Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 17241 til 17260 af 75430
-
Kemi - stofmængdekoncentratio/problemregning
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder i den kattepine, at jeg skal have lavet 8 ud af 15 spørgsmål efter eget valgt (til aflevering): 1. Hvor meget KBr skal der afvejes til fremstilling af 50 mL 0,5 mol/L KBr opløsning? 2. Hvor mange g H2SO4 er der i 135 mL 0,25 mol/L H2SO4 opløsning? 3. En opl... -
Komplekse tal
ForumindlægHej Nogen der gider at regne de her ud. a) 2/(1+9+2i) b) ((0+2)+i(9+1))^2 Jeg har siddet og prøvet at regne dem ud, men der er et eller andet sted mine beregninger går galt. -
Forkortning
ForumindlægDenne brøk skal forkortes, men det eneste, jeg kan komme i tanke om, er at flytte x uden for parantesen i tælleren, da den "går igen." Dvs. x2-6x+9 5x-15 = x(x-6)+9 5x-15 Hvordan kommer jeg videre? -
Hjælp til beregning af vinkler
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til min matematik aflevering. Spørgsmålet lyder sådan her: Vejskiltet viser 9 %’s stigning. Det betyder, at for hver meter, man kører op ad vejen, kommer man 9%, dvs 9 cm, højere op. a) Hvilken vinkel danner vejen med vandret? b) Hvad skulle der stå på... -
Få linjer der skal rettes?
ForumindlægHej, nogle der har lysten til at rette et par linjer?Og hjælper mig med komma og punktum ( , . )Jeg havde virkelig glædet mig til at komme til Prag.Og glædet mig til at se de Tjekkiske elever, og selve landet.Denne lille tur på knap en uge, har virkelig gjort meget. Selvom den kun varede et par d... -
TYSK !!! HJÆLP!!!
ForumindlægHej med jer :) Næste måned skal jeg op til eksamen i mundtlig tysk, som er niende klasses afgangsprøve. Problemet er bare det, at jeg er fuldstændig lost i tysk. Ikke fordi jeg er dårlig til det, men fordi jeg er SÅ MEGET UDE AF SPROGET. Jeg har ikke snakket det i flere uger, og det kan mærkes. N... -
MatA: Hvad har I lært?
ForumindlægEn ting jeg undrer mig over... På mit matA-hold har vi i øjeblikket om integration. En del af vores viden i det emne bygger på differentiation, som vi lærte om i 2g. Vi skal bl.a. integrere de trigonometriske funktioner og a^x, men det har vi ikke lært at differentiere, så det er en smule indvik... -
Sidste skoledag?
ForumindlægHej. Jeg har snart sidste skoledag med min klasse, og vi skal derfor arrangere hvad vi skal lave. Vil meget gerne høre om jeres oplevelser eller ideer. Vi vil gerne lave noget anderledes sammen. Ikke Tivoli eller Bakken, hvor man går fra hinanden. Hellere noget hyggeligere, som ... -
Ikke tage med på studietur
ForumindlægHvis nu man hverken har økonomien eller lyst til at tage med på studietur i 2.g, kan det så gå ud over ens karakter i de fag, som man rejser med? Vi har ikke mange penge herhjemme, og jeg har et dårligt forhold til de andre elever i klassen, men jeg er bange for, at fraværet kan trække ned på min... -
Studieretningstur i 3g (matematik)
ForumindlægHey Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! Mit problem er, at min klasse skal på studietur i 3.g, men vi ved ikke hvorhen endnu. Turen skal helst have relevans til vores studieretning, som er: Matematik A, Fysik B (og Kemi C).(turen behøver og ikke omfatte fysik). Turen skulle også helst dække ... -
Projektoplæg til statistikrapport
Forumindlægjeg er i gang med en matematik rapport om statistik. Vi har brugt højderne i min klasse, som går fra 162 til 200 cm. Dem skal jeg så lave en overskuelig fremstilling af obs.sættet. Det skal være grupperet. Hvordan griber jeg det an? Jeg forstår ikke helt hvilken måde der er god til at s... -
tricky opgave
Forumindlægfunktion er givet ved f(x)=x3-3x2+4 . Bestem f9;(x) og gør rede for monotoniforholdene for f. f9;(x)=3x^2-6x f(x)=0=3x^2-6x d=36, to løsninger: x=0 V x=2 f9;(-1)=3*(-1)^2-6*(-1)=9 f9;(3)=3*3^3-6*2=9 Da begge giver 9, ser jeg at dette ikke passer! Da jeg netop har at gøre med en 3grads... -
Rente og talbehandling
ForumindlægEn af mine matematikopgaver til i morgen er flg.:Den årlige værdistigning af en byggegrund har i de første tre år været hhv. 14%, 2%, og 10%.Beregn den gennemsnitlige årlige procentvise værdistigning i disse år.Jeg har så gjort flg.(cub.rt(1,14*1,02*1,1)-1)*100% ~ 8,5507Ret mig, hvis det er forke... -
Funktionsundersøgelse?!
