som kan hjælpe? Så ville jeg blive glad. Mange tak. Svar på [email protected] -
To spansk sætninger. HJÆLP
ForumindlægHvordan oversætter man de to sætninger på spansk? På forhånd tak :) Du står i køkkenet og er ved at lave mad Jeg går og snakker med hende -
Koralharmonisering
ForumindlægHej! Er der nogle der kan fortælle mig hvordan man laver en spredt koralharmonisering i Bb? -
Matematik
ForumindlægNogen der vil hjælpe med opgaven -
Rettelse af en oversættelse.
ForumindlægHej :)) Jeg vil meget gerne have rettet denne oversættelse fra dansk til tysk. Der lægges vægt på personlige pronominer samt ordstilling. DANSK Spejlet er smukt. Det er også gammelt. Far har købt det til mig hos en antikvitetshandler. – Lisa har en bror på(von) 8 år, men hun leger aldrig... -
Oversættelse
ForumindlægHar gjort mit bedste. vil meget gerne høre hvis noget af det er forkert. 1. Jeg ventede 2 timer. - Ich wartete 2 Stunden. 2. Du fortalte mig, at du boede hos dine forældre. - Du erzähltest mir, dass du bei deinen Eltern wohntest. 3. De spurgte altid efter ham, men jeg svarede, at han aldrig besø... -
pH i eddike
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med den præcise formel for hvordan, at jeg finder pH i eddike? Jeg ved, at det er en svag syre og dens pka er 4,76. -
differentialregning
Forumindlæg1) jeg skal løse y' =2x + 1, hvor begyndelses betingelsen er y(0)=2 jeg tænker selv, at integrere y' : x^2 + c, og så stille det op således: 2 =0^2 +c, dvs. c=2 er det korrekt? hvad kaldes denne differentialligning? 2) jeg skal differentisere f(x) = e^(x^2+x) og løse f ' (x)=0... -
Rygning for at være social
ForumindlægHej alle :) Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er i gang med et projekt om unge der ryger for at være sociale, men self. også af andre grunde men nogen gange ryger unger fordi der er meget socialt ved det f.eks. i skolen eller uden for skolen og til fester. Mit spørgsmå... -
HASTER!! Valg af AT-fag
ForumindlægTil AT-eksamen, vil jeg gerne skrive om ozonlaget og klimaforandringer, og hvilke konsekvenser den har for naturen. Jeg kunne godt tænke mig at biologi skulle være det ene af fagene, men til fag nr. 2, er jeg lidt i tvivl... Kemi eller fysik? Jeg skal vælge fag imorgen tidlig, så hvis nogen har e... -
rumfanget af omdrejningslegeme
ForumindlægHej. Når jeg prøver at beregne denne opgave ved hjælp af Ti-Nspire, så når jeg indtaster formlen for rumfanget, får jeg rumfanget til v = 0? Det kan da ikke være rigtigt... Er der nogen, der kan hjælpe? -
2. standpunktskarakter
ForumindlægHej Jeg går i 3g. og vi har lige fået vores 2. standpunktskarakter. Jeg er meget utilfreds med min karakter i religion. Vores 1. forløb var kristendom,og jeg fik 7 i 1. standpunktskarakter. Vores 2. forløb var islam, og nu jeg har igen fået 7 i karakter, og det forstår jeg bare ikke. Jeg er... -
EKSAMENSPROJEKT KALIFATET (HJÆLP)
ForumindlægJeg skal nu her på mandag aflevere min synopsis som skal handle om kalifatet. Jeg har nu prøvet i flere dage at nå frem til en problemstilling men kan ikke. Det der gør det svært er både at min lærer godt vil have at det skal have noget med nutiden at gøre også, og at kilderne er svære at finde. ...
