Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17361 til 17380 af 23766
-
Eksamen - det er egentlig latterligt!
ForumindlægHej alle sammen I dag har jeg været til mundtlig engelsk. Jeg havde forberedt mig sådan nogenlunde, selvom jeg havde lidt svært ved at tage mig sammen til at lave noget, jeg læste faktisk slet ikke op på tekstopgivelserne... Jeg var skide nervøs, hvilket jeg ikke havde regnet med, for jeg ... -
HEJsA kan man dumpe 10. klasse?
ForumindlægHej med jer dejlig mennesker... jeg vil lige høre om en ting.. - Kan man godt dumpe 10. klasse?, altså hvis man får 00 i en mundtlig prøve? Vil i ikke godt være søde & svare mig, tak? Jeg vil virkelig gerne vide det, tak på forhånd! <3 -
oxford og cambridge
ForumindlægHej.. Hvor kan man så hvor mange karakter man skal have for at læse jura på oxford og cambridge i England? Jeg har været inde på deres hjemmeside, men kunne ikke se hvor adgangskravene var.. hilsen mikala -
Alt der har med kemi at gøre
ForumindlægHej alle :=) Jeg har et problem, med kemi. Jeg kan ikke finde ud af det. Jeg har nogle enkelte spørgsmål som jeg gerne vil have besvaret, så jeg kan komme på den rette vej igen. 1) Hvad er molekyler og hvad er elektroner? 2) Hvad er dobbeltbindinger? Og hvorfor er de der? 3) Mængderegninger ... -
gnidningskoeffient
ForumindlægHvilken gnidningskoeffient er størst (dynamisk eller statisk) og hvorfor? Please hjælp. På forhånd tak -
Dm
Forumindlæga) hvad er definitionsmængden for arctan(x2+y3) i min formelsamling er der en graf for arctan(x) der er mellem pi/2 og -pi/2 men grafen rører aldrig pi/2 eller -pi/2 så mit gæt vil være at definitionsmængden er fra -uendelig til uendelig? og nu hvor vi er i gang, så kan v... -
Pi er et transcendent tal
ForumindlægPi er et transcendentalt tal. Lindemanns bevis på, at pi er et transcendent tal (et reelt eller komplekst tal, der ikke er rod i noget polynomium) bygger på det, vi diskuterede i Daniel-tråden: ”Hvis I ikke….”: nemlig det faktum at e^i*pi +1 = 0). Kan man ikke bruge følgende ræsonnement som bev... -
Udledning - trin for trin
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at forstå, hvad der sker trin for trin ifm. udledningen af en ligning. Jeg skal udlede: ΔT = Kf * c Opløsningsmiddel i s uA(s) = uA0(s) Opløsningsmiddel i l uA(l) = uA0(l) + RT*ln(xA) Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man kommer frem til nedenståe... -
En teori
ForumindlægEn teori om universet. Holger Bech Nielksen, professor emeritus (Niels Bohr Instituttet) og forfatter til strengteorien tror ikke længere på sin egen teori, hvilket kunne læses i Politiken (28/8). I stedet foreslår han en teori, han kalder random dynamics, en så kompliceret affære, at den ald... -
ioniserings energi
ForumindlægHej SP. Jeg har fået stillet følgende opgave, og er meget i tvivl. Jeg er lige startet på DTU, og føler at det er meget kompliceret. Håber nogle vil hjælpe med følgende opgave: Bohr-teorien forklarede med held frekvensen af lys udsendt fra én-elektronsystemer. For Li^2+ -ionen svarer overgangen... -
komplekse tal
ForumindlægHej! ville gerne spørge til jer med Matematik på høj niveau. Jeg har SRP nu omkring komplekse tal, hvor jeg skal forklarer div. ting og hvordan de regnes og hvilke regne regler det gælder for, men der et punkt hvor jeg ikke er helt med: Jeg har forstået, hvad kompleks tal er, sådan i hovedtræk. ... -
introduktion af spejling i 1.klasse
Forumindlæghej.. jeg skal introducere spejling i 1.klasse og i den anledning vil jeg høre hvordan du ville starte de første par sætninger om spejling evt. hvordan du ville beskrive spejling.. og rent faktisk hvordan du vil introducere.... Jeg har tænkt lidt på at starte med at spørge hvad man ser man når ... -
Offentliggørelse af eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle. Hvorfor er det at man i nogle fag får eksamensspørgsmålene at vide ca. en uge før eksamen? (Vuc, hf, enkeltfag) Kunne man så ikke i teorien lade være med at gå til undervisning og blot læse op på det hele den uge man har? Ja ja, ved godt at det ikke er praktisk og man sikkert he... -
Bølge-partikel dualitet
ForumindlægHvilke konsekvenser har det fået for forståelsen af fysiske fænomener idag at vi nu kan opfatte lys som både bølger og partikler? Og muligvis at alt stof kan opfattes som bølger og partikler? -
Opgave A og B - hjælp til forståelse
ForumindlægHej. Man skal vælge imellem to opgaver, de lyder således: Opgave A: Du skal inden for emnet "Fremtiden – visioner og forudsigelser" udarbejde en synopsis, der kan danne udgangspunkt for den mundtlige prøve. Du skal vælge en naturvidenskabelig eller en samfundsvidenskabelig forudsigel... -
Hjælp til opgaver
ForumindlægJeg kan forstå, at der en lang ventetid på, at få publiceret opgaverne. Årsagen skal naturligvis findes i manglen på folk, men den kommer ikke naturligt af sig selv, hvis ikke Studieportalen selv gør en aktiv indsats for at finde de her folk. Hvis der ikke reklameres for denne mangel, og hvis ikk... -
F(res) iforb. m. opdrift?
ForumindlægHjælp! Jeg sidder over min SRO, der handler om en varmluftballon. Jeg skal finde sammenhængen mellem den resulterende kraft, tyngdekraften og opdriften - den ville jeg umiddelbart mene var F(res)=F(op)-F(t), når vi snakker om, hvilke kræfter der indvirker på ballonen. Mit problem er bare, at min... -
STX Studieretning og gymnasiumvalg
ForumindlægHej Alle Til sommer skal jeg videre fra folkeskolen til STX, men desværre jeg problemer med at vælge min studieretningen. Jeg har på det nuværende tidspunkt et karaktergennemsnit på 10,6, og attrår at viderelæse til til medicin på Universitet. Jeg er forvirret omkring A-B-C fag, derfor ønsker... -
Atomer og Borel
ForumindlægVi er begyndt at have om atomer i sandsynlihedsteorien og jeg kan ikke se hvad pointen er med dem. Har de nogen smarte egenskaber eller hvad? Er det svært at afgøre at en arbitrær mængde er en Borel-mængde og det er svært at vise at der findes mængder, som ikke er borelmængder? -
forklaring af bevis
ForumindlægHej, jeg er igang med Srp, hvor jeg er igang med at udlede keplers 2.lov. Men har nogle spørgsmål, som jeg hårber i kan sværer på. 1. spørgsmål Idet man anser situationen på figur 1 som et system i ligevægt, hvilket vil sige at kraftmomentet for planetens bevægelse er nul, bliver planetens ...