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at foretage mig en funktionsundersøgelse af funktionen g(x) nedenfor. Undersøgelsen skal foretages mht.: Definitionsmængde Nulpunkter Fortegnslinie Monotoniforhold inkl. lokale ekstremuspunkter Monotonilinie Asymptoter Tegning af grafen Værdimængde g(x) = 2 - x / x2... -
udregn af afstand
ForumindlægLars løber fra sit hus og ud til den gamle mølle og tilbage igen. Midt på ruten mellem Hans hus og den gamle mølle ligger udkigstårnet, som han passere 2 gange på turen. Vejen der ud løber han med en gennemsnitshastighed på 9 km/t, men hjemme turen løb han 1 time langsommere præcis,... -
rod
ForumindlægJeg ska lige have det med rødder på pldas. Rod = hvor funktionen skærer på x.aksen. Kan også være a^2 hvor 2 er rodden. Men har du en funktion som denne: f(x)=x^2-6x+9 1. Kan man finde f(0) ved at sætte den lig med nul og derefter beregne det som en andengradsligning 2. Udregnes simpelt som en an... -
Niels Brock
ForumindlægHej :) Jeg skal starte i 1g på Niels Brock i morgen, men problemet er, at jeg ikke ved, hvilken tid jeg skal møde. I mit brev, som jeg har modtaget af Niels Brock, står der følgende: Skolestarten er mandag den 10. august kl. 9:00 på Julius Thomsens Plads 6. Når du møder, kan du på vores infor... -
trekant
ForumindlægOpgaven lyder sådan:I en trekant ABC er D og E punkter på henholdsvis siden AC og siden BC, således at DE er parallel med AB. Det oplyses, at afstanden fra A til B er 10. Afstanden fra D til E er 4. Afstanden fra A til D er 9 . Og afstanden fra C til E er 5.beregn afstanden fra B til C & afstande... -
toppunkter
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig til om det her er rigtigt?Jeg skal finde toppunktet til følgende ligninger. (bruger ligningen (-b/2a,-b-4ac/4a)a)y= x^2 - 9x + 20,25T = -(-1)/2*1, -(-9 -4*1*20,25/4*1) = (0,5;18) B) y = ½X^2 + 5X -11t = -5/2*½, (-5-4*½*(-11)/½*(-11) =(-5;-3,09=C) y = 2X^2 -8X +3t =... -
Potensfunktioner
ForumindlægHej, Kunne godt bruge lidt hjælp til følgende. Er gået i stå. Om en funktion f oplyses, at funktionen er proportional med en potensfunktion, samt at f(4) = 9,6 f(9) = 32,4 Bestem en forskrift for f - denne har jeg fundet vha lommeregneren, får den til f(x) = 1,2 * x^1,5 Nu skal jeg s...
