Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 17221 til 17240 af 187712
-
differentiering
ForumindlægKan nogen hjælpe med at differentiere denne: V(r) = pi*r^2*kvadratrod af:(81-r^2) Skal jeg bruge produktdifferentiation for at udregne denne? også lade pi*r^2 være f(x) og Kvadratroden af(81-r^2) være g(x)??? Og så et sidste spørgsmål: hvordan differentierer man kvadratroden af 81-r^2 (der må ... -
differentialligning
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at finde en forskrift for differentialligningen dy/dx = 2*kvadrat(y) / x+2. Jeg har sepereret de variable så der står integralet af 1 / 2*kvadratrod (y) dy = intagralet af 1 / x+2 dx .. Hvordan finder man stamfuntion til 1 / 2*kvadratrod(y) ?? På forhånd tak f... -
Hjælp til reduktion
ForumindlægGoddag er der en venlig sjæl der gider se om dette er korrekt reduceret og hvis ikke, vise mig den korrekte reduktion? (4x+3y)^2-(3x-4y)^2 (16x^2+9y^2)-(9x^2-16y^2) 144x^4+256yx^4-81xy^4-144y^4 =144x^4+175xy^4-144y^4 PÅ forhånd tak -
komplekse tal.
ForumindlægHej til alle. Jeg har en andengradsligning med komplekse tal, og den skal skrives på formlen a + i*b. Andengradsligning er z2 - 2iz - (1+i) =0 Jeg er kommet frem, at løsningerne for z1 = (√2 / 2) + i * (2+√2)/2 og z2 = (√2 / 2) - i * (2+√2)/2 Men hvordan kan man på fo... -
komplicerede sukkerarter
ForumindlægHvad er de 2 hovedgrupper af komplicerede sukkerarter? -
integrant for -1/2x
Forumindlæghvad er det lige stamfunktionen for -1/2x er?-1/4x^2 -
Homogen differentialligninger
ForumindlægEr de 2 opgaver løst korrekt? -
Gør rede for!
ForumindlægHey! Nogen der kan hjælpe her. Jeg har prøvet mig lidt frem, men ved ikke om det er rigtigt, eller om man kan gøre det på denne måde. opgaven går på følgende: Gør rede for, at (2 / (x-3) (x-2)) = 2 / x-3 + -2 / x-2 Jeg har løst den på følgende.. 2 *(x-2) / (x-3) + -2*(x-3) / (x-3) = 2x-4 / ... -
Problemer med omskrivning
ForumindlægHvordan kan 1/V*(cot^2(u)+1)^0,5 blive til sin(u)/V Det fatter jeg ikke. -
skæring til andenaksen
ForumindlægHej. jeg har centrum i punktet c(3,-2) og r = 5. jeg skal finde de skæringspunkter som cirklen gør på andenaksen. jeg er nået så lang, men kan ikke rigtig komme videre. (x-3)^2 + (y+2)^2 = 25 som ved skæring med y-aksen giver: (0-3)^2 + (y+2)^2 = 25 9 + (y+2)^2 = 25 (y+2)^2 = 16 håber nogle kan... -
Reducér hjælp !
ForumindlægHjælp med at lave det: tak på forhånd. 1. 4a(a + b) – (a + 2b)^2 + 4b^2 2. (3x + 2)^2 – 3x (3x + 4) -
kuglens ligning
ForumindlægHej jeg har en kugles ligning skal finde centrum, og radius, centrum finder jeg fint, men radius er mit problem, bliver i tvivl om hvor jeg skal trække tal og sætte tal til, se følgende opgave 6: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-8-4_UD.pdf jeg har faktoriseret det: ... -
Hvordan gik det - 2006??
ForumindlægNå.. nu er eksamenstiden 2006 sat igang! Hvordan er det gået? -
Artikel og oversættelse
ForumindlægHey jeg har disse tysk opgaver og ville høre hvordan det ser ud. Er der evt. nogle fejl, så må i gerne påpege det, men vi gerne selv prøve at løse det Den første handler om at sætte den bestemte artikel ind 1 Opgave a 1. Heute Morgen haben wir auf dem Balkon gefrühstückt. 2. Dies... -
matmatik opgave 2.002
ForumindlægHEJ I trekanten ABC gælder at : BC = 2*AB AC =5/2*AB a)opgaven er : bestem cos C. b) Bestem areal af ABC udtrykt ved c a)jeg har brugt C = cos^-1[(a^2+b^2-c^2)/(2ab)] = =(BC^-2+AC^-2-AB^-2)/(2BC*AC) =(2AB^-2+5/2AB^-2-AB^-2)/2(2AB*5/AB) =350 Cos^--1(350)=69,513 grade men det er forkert jeg... -
stofmængdeforhold
Forumindlægjeg har regnet pratisk og teoretisk udbytte af en væske. desuden har jeg volumen og væsens vægt...beregn stofmængdeforholdene mellem ethanol og CO2.glukose -> 2 ethanol + 2 CO2hvordan gør jeg dette? -
vektor i plan
Forumindlægvektoren b = 5,k) er dobbelt så lang som vektoren a=(2,6)find tallet khar en idé om, at sætte det således op:2b=a?men dette sys jeg virker mystisk da;2(5,k)=(2,6)10=2 og k=3??? -
Hvordan?
ForumindlægHvordan ville i oversætte dette til tysk: Drømmer du om at blive professionel fodboldspiller? For at drømen skal gå i opfyldelse, er der en række forudsætninger, der skal være i orden. Herunder et godt helbred, interesse for fodbold og ikke mindst evnerne som fodboldspiller. Testen kan give dig... -
øve
ForumindlægHey folkens. Jeg vil gerne bruge min sommerferie på at øve engelsk mundtlig og også tysk. Jeg har svært ved engelsk (får 4), og jeg skal afslutte det næste år i 2.g (B-niveau). Hvordan skal jeg øve mig? Har ingen at snakke engelsk med og kender ingen der kan hjælpe mig. Jeg vil gerne gøre alt fo... -
Brug af ordbog
ForumindlægNår I skriver stil i fransk og tysk (spansk og italiensk også, men vil helst tage udgangspunkt i fortsættersprog), hvor ofte bruger I så ordbogen? Cirka. Jeg taler ikke om oversættelser o.l., men tekster I selv har formuleret.Grunden til, at jeg spørger, er fordi jeg virkelig har voldbrugt ordbog...
