Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 17501 til 17520 af 23785
-
1. ordens ikke homogen differensligning
ForumindlægHej Studieportalen jeg skal løse en differensligning af 1. orden, og har fået oplyst at den ikke er homogen. Differensligning er vedhæftet i en Word docx fil, eller kan ses herunder Differensligningen har den eksplicit udtrykte P_t (t er blot en notation) som beskriver hvordan den faktiske pris... -
dansk økonomi i verdensøkonomien.
ForumindlægHvis konkurrencen skærpes, og de komparative fordele mindskes i verdensøkonomien, hvilke ændringer ville man kunne gennemføre for at kunne gøre dansk økonomi mere tilpasningsdygtigt? -
AT - hermeneutikken, induktion eller deduktion?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, om hermeneutikken bruger induktion eller deduktion? Jeg vil mene at hermeneutikken bruger induktion. Man kan vel sige at fortolkningen er empirien. Og når man så har nogle fortolkninger som peger i samme retning, har man opnået forståelse (en teori). Hænger dette sammen,... -
Drakes Ligning
ForumindlægHej jeg skal til mundtlig fysik eksamen på C niveau på tirsdag og har et overspørgsmål der handler om Drakes ligning og liv. er der nogen der kan fortælle mig lidt om problematikken bag de forskellige elementer af ligningen. og evt koble det til emnet "LIV" jeg forstår godt hovedsagli... -
Mundtlig prøve 3.G ny reform?
ForumindlægHej! Jeg er en elev der desværre har haft en lærer med en del sygdom og det har gjort at undervisningensperioden har mangler. Vi nåede ikke pensum men der bliver ikke opgivet noget vi ikke har gennemgået. Ud over dette er vi ikke blevet forklaret hvordan eksamen foregår og hvilke ting vi skal læg... -
Ha(it), Ha(almen) eller Cand.oecon
ForumindlægHej derude. Jeg står og vil gerne i gang med at læse videre her efter sommerferien. Jeg blev student sidste år fra gym. Pt har jeg indsnævret mig til 3 uddannelser jeg synes er interessante: Ha(it), Ha(almen) og Cand.oecon. Alle sammen i Århus da jeg gerne vil læse der. Jeg kunne rigtig godt tænk... -
Samfundsfagligt studievalg
ForumindlægNu er det snart ved at være tid igen. Endnu en generations 3g'ere dimmiterer fra gymnasiet og til lykke med det! Forhåbentlig er der i hvert fald et par stykker af jer, der holder så meget af at tilegne jer ny viden, at I har tænkt jer straks at søge videre ind på en videregående uddannelse. ... -
BOG RAPPORT model??
ForumindlægHej! Jeg sidder her og skal skrive en bog rapport, men jeg har svært ved at komme igang.. - Er der nogen som ved om der findes en slags konkret model man kan gå ud fra, hvis det er tilfældet vil jeg gerne høre fra jer?! MVH. CADL -
Kræfter
ForumindlægJeg har fået en opgave, som jeg har lidt besvær med. Den lyder: Efter nogen tid befinder en skiløber sig et sted, hvor løjpens vinkel med vandret er 20°. Skiløberen løber her med konstant hastighed og er påvirket af tyngdekraften, normalkraften, luftmodstanden og gnidningskraften mellem s... -
Hjælp til slutning og begyndelse
ForumindlægJeg har lige fået en dansk stil tilbage. Alt i alt var min stil god (fik 10 pil ned), men det, der især trak ned, var opgavens form især begyndelsen og slutningen, er der nogle der kan komme med nogle forslag? Jeg går i 1g (kan sætte min stil ind, hvis det ønkes) -
Hjælp! Et lille spørgsmål i spansk
ForumindlægHej alle spansk-talende derude. Jeg har et lille spørgmål i spansk, som jeg virkelig har brug for at få svaret på hurtigst muligt. Nu ved jeg at nu man fx siger: Jeg har talt ... så på spansk bøjer man det: He hablado. Og sådan er det i alles tilfælde når man skal sige noget i førnutid, man bøj... -
Være aktiv.
Forumindlæg1) Deltager du meget i timerne? eller kommer det an på hvilken fag det er? 2) hvordan bliver man god til at "tørre" at sige noget mere i timerne! Jeg gå f.eks. helt i stå, når læreren stiller et spørgsmål jeg ikke kan svare på eller når jeg skal argumentere! HJÆLP ! :) -
Nogle der vil hjælpe mig med mit projekt
ForumindlægI det jeg skal lave projekt i religion omkring : Islam, suffismen og Rumi som vil jeg gerne spørger om ikke nogle af jer kan komme med et; underemne, lille værk, digt mv som jeg kan arbejde med . Emnet skal bruges i forbindelse med fagene dansk og religion b til eksamensprojektet på hf hvor... -
hjælp
Forumindlægjeg skal bruge hjælp til de opgaver der står med rødt i den vedhæftede fil -
Emne
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og skal til at lave en synopsis indenfor emnet samfundsforhold i USA eller England, men er helt blank når det kommer til et emne derunder. Det skal være en problemstilling i forhold til samfundet i et af disse lande. Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Mvh Hebbel -
HJÆLP til genrer i dansk eksamen
ForumindlægHej, Håber på hurtigt svar, da jeg skal til eksamen i morgen, og pt stresser VILDT meget! 1) - Kan du hjælpe med at sige, hvad de typiske novelletræk er? Altså fx. det med, at der er en enstrengt handling osv.. og gerne hvad der er typiske eventyrtræk, sagprosatræk og digte-træk? 2) - Hvis der st... -
Socialdemokraterne på højre-venstre-skala
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe til, hvor man skal placere socialdemokraterne på en højre-venstre skala både fordelingspolitisk og værdipolitisk - og give nogle begrundelser? På forhånd tak! -
e^x = 4x
ForumindlægHvordan er det nu , man løser ligningen ex = 4x med håndkraft - ? På forhånd tak ! -
Hvordan er undervisningen på stx/htx?
ForumindlægJeg skal til at begynde på gymnasiet næste år, og er helt splittet mellem at have Kommunikation/IT A, Design B og Samfundsfag B på htx, og at have Latin A og Græsk A på stx. Jeg er sikker på at jeg vil studere lingvistik, kommunikationsdesign eller spildesign, eller i hvert fald noget lignende.... -
tysk korrekt skrevet ??????? HJÆLP.
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med at finde grammatik fejlende og andre fejl. jeg har skrevet det så godt som jeg kan. In der kleinstadt Bumlestadt war das ein normaler tag für Henrik der bankier, mit vielen kunden der gehen im der bank. aber plötzlich kam ein mann in schwarz/weiss trikot und rote h...
