Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17261 til 17280 af 48240
-
blive optaget på medicin
ForumindlægHej, kan man blive optaget på medicn uden at have en studerende eksamen. Fx er der nogle prøver/tester....man kan få? -
Div. olympiader og konkurrencer
ForumindlægHejEr der nogle, der har erfaring med følgende:Olympiader som: biologi, datalogi, fysik, kemi og matematik.Konkurrencer som: Forskerspirer, Georg Mohr og Månedens Elevopgave.Ja? Fortæl venligst os andre om det. -
Matematik uden naturvidenskab?
ForumindlægEr det slet ikke muligt at tage en længerevarende uddannelse inden for matematisk uden at naturvidenskabelige fag(foruden matematik) er inkluderet? Jeg har let ved og nyder at lave matematik. Men fysik, kemi, biologi osv. kan jeg tilgældt ikke fordrage. Har jeg et stort problem? Jeg har kigget l... -
Aktiviet?
ForumindlægJeg forstår den ikke. En siliciumprøve bestråles med neutroner. Ved bestrålingens ophør er aktivitet fra prøvet 427GBq Siliciumprøven kan først frigives til videre bearbejdning, når aktiviteten er faldet til 10,0kBq Hvor lang tid varer det , før prøven kan frigives? Jeg forstår ikke- er det he... -
Opløselighedsprodukt
ForumindlægHej alle. Har prøvet at regne nedenstående opgave ud, men kan ikke finde ud af den. Håber, I kan hjælpe. Opgave: Hvor meget sølviodid kan opløses i ? Opløselighedsproduktet af er . Det rigtige svar er: , men kan ikke finde ud af hvorfor -
fysik energi
Forumindlægproblemer igen, jeg har prøvet at besvar så godt som jeg kan. ville i tjekke om de er rigtige, og hvordan jeg kan bruge disse variable til at udregne een vandmængde. tak -
Omskrivning af formel
ForumindlægHej Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med at isolere Cs i denne formel? pH=-log(-Ks+(Ks)2+4*Cs*Ks2 -
syre base, acorbinsyreopløsning
Forumindlægplease hjælp med vedhæftede opgave. -
Differentialligninger - Logistisk
ForumindlægHej, jeg har problemer med opgaven, som jeg har vedhæftet. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe den an. Når jeg selv kigger på logistisk vækst i forhold til differentialligninger kan jeg ikke få det til at hænge sammen med opgaven. Tak på forhånd -
Stråling og radioaktivitet
ForumindlægHar lavet opgave 1, det er bare 2 og 3 jeg har lidt svært ved! PS. Informationer om vægt og andre ting er vedlagt i filen. -
Q-værdi - atomfysik
ForumindlægSolens kerne består af Hydrogen og Helium, og det er fusion fra Hydrogen til Helium, og det medfølgende massetab der er kernens brændstof. Hvert sekund fusioneres 3.4*10^38 protoner til Helium. Hvor meget energi udleder dette pga massetab pr sekund? E=m*c^2 Skal man bare udregne massen af de op... -
Hvor mange mM HCO3-?
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig hvordan jeg kan regne nedenstående opgave? Angiv hvor mange mM HCO3- en vandig opløsning af 200 mg/100mL NaHCO3 indeholder. Svarmulighederne er: A) 2,4 mM B) 14 mM C) 24 mM D) 34 mM E) 240 mM På forhånd tak -
Ksp
ForumindlægOpgaven: Hvor stor skal sølvchloridkoncentrationen i en opløsning være, for at der netop kan udfældes sølvchlorid af den ved tilsætning af et lige så stort rumfang 2.0 M natriumchlorid? Ksp(AgCl) = 1.82*10^-10 Jeg tænkte på at bruge følgende formel, men er i tvivl om det er rigtigt: [Na^+] ... -
Fotoner, bølgelængde
ForumindlægSøger hjælp til denne opgave. Se vedhæftet fil -
Beregning opgave (haster)
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med de her opgaver??? På smørmejerier tilsætter man salt (naCl) til smør (undtagen når man laver usaltet smør). Opgaven viser, hvordan saltindholdet i smør kan bestemmes ved titrering. i et forsøg afvejes 0,257 g smør i et 10 ml bægerglas. der tilsættes ca. 5 ml demin... -
TJEK DIN CENSOR UD 2
ForumindlægDa det første indlæg "Tjek din censor ud" har en del gamle indlæg liggende, så laver jeg her en version 2.Det hele handler stadig om, at man kan finde ud af, hvilken censor man skal have til eksamen ved at sammenligne sin eksamensplan med UVM's liste over gymnasier.Udfor censorens i... -
Valgfag og A-niveau fag
ForumindlægHej folkens. Lige pt går jeg i 2.g, og vi har altså her for nyligt skulle vælge valgfag. Der havde jeg ingen problemer med at vælge, for jeg ville gerne have tysk fortsætter på højniveau og enten latin eller psykologi på C-niveau. Desværre var latin grundet for få elever ikke en mulighed, så det ... -
Årskarakter >< Eksamenskarakter
ForumindlægHej alle sammen Nu er det sådan, at jeg skal til en mundtlig eksamen her om små tre ugers tid, og jeg har fået en årskarakter i pågælende fag, som jeg ikke just er stolt af. Selvfølgelig vil jeg meget gerne gøre det super godt til eksamen, der for er mit spørgsmål: Vil min årskarakter have eff... -
Klage...
ForumindlægHej, jeg afslutter i år samfundsfag og billedkunst, og jeg ville gerne vide, om jeg havde mulighederne for at klage ang. min samfundsfagskarakter. Problemet er således, at jeg i første omgang (1.standpunktskarakter) fik 7, hvorefter jeg til en test fik 12, men jeg fik 10, som årskarakter efterføl... -
Spansk oversættelse
ForumindlægHar lavet oversættelsen, men er der en venlig sjæl som måske lige hurtigt vil kigge den igennem? :-) det ville betyde utroligt meget. Mvh Rasmus Den danske del: En præsentation af Argentina Argentina ligger i den sydlige del af Latinamerika og er det syvende største land i verden. Der er mere...
