Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17441 til 17460 af 70316
-
Svære ord
ForumindlægDFU mener! Undervisning skal være gratis for alle danske statsborgere. Frit valg imellem folkeskolerne på tværs af kommunegrænser. DFU er fortalere for niveaudelt undervisning i folkeskolen. Kristendom skal aldrig gøres til religionsundervisning og indoktrinering skal ud af de danske uddannelses-... -
Finde gennemsnits tal pr elev
ForumindlægHej! Mit navn er Lee. Jeg har brug for lidt hjælp til matematik. Der en opgave jeg ikke kan finde ud af regne ud. I en klasse med 20 elever tales der dagligt i mobiltelefon 30 timer i alt. 11 af eleverne taler hver i mobiltelefon 2 timer om dagen. Hvad er den gennemsnitslige taletid pr. ele... -
utilfreds med karakter - klag
ForumindlægPå min skole er der rigtigt mange der er utilfredse med deres karakterer, mange i en klasse er dumpet. En af vores lærere har opfordret os til at klage. Der er totalt kaos med cencorerne, siges det. Hvis du har skrevet i f.eks. Afsætning og engelsk, og din vejleder er afsætningslærer, så skal cen... -
Projektopgave!
ForumindlægJeg håber der er mange der vil komme et bud. Tak på forhånd. Min klasse har snart projektuge, og det er blevet sådan i år, at man må vælge hvad man vil. Så jeg ville spørge hvad i ville vælge hvis det var ... -
Hjælp til projektopgave?
ForumindlægHej alle, Jeg skal lave en projektopave i 8. klasse, hvor vi, ekstra ordinært, har fået lov til at lave den uden noget som helst overemne. Vi må vælge lige, hvad vi har lyst til, men nu står jeg desværre i den situation, at jeg ikke kan komme på et interessant overemne. Jeg skriver opgaven alen... -
Må lære tage ens mobil selv om de har haft ødelagt den
ForumindlægI min klasse har lærerne en ordning med at vi skal lægge mobilerne op i en kasse i timerne. Men for et stykke tid siden havde en af lærerne tabt min mobil og ødelagt skærmen. Jeg har bedt flere gange om afstætning men lærerne ignorere mig næsten og så blev der ikke gjordt noget. Så valgte jeg at ... -
Det haster!!!
ForumindlægHeeij :D... Jeg vil gerne have hjælp til en dansk Essay.. Mit afsæt er ''Mobiltelefon''.. Jeg ved ikke helt rigtigt hvordan jeg skal komme igang :/... Altså på vores skole er det sådan at vi skal aflevere vores mobiler om morgnen, altså første time, og hvis vi så ikke gøre det og ... -
binomial
Forumindlæge) Ved brug af tabel 1 fås ∑10 k=4 b(k; 10; 0:35) = 1 - B(3; 10; 0:35) = 1 - 0:5138 = 0:4862 hvordan får de k til at være 3 ? eller for dens sags skyld x (hvis det er det) -
Hurtigt spørgsmål til en sum
ForumindlægJeg har en sum der ser ud som følger: <equation> \sum_{x=5}^{10}{x} </equation> Med denne funktion vil jeg få rækken: 5+6+7+8+9+10 = 45. Er der en måde hvorpå at x værdien stiger med 5 pr. gang altså rækken: 5 + 10 = 15? -
Bølgelængde på foton
ForumindlægHej, Nedenstående spørgsmål omhandler en foton som henfalder fra fjerde til andet energiniveau. Jeg skal udregne både energi og bølgelængde. ΔE = En=4 - En=2 ΔE = 1,36 * 10^-19 J - 5,45* 10^-19 J ΔE = -4,10 *10^-19 J EBølgelængde = hf = hc/λ λ = hc/E ... -
Standpunktskarakter.
