Søgning på: analyse william. Resultater: 17501 til 17520 af 24034
-
Pensum og noter
ForumindlægHej jeg skal til eksamen her om en lille uge og jeg kunne godt bruge noget hjælp. Jeg skal op i Odyseen:I, 1-105VI, IXIX, 1-38 & 1,5-565XXII, 142-200XXIIIEuripides MedeaSofokles ØdipusHerodot "Kong Kroisos 7-27Platon: Symposion, Sokrates forsvarstale"Og så skal jeg selvfølgelig op i en ... -
Symposion og sokrates forsvars tale
ForumindlægHey alle hårdt læsene eksamens folksidder her ligesom mange andre og kæmper med at få oldtidskundskaben til at sidde.. det køre nu egentlig ret godt, men har to emner som jeg simpelthen ikke forstår.Symposion:Jeg er ikke den store filosof og forstår derfor ikke at knække koden i disse taler.jeg k... -
USA før borgerkrigen.
ForumindlægHey :)Der skulle vel ikke være en som lå inde med noget så genialt som en liste over vigtige årstal op til den amerikanske borgerkrig???Har da en idé om hvad den skulle indeholde.. men den er måske lidt mangelfuld?? -->Uafhængighedserklæringen 1776Forfatningen træder i kraft 1789Opfindelsen af... -
Tekster og gennemgang ved religionseksamen
ForumindlægHej,Forud for min eksamen i religion på mandag, har jeg et par spg. Flere vil eventuelt følge i tråden.1) Vi opgiver kristendom, buddhisme, islam og etik, og jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilke tekster, man kan støde på inden for disse emner.- Kristendom: lignelser mm. fra NT. Kan man forest... -
Bedre til samfundsfag?
ForumindlægJeg har samfundsfag på A og jeg skal efter sommer starte i 3.g. Jeg vil rigtig gerne forbedre min samfundsfag karakter fordi jeg får konstant 02 for mine afleveringer og i timerne har jeg ikke rigtig noget at sige. Min lærer siger jeg skal se nyheder osv, men ærligt jeg får intet ud af at se nyhe... -
"Der"
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål! Hvornår bruger man "der" på tysk? Jeg ved allerede, at man bruger "der" når det er formelt subjekt og når det er adj. Men hvis det er pron, så forstår jeg det ikke helt. en man der er rig= Ein Mann, "der reich ist" en kvinde der er fa... -
Hjælp til oversættelse af enkelt sætning.
ForumindlægHej alle.Hvordan oversættes sætningen"Jeg regner med at fortælle manden sandheden"Jeg forestiller mig noget lign.:"Ich rechne damit dem Mann die Wahrheit zu erzählen"Dog er jeg usikker på placeringen af "damit". Kan nogen hjælpe? -
optagelsesprøve! HJÆLP..
ForumindlægHej. jeg skal til optagelsesprøve imorgen og er så nervøs, jeg skal op i mundtlig tysk, men problemet er at jeg ikke kan tysk og har kun haft det i 8'klasse og kan ikke huske en dyt, hvad skal jeg gøre? hvordan er det at være til prøve? nogen der har prøvet det? hvad kommer man op i? jeg sk... -
var model
Forumindlægnogen der har styr på ovennævnte? -
Fra Engelsk til Dansk
Forumindlæghej med jer derude!jeg skal omskrive et svært (synes jeg) engelsk digt til mine egne ord (på engelsk self)der er nogen enkelte sætninger og ord jeg ikke helt forstår sammenhængen i, så håber nogen kan hjælpe.1: her mother saddled her, and then rode through Sutherland until the outraged law attend... -
Hjælp - Spænde stil????
ForumindlægHej Jeg har eksame næste uge, men jeg har et problem med at skrive stile. Jeg kan ikke finde ud af at skrive en spænde stil. Jeg ender altid med at få 7 og jeg vil altså meget gerne nå et 10-tal til eksamen. Jeg kan ikke finde ud af at følge en berettemodel. Nogen der kan hjælpe???? -
Funktioner - hjælp!!
ForumindlægJeg håber der er nogle der vil være søde at hjælpe mig med disse 3 opgaver - fatter dem overhovedet ikke :s Opgave 1: Funktionen f er lineær med en graf, der går gennem punkterne (-2,5) og (17,13). Bestem vha. lineær regression i EXCEL en regneforskrift for f. Opgave 2: Funktionen f er lineær o... -
Historieopgaven - Romerrigets fald
ForumindlægHej.\n\nJeg er igang med at skrive historieopgave, men har svært at komme igang. \nJeg har tænkt på at lave en historiografisk opgave, og kigge på tre forskellige personers ideologi og begrundelser. Personerne jeg har valgt at kigge på er: \nHenrik Jensen og Ib Thiersen, værk; Verdens historie\nE... -
Karakter i skriftlig dansk
ForumindlægHej, Jeg går på STX og vi har haft 2 skriftlige afleveringer for i dansk indtil videre. I den ene aflevering fik jeg 10. I dag fik vi den anden tilbage og til min store overraskelse, fik jeg 02. Jeg ved ikke selv, hvordan det kunne lade sig gøre og jeg må da indrømme, at det gjorde mig lidt tri... -
Metode, darwin, evolution
ForumindlægHej, jeg skriver om Darwins evolutionsteori i AT, og jeg vil bare høre om der er nogen der vil hjælpe mig med hvilken slags metode det er? Jeg ved at der er induktiv og deduktiv metode. Og induktiv metode er når det ud fra data, kendsgeringer,observationer og iagtagelser laves hypoteser og teor... -
Hældningskoefficient
ForumindlægHej, Jeg har givet tre diskrete målepunkter A(x1,y1), B(x2,y2) og C(x3,y3) i et koordinatsystem. Herefter kan man trække en ret linje imellem dem, således man får en stykvis lineær kurve imellem AB og BC. Jeg er nu interesseret i at beregne hældningen i punkt B. Er der en metode, der er mere ko... -
Hvilke metoder skal jeg bruge ...
ForumindlægHvilke metoder skal jeg bruge, hvis jeg skriver om klimaforandringer (global opvarmning)? /Hildur -
Kildekritik SSO
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg forholder mig til ovenstående. Jeg har fået pfattelsen af, at man skal være lidt forsigtig med hvad man skriver, men at det omvendt er vigtig at få kildekritikken med? Jeg skriver SSO vedr. et lokalhistorisk emne, og de kilder jeg har er primært jubilæumsskrift... -
Selvkritik
ForumindlægSkal op til AT- eksamen imorgen, og har jo hørt det altid er godt med selvkritik, hvis man kan finde noget væsentligt og argumentere for hvad man kunne have gjort anderledes... Jeg har kigget min opgaver igennem tusind gange nu, og kan simpelthen ikke finde noget som jeg synes kunne bruges som s... -
24 timer - mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op til mundlig eksamen i tysk. Som i jo nok ved trækker man en tekst, som man derefter har 24 timer til at forberede. Jeg ville lige høre om der var nogen der,efter at jeg havde lavet opgaven, kigge på den og eventuelt komme med bedre forslag? Jeg har eksamen i næste uge? Jeg p...
