Søgning på: idræt c. Resultater: 17221 til 17240 af 60600
-
Nyttevirkning - Eksamen!
ForumindlægInformationer om elkedel. Skal bruges til udregning af nyttevirkning: Elkedel: Masse (m): 462,7 kg Starttemperatur: 21,2 grader Sluttemperatur: 60 grader Energiforbrug (Ef): 97,79 kJ Jeg forstår bare ikke hvordan man finder energiforbrug altså (Ef) som er 97,79 kJ ???? Altså hvordan man komme... -
Oxidationstal
ForumindlægNogle, som kan hjælpe mig med at angive oxidationstallene i denne redoxreaktion? 2 Cu + O2 + CO2 + H20 --> Cu2CO3(OH)2 -
Flade
Forumindlægax+by+cz +d=0 er ligning for et plan. Hvad med en flade? -
Hvor skulle jeg starte?
ForumindlægJeg har aldrig rigtig hørt efter I klassen og fik aldrig min 9 klasses eksamen. Så jeg har valgt at begynde på VUC og tage et år hvor jeg for håblig får min "anden chance" for en uddannelse. Jeg har valgt at lære lidt for mig selv her mens jeg har tid i sommerferien. Jeg er selv lært ... -
Syre base
ForumindlægHej Skal både syre og base have den samme mol/l for at det skal blive neutraliseret? -
Hvad er pH efter tilsætning af 50 mL KOH?
ForumindlægDer gennemføres en titrering af benzoesyre (pKA=4,20) med natriumhydroxid. Der afvejes 10,0 gram benzoesyre (C6H5COOH) og fyldes op til 100 mL med demineraliseret vand. Derefter startes titreringen med 1,00 M KOH. Hvad er pH efter tilsætning af 50 mL KOH? -
Redoxpar & reaktionsskema :/
ForumindlægTekst: Oxakat-ionen C2o4^-2 oxideres til CO2 af MnO4^-. MnO4^- reduceres helt ned til mn^2+ da opløsningen er sur. - Skriv redoxparrene op i et reaktionsskema & afstem det. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre dette. Kommer den til at hedde: C204^2- + MnO4^- -> CO2 + Mn^2+ ? Men h... -
Årsprøve i matematik, hvordan fungerer det?
ForumindlægHej :) Er der nogle, der ved, hvordan årsprøven i matematik på A-niveau foregår? -
hjælp til opg 3a
Forumindlæghej er der nogen der vil kigge på opgave 3a og fortælle mig hvordan jeg kommer videre, og bliver færdig med denne møg aflevering http://peecee.dk/?id=72319 -
Færdighedsregning
ForumindlægSup allesammen, jeg har nemlig en færdighedsregning test i morgen. Hvad skal jeg forbedrede mig på, og har i nogle gode råd. Vil gerne klare mig godt. -
Skal finde en masse.
ForumindlægHej, Jeg har en opgave som jeg ikke kan finde ud af. Opgaven er at jeg skal finde ud af hvor stor en masse af carbon jeg skal bruge til fremstilling af 2.0 tons jern. Har et afstemt reaktionsskema, men ved ikke hvordan jeg skal bruge det. Hvad skal jeg gøre? Har udregnet M, på dvs. dele af min... -
Skæringspunkt
ForumindlægHej. Har fået denne opgave af min lærer, og har brug for lidt hjælp til den. Det skal lige siges at jeg er en torsk til matematik, så den er sikkert meget nem når man forstår det :) Hvilke 2 ud af de 4 linjer, hvis ligninger er angivet nedenfor har ikke noget skæringspunkt. Hvilke?(Forklar... -
OSMOSE?
Forumindlæg•Hvilken betydning har saltkoncentration for levende organismer – her skal man komme omkring begrebet osmose. Hvordan kan osmose bruges til at bestemme saltkoncentrationen i en vandprøve? Jeg er interesseret i beskrivende svar. Tak på forhånd- sætter stor pris på eventuelle besvarelser :) V... -
differentialligning
ForumindlægI 1930 var der 800.000 indbyggere i en by. I 1950 var der 100.000 tilbage. Det antages, at væksthastigheden er proportional med indbyggertallet. Først har jeg fundet en differentialligning, der beskriver udviklingen i indbyggertallet: dN/dt=kN Nu har jeg til opgave at bestemme indbyggertall... -
Parablen som løsningskurve til en ligning
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og skriver min SRO, studieretningsopgave, bedre kendt som 3.g's opgaven.. Og jeg er gået lidt i stå.. I min opgaveformulering står der bl.a. følgende... "Du skal give en gennemgang af forskellige metoder til at beskrive en parabel på. Du skal herunder komme ind på pa... -
afstem alkohol
Forumindlæghej. Jeg har fået en mindre opgave af min kemilærer. Opgaven lyder på at jeg skal fortælle om alkoholer, og jeg skal give et eksempel på en afstemt alkohol som er blandet med vand. Jeg har valgt at afstemme æblesyre (hydroxybutandisyre). og grunden til at jeg har valgt denne, er at det har 3 OH-g... -
Konstruere en asymptote i en titreringskurve
ForumindlægHej Jeg har et problem med at konstruere en asymptote i en titreringskurve som beskriver en syre-base-titrering. Som man kan se på billedet som er vedhæftet, kender jeg pH-værdien af opløsningen og volumen af natriumhydroxid som bliver dryppet i (jeg kender også volumen af saltsyren og stofmæng... -
Forskrift for et andengradspolynomium
ForumindlægHej! Er der én, der kan hjælpe mig med vedhæftet opgave. Jeg har bestemt forskriften til: f(x)=x2-x+3 Men ved ikke om det er rigtigt... Tak på forhånd :) -
MATEMATISKE VÆKSTMODELLER (EKSPONENTIEL)
ForumindlægHej. Er der nogen af jer, der ved hvordan man beviser nedenstående? "Du skal for ekponentiel vækst bevise, hvordan den afhængige variabel ændres, når den uafhængige variabel ændres med en bestemt værdi. Du må gerne illustrere med få eksempler" Tak på forhånd. -
logistisk vækst
Forumindlægopgave: Vis at de konstante funktioner f(x) = 0 og f(x) = M er løsninger til den logistiske differentialligning Hvordan skal jeg gribe opgaven an ? Line