ForumindlægHej! Jeg fik 7 i mundligt dansk på mit karakterblad. Hvilket jeg er meget skuffet over, ved ikke helt hvad grunden/årsagen til karakteren er og ville nu tage fat i min lærer i morgen og få snakket det igennem med ham. Er også røget ned i flere af hans fag, hvad det kan skyldes er svært at sige, m... -
differentialregning!!
ForumindlægHeej allesammen, Har virkelig brug for noget hjælp til denne mat-opgave. - Funktionen f(t) angiver vandstanden i cm i et kar målt til tidspunktet t, der måles i minutter; fx er f(0) = 40, f(1) = 49 og f(10) = 37. Gør rede for betydningen af f ' (1) = 5 og f' (10) = -2. Angiv tilnærmede v... -
Varmelegeme til bilbagrude
ForumindlægHåber der er nogel der vil hjælpe mig med denne opgave..den er sikkert ganske simpel, men jeg kan ikke finde ud af den og så har jeg heller ikk tid..Et elektrisk varmelegeme til bagruden af en bil består af 10 ens metaltråde, der er forbundet parallelt. Hver tråd har længden 1,10m og tværsnitsare... -
Rentesregning !!!!
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med denne rentesregning opgave og jeg kan simpelthen ikke få det rigtige svar! Jeg har prøvet i flere timer, og nu giver jeg op. Jeg har en facitliste og svaret skal være 6,5 % rente. Min fremgangsmetode må åbenbart være forkert... Nogen som har styr på dette emne? Her er o... -
Andengradsligninger - diskriminanten
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med andengradsligningen x2 - 7x +10 = 0 Dvs. a=1, b= -7, c=10 Når jeg så sætter det ind i formlen d= b2 - 4ac, får jeg tallet - 89. Det kan da ikke passe, vel? jeg har regnet den ud adskillelige gange, og bliver ved med at få samme resultat. Håber nogen der... -
Bestem hældning
ForumindlægHej, Jeg er lige blevet færdig med eksamenssættet fra 2009 (se link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Htx/090529_opgave_matA_htx.ashx) Opgave 4 a) er jeg dog en smule i tvivl mere forståelsesmæssigt. Man skal bestemme tangents hældning i punktet A. Er det af... -
Opgave 13 hjæææælp
ForumindlægEn kasse har kvardratisk bund med sidelængden x og højden af kassen er h. Kassen har et cirkulært hul i låget med en diameter på 0,8x a) Bestem kassens overfladeareal udtrykt ved x og h. Det oplyses, at kassens rumfang er 10, og at 1<x<10 b) bestem h utrykt ved x. Bestem den værdi af x, der... -
Opløselighedsprodukt II
ForumindlægOPGAVE: Til en blanding af 40 ml 0,10 M BaCl2 og 40 ml 0,10 M CaCl2 sættes 20 ml 0,50 M Na2SO4-opløsning. Beregn [Ba2+] og [Ca2+], når ligevægt er indtrådt. K_o(BaSO4) = 1,5*10^-9 M^2 og K_o(CaSO4) = 6,1*10^-5 M^2. Hvordan skal jeg gribe denne opgave an? Jeg er ikke vant til at der er to sto... -
forskrift for potensudvikling
ForumindlægErfaringer for et busselskab viser, at når busprisen stiger med 10%, så falder passagertallet med 3%. Det oplyses, at passagertallet pr. dag er 10.000, når prisen er 10 kr. kan det i det hele taget betale sig at sætte busprisen op?, svaret har jeg fundet og ja det kan godt betale sig, men så komm... -
Hvor ligger fejlen? :(
ForumindlægHej jeg har en ligning hvor jeg skal isolere P: 8/p = -10+3p jeg ganger med p på begge sider og får: 8 = -10+3p^2 <=> 18=3p^2 <=> 18/3=p^2 jeg tager dernæst kvadratroden på begge sider: √18/3=p og får p=2,5 Når jeg løser den på lommeregner får jeg p=4... Er der nogen der kan ...
