Søgning på: spansk noter 2.G. Resultater: 17441 til 17460 af 23138
-
Tysk oversættelse [Haster SKAL AFLEVERES I MORGEN!]
ForumindlægHej er der ikke en der vil være sød at kigge på min tysk oversættelse? Der Schritsteller war auf Hawaii su teilnehmen in Triathlon. Er lebt mit drei anderen Sportler, der eine Menge dopen nahm. Sie tranieren, ass Spaghetti, slchliefen und dopen sich. der schriftstleer meint, dass sie selbst best... -
Billede (spacing!)
ForumindlægJeg har følgende i en tex-fil: ---------------- tekst.............. tekst............. \begin{center} \begin{figure}[h] \centering \includegraphics[scale=0.6]{sinh.pdf} \caption{tekst............} \end{figure} \end{center} ---------------- Teksten før \begin{center} står på midten af en side. S... -
Øveopgave til årsprøve - TI-Nspire
ForumindlægI denne opgave skal jeg gøre brug af TI-Nspire. Her skal jeg skrive x-værdierne og y værdierne. I dette tilfælde er årstallene 0,1,2,3,4,5,6,7 dvs. lx:{0,1,2,3,4,5,6,7} ly:{?????} Hvad skal jeg så skrive i y-værdien? -
vektorer
Forumindlægspørgsmål 1. bevis at (1,1,1), (2,1,0) er lineær afhængige (linearly dependent) Har løst opgaver tidligere som fx (-1 over 1) opstillet som søjle, (1 over -1) og har så fundet determinanten = -1*(-1)-1*1=0 så vil jeg sige at de er linearly dependent. -
MATEMATIK A - EKSAMEN
ForumindlægHej Hvor mange procent skal man have rigtig af eksamenssættet for at kunne bestå den skriftlig del i matematik på a niveau? Og mht. den mundlig - hvornår får man karakteren 02-4-7 osv. altså hvordan skal ens præsentation være for at opnå de følgende karakter? -
Engelsk Mundtlig Eksamen
ForumindlægHey Folkens ! Jeg skal op til Engelsk eksamen imorgen. Jeg har trukket emnet "Politics in Global World". Her har jeg fået to taler. Den ene fra George Bush og den anden fra Barack Obama. Mit spørgsmål er, skal jeg analysere en af de to taler eller begge taler ? -
Fysik afgansprøve
ForumindlægHej Studieportalens brugere! :=) Jeg skal snart op til fysik/kemi-eksamen, jeg er dog lidt bekymret for, hvordan det vil gå. Så vil spørge jer, som har været oppe, hvordan det er gået. Hvis I vil besvare disse spørgsmål, vil I have gjo... -
Bestået med gennemsnit på x
Forumindlæg"Matematik A skal være bestået med et gennemsnit på mindst 6,0." - Og på ITU's hjemmeside står der "I kvote 1 bliver du udelukkende vurderet på gennemsnittet fra din adgangsgivende eksamen." - Dette står ved de specifikke adgangskrav for den uddannelse jeg gerne vil ind ... -
Hjælp til perspektivering:Nøkkens svig med perspektivering til agnete og havmanden
ForumindlægJeg står i denne uheldige situation at jeg skal til mundtlig dansk på mandag :/ Mit Fordybelsesområde er ''Lyrik fra middelalderen'' og jeg har valgt folkevisen Nøkkens Svig. Jeg er nået sådan rimligt igennem analyse og fortolkning men jeg mangler stadig min perspektivering.... -
Bestem fart?
ForumindlægOpgaven handler om krabbetågen, som i hvile udsender et rødt lys med frekvensen f= 4,568*10^14 Hz. Hvordan bestemmer jeg farten, som krabbetågen udvider sig med? Jeg er HELT lost! - Og skal til Fysik-prøve i morgen!.. Argh.. Please, hjælp! -
Fight club Er da ikke overfladisk ?
ForumindlægVi kom til at snakke om Fight Club på et forum for nylig. Jeg sagde at jeg synes Fight Club var en genial bog. At den også tager fat på dybere, eksistentielle problemer i menneskets tilværelse. Og at Tyler og the narrator er interessante personer at undersøge, fordi de repræsenterer nogle af de... -
Grundlæggende færdighed l
Forumindlæg12+3x(-1)x20=? Hvordan skal jeg regne det ud? -
Punktmængder?
ForumindlægHej. Jeg har fået til at opgave, at jeg skal redegøre for linier og cirkler. I denne sammenhæng skal jeg redegøre for disse punktmængders ligninger. Her er det så, jeg er i tvivl. Er der bare tale om fx cirklens ligning og ligningen for en ret linie i planen? Desuden står der, at jeg skal b... -
Er y = a⋅y det samme som y '=k⋅y
ForumindlægSidder og forbereder mig til mundtlig matematik. Er i gang med differentialligningerne og jeg ville lige høre om: y = a⋅y er det samme som y '=k⋅y. Jeg skal nemlig behandle y '=k⋅y og har et bevis for y = a⋅y -
resistans og temperatur
ForumindlægGlødetråden i en pære er af wolfram. Ved stuetemperatur 20° C, måles trådens resistans til 87 ? med et ohmmeter. Når pæren lyser, optager den effekten 60 W ved 220 V. a. Hvad er trådens resistans nu? b. Hvad er trådens temperatur, når pæren lyser? -
ortogonlal
ForumindlægHej, Har denne opgave: a,b,c er element i R^3 alle er forskellige fra 0 og a,b og b,c og a,c er ortogonal bevis at a,b,c er lineært afhængige. hvis a kan skrives sam a=c*b og c ikke er 0 så er de lineært afh? -
Engelsk mundtlig eksamen, tid
ForumindlægHej, Jeg skal op mandag til mundtlig engelsk, og jeg har øvet mig på mine ting, men det som jeg fortæller om, varer mere end 5 minutter... Tror du/I det gør den store forskel? For jeg har svært ved at cutte ned på det. Hjælp mig (: -Caroline -
Fejl i kode
ForumindlægNår jeg kompiler mit dokument, siger den at der er fejl i linie 218-220. Men jeg kan ikke lige se fejlen, kan i?? \end{align*}\Først benytter jeg reglerne: $\frac{a^m}{a^n}=a^{m-n}$ $a^m\cdot{}b^m=(a\cdot{}b)^m$ $a^{-m}=\frac{1}{a^m}$ og får da \eqref{eq:2h2}. Så reduceres der i potenserne, og... -
Oxidation til aldehyd
ForumindlægJeg skal opskrive reaktionsskemaet for oxidationen af 3-methylbutan-1-ol til en aldehyd. Oxidationen sker ved hjælp af dichromationen Cr2O7^2-. Jeg ved at aldehyden er 3-methylbutanal, men kan ikke helt få reaktionsskemaet til at stemme. Er der eventuelt en der kan hjælpe? -
Forskere mod tro?
ForumindlægHey allesammen. Hvad er Jeres holdning til, Forskere som er mod troen? Kom lige forbi denne artikel >http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=328936 hvad er Jeres holdning til det der bliver skrevet? Og hvad mener I?
