Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 17441 til 17460 af 18958
-
Nordiske sprog
ForumindlægFordi jeg er ved at skrive en stil om nordiske sprog vil jeg stille nogle spørgsmål, i håb om at få svar herinde. Hvordan ser I på svensk og norsk i forhold til dansk? Mange unge har faktisk svært ved at forstå de sprog og ser negativt på dem. Hvad synes I om at blive undervist i de sprog i skole... -
Skelne engelsk fra amerikansk
ForumindlægHej! jeg vil spørge om to ting 1. Hvordan skelner jeg engelsk fra amerikansk, for eksempel, hvis jeg nu gerne vil oversætte et dansk ord, hvordan kan jeg vide om det amerikansk engelsk eller brittisk engelsk 2. Hvad skal jeg gøre for at få et finere engelsk+ et bredere ordforråd Mit mål er at... -
Bagefter?
ForumindlægHej.Hvad skal i når i er færdige med den gymnasiale uddannelse?Hvad vælger i at søge ind på og hvor?Jeg regner med at søge ind på medicinsk bioteknologi. andre der også gerne vil det? -
Et hurtig redox spørgsmål
ForumindlægMan har følgende redoxreaktion:5Fe++ +MnO4- + 8H+ ---> 5Fe+++ + Mn++ +4H2OSpørgsmålet lyder:Hvor mange mL 0,0206 M KMnO4 skal der anvendes for at Fe++ oxideres til Fe+++.Jeg vil ikke ha' resultater eller regnemåde, blot hvad det er jeg skal kigge på. Jeg kan se at forholdet er 1:5 men så k... -
Komma
ForumindlægSætning: Jeg ved ikke hvor meget vand, der skal bruges. (1) Jeg ved ikke, hvor meget vand der skal bruges. (2) Kommaet er placeret korrekt i sætning 2 ikke? Hvad er begrundelsen? -
adgangskvotienter 2009
ForumindlægTror i at adgangskvotienten i henholdsvis Medicin og Tandlæge studiet vil stige eller falde? Tallene fra sidste år viser måske bare at det er blevet sværere at få en god karakter. Da det er et stort spring fra 4 til 7 og fra 7 til 10 Før i tiden kunne man nemt få 9 eller 10 -
Computer
ForumindlægVille lige hører om der er nogen der kan anbefale en mac computer ! Der udelukkende skal bruges til skolebrug ? Jeg har INGEN forstand på alt det der med processer osv. den skal bare ikke være sindsyg langsom da jeg er ved at gå amok over den jeg har nu :-) -
Nye fag i gymnasiet?
ForumindlægHej derude - lad s få en god, faglig debat igang! Efter selv at have haft et forsøgsfag i min gymnasietid, kom jeg til at tænke på hvilke fag(områder), der ikke p.t. er med i de gymnasiale uddannelser, som I synes burde inkluderes (enten som valgfag eller obligatorisk fag). Personligt mener... -
Taschengeld - ordstillingsfejl? Please hjælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal skrive lidt om mine månedlige lommepenge, men jeg ved ikke om jeg har korrekt ordstilling eller om den er helt gal!? Please skriv hvis jeg har lavet nogle (store) fejl som jeg kan forbedre... Beder ikke om en 3 siders lang retteliste men hvis der liiiiiiiiiiige er noget... -
hvad er budskabet i bogen "jeppe på bjerget" ?
Forumindlæg -
Rubik's cube
ForumindlægHvad er din rekord i at løse en 3^3 rubiks cube? -
FSA 2008 - diktat og læseprøve
ForumindlægVar selv oppe i dag. Synes at diktaten var meget let, men læseprøven var lidt svær - nåede dog det hele, men jeg gættede lidt xD! Hvordan gik det så med jer andre, der var oppe i dag:)? -
Bedre Folkeskole
ForumindlægHej alle, Jeg har prøvet på at lave en oversigt for hvordan folkeskolens timer bedre kunne blive brugt. Jeg har vedhæftet den som Word fil. Hvad syntes I om den? Kunne den også forbedres? -
Fra 00 til 12?
ForumindlægHej SP jeg er igang med FSA. Her i mandags var jeg oppe til min dansk eksamen, hvor jeg var utrolig nervøs og trak en tekst som jeg ikke fik noget ud af overhovedet(jeg fik 00). Så her idag var jeg oppe til fysik, hvor jeg fik 12. Syntes bare det viser noget... Eksamenen har utroligt meget med n... -
Til alle mine gamle elever
ForumindlægTil alle mine gamle (og nye) privatelever. I de sidste 2 - 3 år har jeg haft en del privatelever via mail (omkring et halvt hundrede stykker i alt) hvoraf mange herinde fra, også nogle, der i dag læser på en videregående uddannelse. Det har jeg ikke krævet betaling for. Da der imidlertid har vist... -
At lære latin
ForumindlægJeg er ved at lære latin, men det er en anelse uoverskueligt, hvor hovedfokus skal ligge i begyndelsen af indlæringen. Latin er meget grammatisk med dets mange ordstammer (deklinationer) og seks kasus, hvoraf vokativ og ablativ ikke er kendt på dansk, men kan det betale sig at gå i krig med gramm... -
Bedøm mit referat.
ForumindlægHej, alle. Nogen der vil bedømme min referat fra 1-10. Det er ret klamt at der er nogen der har kopieret mit referat, og sagt at det er deres. Jeg har beviser på det er mit. Anden verdenskrig 1940. Paul og Rosie var på flugt sammen med Clarke, fordi at nogle tyske agenter jagtede dem. Clarke, h... -
Be om én der lige gider kigge min stil igennem.
ForumindlægGoddag brugere af Studieportalen.dk!Jeg har en tysk stil for til tirsdag 21.02, og som den matematiker jeg nu engang er, vil jeg bede én med bedre sproglige (tysk-) egenskaber om lige at tage et blik på min tysk-stil og komme med rettelser til den eller bare udpege mine fejl, så jeg selv kan fors... -
SIDSTE TYSKOVERSÆTTELSE NOGENSINDE! PLEASE.. vil nogen kigge den igennem! :-)
ForumindlægDenne oversættelse er en oversættelse fra dansk til tysk. Jeg vil blive UFATTELIG glad, hvis nogen vil kigge den igennem og udpege de fejl, som jeg ved, er der. Dansk tekst: Kommunikation og teknologi: Johann Gutenbergs opfindelse af bogtrykkerkunsten omkring 1945 var revolutionerende. De kunst... -
Hjælp til GSK/HF enkeltfag, SU og videregående uddannelse
ForumindlægJeg har et par spørgsmål angående GSK(Gymnasial Supplering) og HF Enkeltfag, som jeg håber nogle kan svare på. 1. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg har dumpet matematik B eller ej. Jeg fik 7 i skriftlig og 5 i mundtlig(gammel skala). Det giver 6 i gennemsnit og som jeg har forstået det og læst...
