Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17361 til 17380 af 135324
-
Obligatoriske eksamener..
ForumindlægOk, jeg ved det... Jeg er langsom i opfattelsen! :) Men jeg har ikke helt fattet hvilke fag jeg SKAL op i i 3.g!Jeg er til den tid en matematiker med matematik, musik og engelsk på højniveau... -
Bestået/ Ikke bestået??
ForumindlægHej folk, hvis man vil ind på en vidergående uddannelse, som kræver at man har bestået matematik B-niveau, men man ikke har, kan man så stadig godt komme ind på uddannelsen hvis matematik A niveau er bestået som suppleringskursus??? -
HJÆLP!! reducer følgende udtryk...
Forumindlæger i søde og hjælpe mig med den her!?? A=3√3*6√3 -
beregning af polære koordinater i math
ForumindlægHej. Jeg behøver HJÆLP til hvordan man beregner polære koordinater i matematik... I fysik er det ikke noget problem, men i matematik er det KÆMPE. Vær sød at hjælpe mig. Det er især hvordan man finder grænserne når man skal beregne areal og buelængde. OPGEKS: R(theta)=5((sin(3theta)+cos(3theta... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik (B-niveau) eksamen og er gået i stå ved dette spørgsmål: "Forklar hvordan man kan bestemme monotoniforhold for et tredjegradspolynomium ved hjælp af den afledede funktion. " Hvad menes der her? Ved slet ikke hvad jeg skal stille ... -
9. Klasse mini-aflevering.
ForumindlægHej! Første gang jeg bruger studieportalen. Jeg ville spørge om hjælp til denne matematik aflevering. Billede af siden : https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10386749_957335151017522_3701046843005420636_n.jpg?oh=b05c54f4a5925a7ab2e3b4dc5ee41b6e&oe=5755E96F -
Reducer
ForumindlægHej alle .. Det er virkelig længe siden jeg har haft matematik, nu sidder jeg med en opgave som jeg har svært ved at regne ud.. Please hjælp mig. Reducer muligt a) 3ab-6b2/ a-2b b) 25a2-30ab+9b2/25a2-9b2 Tusind tak -
En linje l er givet ved ligningen
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik: En linje l er givet ved ligningen -5x + 3y - 9 = 0 a) Bestem skæringspunktet mellem l og andenaksen. b) Bestem den spidse vinkel mellem l og andenaksen. -
Nummeriske tegn
ForumindlægHej. Jeg har svært ved en opgave i matematik, og jeg håber at nogle herinde kan hjælpe. Opgaven lyder således: Løs følgende ligning med numerisk tegn: |x-1|=|3-2x| Tak på forhånd. :) -
Dårlig eksamen :( What to do?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg var oppe til matematik mundtlig eksamen i går, hvor jeg desværre fik 02. Dette skyldes en helt masse personlige problemer etc. hvilket har gjort, at jeg var ukoncentreret og var "mentalt" ikke til stede. I mine årskarakterer har jeg 1... -
Find den AFLEDEDE funktion!
Forumindlæg"Angiv den afledede funktion af hver af funktionerne." Sådan lyder opgaven. Jeg har prøvet at lave opgaverne så godt jeg kunne, men ville blive glad hvis der var nogen der ville se dem igennem. Jeg har nemlig ikke helt så styr på differentiering - jeg har højst sandsynligt lavet fejl ... -
Tangentligning
ForumindlægHej derude Jeg har fået til opgave, at løse disse opgaver. Men jeg er i bund og grund forvirret om, hvordan jeg skal kunne løse dem. Opgaverne lyder således Opgave 3 En funktion f er givet ved forskriften f(x)=ln(x2)+ln(5x) Funktionen kan skrives på formen f(x)=a*ln(x)+b, hvor a og b er konst... -
Integrale regning
ForumindlægJeg har en opgave der lyder således: Grafen for funktionen f(x)= -x^2+9 afgrænser sammen med førsteaksen en punktmængde M, der har et areal. Beregn arealet af M: Jeg har hermed fundet grænserne for funktionen f, ved at sætte f(x) = 0. Grænserne er = 3 v -3 Derefter har jeg fundet stamfunktion... -
hjælp - polynomiers rødder
Forumindlæghej... :) hjælp.... sidder lige her med en opgave, der lyder find forskriften for det tredjegradspolynomium der har rødderne 7,9 og 13, og som i 0 antager (dvs. har) værdien 3. hvordan gør man det med at det skal antage værdien 3 i 0??? -
Aftaleret
ForumindlægHey! Er der en der vil se på min opgave ang. aftaleret?? Vil helst hvis den kan sendes til en af jer, hvis ikke smider vi den bare herud:P Crimbo greetings:D Dehumanized -
skriftelig eksamen? hvordan foregår den?
ForumindlægHej...Sidder og skal vælge valgfag på højniveau (gym)... Overvejer samfundsfag, men hvordan foregår den skriftelige eksamen??? Håber i vil svare hurtigst muligt...På forhånd tak..MVH Amalie -
Næste tal i rækken
Forumindlæg2 5 12 27Hvad er det næste tal i rækken?Jeg har selv et bud men vil ikke skrive det for det er rimeligt utænkeligt! -
tabel ? fremskrivningsfaktor ?
ForumindlægHej folkenz. kunne godt bruge lidt hjælp til denne opgave. Jeg kan ikke lige umiddelbart huske hvorledes, den skal håndteres, og syntes ikke at kunne finde noget i min grundbog. -
Mat uden hjælpemidler
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/UD0582.pdfforbereder mig på terminsprøven ved at gå de forskellige opgave typer igennem. Har regnet opg. 1 ud og ville høre om det er rigtigt svaret er, 12x+36.Desuden har jeg kommet på en lille regel til mig selv til reduktionsopgaver, at ... -
Dumpe + bestået?
ForumindlægJeg er tvivl om man har bestået faget, hvis man dumper til den mundtlige eksamen, men f.eks. får 7 eller 10 til den skriftlige.. Nogen der ved det??
