Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 17221 til 17240 af 144397
-
stykvis lineær funktion
Forumindlægskal indtegne en stykvis lineær funktion men har problemet at der står ax+5,5 normalt står der jo bare et tal og så x + et eller andet... hvad gør jeg -
lokale ekstrema
ForumindlægHey people. Jeg kunne godt tænke mig en smule hjælp til det her, forstår ikke hvad og hvordan jeg skal finde de lokale ekstrema. og spørgsmål b) forstår jeg slet ikke, hvordan skal man bestemme alle værdier til værdien c ?? En funktion f, er givet ved f(x) = 3/4 x4 + x3 – 3x2 + 3 a.) B... -
hjælp til en opg MAT(1 årig A-niveau)
ForumindlægI en model for udviklingen af antallet af reder for fuglen skarv i Danmark efter 1978 er antallet af reder N som funktion af tiden t (målt i år efter 1978) løsning til differentialligningendN/dt=4,0644*10^-6 * N(66750-N)I 1992 skønnede man, at der var 33500 reder i Danmark.a) Bestem den løsning N... -
Udledning af løsningsformel for homogen ligning
ForumindlægDer står noget mystisk i min bog. Der står nemlig, at integral(dy/y) giver lny, men det giver iflg min forståelse af integration af brøker dy*ln(y). Hvad er det, jeg ikke forstår? Jeg har vedhæftet en fil med et billede af beviset. -
Simpelt spørgsmål
ForumindlægI kan sikkert svarene.er funktionen f og funktion f(x) det samme? Eller giver det forvirring hvis man skifter imellem?Skriver man "funktionen kommer til at hedde xxxx" eller funktionen er xxx" eller..? (måske lidt ligegyldigt men mat lærer ønsker det præcist)Har en optimerings opga... -
Harpuner eller enkelt pil?
ForumindlægCH3COOH(aq) + H2O(l) (?) CH3COO-(aq) + H3O+(aq) og på spørgsmålstegnet skal jeg angive enten en hapuner eller en enkelt pil. men jeg er ikke helt sikker på om reaktionen er færdig eller om den går begge veje??? jeg går ud fra den skal have en enkelt pil da den er færdigafstemt men er det korrekt? -
projektion
Forumindlæghvordan angiver jeg vektor a's projektion på vektor b, og vektor b's projektion på vektor a? vektor a = (2;1) og vektor b = (-5;-9) -
Tangentplaner for f(x,y)
ForumindlægHvad er ligningen for tangentplanen til grafen for funktion f i punket Jeg forstår ikke sidstnævnte punkt; hvorfor har vi tre koordinater? Jeg udregner tangentplanen ved men kommer i tvivl; jeg bruger vel ikke det sidste koordinat? Hvorfor angives det? -
Grafer
ForumindlægHej jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Hvis man får opgivet koncentration og ml og skal indsætte værdierne i graf...så ved jeg at koncentration skal være på y aksen, og elektrodepotentiale på x aksen. Skal man bruge semilogaritmisk papir eller almindeligt papir? Jeg føler ikke det er angive... -
Eksamen idag
ForumindlægDet var så den skriftlige eksamen. Hvordan gik det med jeres fysikeksamen. Jeg synes sættet var ganske let (det skal lige sige at jeg er på standardforsøg). -
Determinisme og identitet
ForumindlægNogle der meget kort og præcis kan forklarer determinisme og hvilken indflydelse det har på vores identitet? Tak :) -
Billed redigering
ForumindlægJeg har et lilleproblem, jeg har 2 grafer på hvert deres billede, men da jeg skal sammenligne disse to, vil det være en god ide at lægge det ind under samme billede. Er der ikk en der kan forklare mig hvordan jeg gør dette?Mange tak på forhånd... -
fsa f/k - foregår???
ForumindlægHej alle, Vile høre om der er nogle af jer der har været til fysik/kemi afgangsprøve, og vil høre hvordan den helt præcist foregår, hvordan man trækker, hvor lang tids forberedelse der inde, hvor lang tid man skal forklare om emnet, og hvor mange forsøg man skal lave sådan cirka:-) -Håber i... -
nulpunkter og fortegn
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1501Jeg skal bestemme dm(f), nulpunkter og fortegn uden at bruge CALC-menuen på TI-83...Jeg skal vel regne x^2-2x-3 ud som en 2. gradsligning... -
stokastisk variabel
ForumindlægVi har en to-dimensional diskret stokastisk vektor med sandsynlighedsfunktion P_(X,Y) (x,y) = { 1/N^2 hvis (x,y) = {1,...,N} ellers 0 Bestem P(X<Y) -
En trekants kateter
ForumindlægEn trekants kateter er x og 20-x. Bestem det størst mulige areal af trekanten. Er der nogen, der kan give mig et hint så jeg kan komme igang med at løse den opgave? På forhånd tak. -
potens regression
ForumindlægFor muslinger på havbunden i Arktis har man fundet sammenhørende værdier af muslingens alder og muslingeskallens længde som vist i tabellen. Muslings alder (år) 0,9 2,0 6,0 6,9 9,9 10,7 14,0 15,9 Skall længde (cm) 1,1 2,0 4,1 4,5 5,5 5,9 6,7 7,3 I en model antages det, at muslingeskallens længde... -
Hjælp med at finde fejlen!
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med en engelsk aflevering og er gået i stå ved den sidste opgave. Det går ud på at finde fejlen og derefter forklare hvorfor, det er ikke lige min stærke side! jeg har prøvet håber der er nogle der vil hjælpe mig og forklare hvorfor :) -
Ledvis integration
ForumindlægHejsa.Hvis jeg vil argumentere for, at jeg kan integrere en uendelig sum (givet ved f : C -> C, hvor C er de komplekse tals legeme, der er lig summen af en potensrække, hvis konvergensradius jeg har bestemt) ledvist, er det så okay at argumentere med, at konvergensradius for potensrækken er in... -
Diskret matematik
ForumindlægJeg er lige begyndt på 2. semester og følger et kursus i diskret matematik. Til dem, som hjalp mig med de sidste spørgsmål, vil jeg blot sige, at jeg bestod matematikeksamen :)Jeg har udtrykket:"For every person x, if person x is a student in this class then x has studied calculus"Domai...
