Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17301 til 17320 af 153957
-
Kugle
ForumindlægEn kugles rumfang og overfladeareal er givet ved V=4/3*pi*r^3 A=4*pi*r^2 A) Opstil en formel, der beskriver sammenhængen mellem kuglens volume og overfladeareal? Mit resultat er: V=1/3*4*pi*r^2*r=1/2*r*A Kan det passe eller? -
SSO - pladsmangel
ForumindlægJeg sidder her og skriver i dansk. Jeg er måske i lidt pladsnød, ville det være en god ide/ER DET OVERHOVEDET TILLADT at smide mine refarater af de noveller jeg skal analyse om som bilag??? Jeg synes ikke de skal undlades, de er en del af den måde jeg analyserer på, men samtidig fylder de en del.... -
Kødet af Saalbach
ForumindlægHejEr der nogen der har en opgave/noter/andet hjælp til Astrid Saalbachs novelle "kødet" fra novellesamlingen "Månens ansigt" (1985)? Nogen der evnt. kan hjælpe med at analysere og fortolke den lidt? -
Medbring din egen printer!
ForumindlægKan det passe, at man skal medbringe sin egen printer, hvis man vil bruge computer til den skr. eksamen/årsprøve? -
Muslimers syn på kristne og jøder
ForumindlægHvordan muslimers syn på jøder og kristne? -
Skrifttype til SRP
ForumindlægEr der nogen der ved, om det er i orden at bruge skrifttypen 'Arial Narrow'? Jeg har brugt den, og den får lige min opgave til at fylde 2 sider mindre, så den holder sig inden for grænsen på 20 sider. Jeg er dog meget bekymret for, om det er okay. -
Journalist
ForumindlægSkal man ikke vælge at læse journalistik bare fordi man kun få 7 i danske stile? Skal man opgive sin drøm udelukkende derfor? Eller hvad mener du? Kh Ditte -
bachelor ??
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål vedrørende dispensation af bachelor maksimal studietid! jeg har særlige forhold der har gjort at jeg har brugt lidt ekstra år på min bachelor. Jeg var op til eksamen og nu her reeksamen lige inden sommerferien og har dumpet.....jeg har brugt max år på min bachelor men re... -
Stx - komme ind.
ForumindlægHej alle. Jeg er lidt forvirret, for min lærer og vejleder, siger at man skal have 7 i snit, for at komme ind på Stx - og andre siger bare man skal bestå folkeskolen, hvad er jeres mening med at komme ind :) ? For jeg vil virkelig ind på det gymnasium På forhånd tak! - Marcus -
Klage - hvor lang tid??
ForumindlægHej alle sammen Hvis man klager over sit eksamenskarakter, hvor lang tid vil der ca. gå, før man får svar? Vil man så ikke få sin eksamensbevis til translokation d. 24??? Plz help :( -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle... -
Til medicinstuderende i København
ForumindlægHej, hvor henne i København læser man medicin? Jeg har hørt at det er sådan noget med at de forskellige uddannelser i København er spredt ud over byen, så hvor læser man medicin i København? Mit spørgsmål: hvad er adressen? Og kaldes det for Det sundhedsvidenskabelige fakultet? Håber nogen ... -
Forbedre gennemsnit af særligt relevante fag
ForumindlægHej Studieportalen Jeg vil gerne søge ind på min drømmeuddannelse, som er jura, om et par år. I sommers blev jeg student, og mit gennemsnit har derfor tegnet et billede af, om optagelse på jura kan blive en realitet. Det kan det nu, men adgangskvotienten på uddannelsen er igen steget, og da den ... -
FSA
ForumindlægHej. Er der nogle af jer, der ligger inde med nogle FSA´er, så jeg kan øve mig. Evt. Links hvis I har nogle. Det vil være en kæmpe hjælp. Hvis ikke, har i nogle typiske fejltyper jeg kan øve mig på? -
Bevis for binets formel
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i gang med at bevise Binets formel, men er stødt på en omskrivning jeg ikke forstår. Jeg benytter mig af dette bevis: http://mathforum.org/library/drmath/view/52717.html Det jeg ikke forstår er følgende omskrivning: F(k+1) = (a^k+a^[k-1]-b^k-b^[k-1])/(a-b), ... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg tror ikke jeg forstår opgaven rigtigt, eller ser forkert på den så vil gerne have lidt hjælp: Et firma har afgivet to tilbud, et til kunde A og et til kunde B. Man bedømmer sandsynligheden for, at kunde A accepterer tilbudet til at være 0,5 og sandsynligheden for, at B accepterer, til 0,6. ... -
Udled kvadratsætning nr. 2
ForumindlægJeg er lige i gang med at forberede nogle af spørgsmålene, som kan dukke op til min mundtlige årsprøve i matematik. Et af spørgsmålene lyder på "Udled de 3 kvadratsætninger" I nr. 1 har jeg gjort således: (a+b)^2 = (a+b)(a+b) = (a*a)+(a*b)+(b*a)+(b*b)=a^2+ab+ab+b^2=a^2+b^2+2ab Men nu ha... -
Hvad hvis jeg får -3?
ForumindlægHej allesammen, Jeg har i dag haft skriftlig fremstilling, og er sindsyg bekymret for, at jeg får -3, da jeg ikke har angivet kilder, hvor der i opgaven stod, at man skulle søge, og det havde jeg slet ikke gjort, alt jeg skrev var min egen viden, og nu er jeg bange for, at censor kommer til at ... -
ligning
ForumindlægUdregn ved brug af en af følgende ligninger: (a+b)^2=a^2+b^2+2*a*b (a-b)^2=a^2+b^2-2*a*b (a+b)+(a-b)= a^2-b^2 (x-2)(x+2) (x+2a)^2 Omskriv ved brug af en af følgende ligninger: (a+b)^2=a^2+b^2+2*a*b (a-b)^2=a^2+b^2-2*a*b (a+b)+(a-b)= a^2-b^2 x^2-5 x^2+12x+36 Hvad er omskriv og hvordan udr... -
Hjælp haster!
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med en matematik opgave og jeg er kommet til at sort hul. Hjælp! Opgaven lyder således: Lad f(x)=ax^2-1,5x+5 a)Bestem a således at f har netop et nulpunkt. b)Bestem a således at toppunktets andenkoordinat er 2. Jeg har ledt diverse bøger igennem men kan ikke finde n...
