Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17501 til 17520 af 48880
-
Novelle
ForumindlægNogen som vil være søde at rette min dansk stil. Det en novelle, kun 2 sidder. -
To små oversættelser
Forumindlæghej. håber der var nogen der ville kigge de to oversættelser igennem for fejl :) Forleden aften var der endnu en gang et program i fjernsynet om burhønsenes elendige forhold her i landet. Man kunne tydeligt se, at de har alt for lidt plads. Hvis nogen vover at protestere mod denne form for dyrpl... -
Oversættelse af Guldhornene af Adam Oehenschläger
Forumindlæghej alle sammen. Jeg skal have oversat denne tekst af Adam Oehenschläger, og ville super gerne have lidt hjælp da der er en hel del ord jeg ikke kan forstå eller finde i min ordbog eller kan finde ud af at oversætte til almindeligt dansk. Håber i kan hjælpe Mvh Rebecca :) -
TYSK - de svage verber
ForumindlægHej derude :-) Håber der er en venlig sjæl derude, som kan hjælpe mig med en lektie til tysk, som omhandler de svage verber. Teksten er på dansk, og skal oversættes til tysk - dvs. dansk-tysk :-) Oversættelsen er at finde i det vedhæftede dokument. -
Hjælp med fortolkning
ForumindlægHvis en tilfældigvis skulle have læst Idola Jeroboami af Jacob Worm (Jeroboams Afgudsbilleder på dansk), og har forstået den, vil personen så ikke være så venlig at give et lille fif om handlingen. Jeg leder primært efter satiriske beskrivelser af den danske konge / enevælde. - På forhånd tak :) -
Enkel sætning inklusiv et bud
ForumindlægHej Sp. Skal oversætte en sætning fra dansk til spansk, men jeg synes ikke at sætningen bliver rigtig. På dansk: Vi elsker at stå på ski Mit bud på spansk: Queremos amamos que estamos en esqui. Er det rigtigt? Hvis ikke, hvor er fejlen. Tak på forhånd. -
OECD
Forumindlæghej er der nogen der ved noget om OECD vil i så ikke bare skrive alle de informationer i har? :D på forhånd tak -
Konservative mærkesager
ForumindlægHej.. Er der en der er sød at fortælle mig Konservative mærkesager ? og hvad de vil gøre bedre? -
Hvilket parti i Danmark er det mest liberalistiske?
ForumindlægHvilket parti i Danmark er det mest liberalistiske? -
globalisering - din mening!
Forumindlægjeg skal skrive en opg om globalisering. Til den vil jeg gerne skrive en indledning og ville gerne høre folks mening om den jeg indtil nu har skrevet. den lyder således:Verdenen som vi kender den i dag er meget globaliseret. Det vil med andre ord sige, at landende i den er stærkt integrerede med ... -
Islam, Vesten
ForumindlægJeg mangler nogle indput til min samfundsfagaflevering. Spørgmålet er, om modsætningen mellem Islam og Vesten en økonomisk konflikt? Eller om det er en ideologisk konflikt, der drejer sig om livsværdier? Jeg er selv lidt i tvivl. Håber I kloge hoveder kan hjælpe. -
Inflations bekæmpelse
ForumindlægHalløjsa Jeg er nu gået i gang med min SSO omkring inflations bekæmpelse, jeg har bare et problem. Selve bekæmpelsen af det, har skrevet det jeg kunne presse ud af min bøger, men mangler måske lidt. Jeg skulle også have noget med omkring hvilke måder man IKKE kan bekæmpe inflation på grundet EU,... -
Sokrates' anklage
ForumindlægHvad var det sokrates belv anklaget for mht. ungdommen? Hvad gjorde han ved ungdommen som han blev dømt for? På forhånd tak .. SVAR HURTIGT SKAL OP I MORGEN :D -
En der har tid til at kigge min tysk oversættelse igennem??
Forumindlægpå forhånd rigtig mange tak:)Fra dansk til tysk.Den aften da luksusskibet* sank, begyndte som ellers. passagererne* befandt sig i salonen.* De havde netop nydt dineren*, og nu drak de kaffe eller endnu et glas vin. Danseorkestert begyndte at spille, en sangerinde sang de nyeste refræner*. mange d... -
Tysk oversættelse :)
ForumindlægHej nogen der er gode til Tysk og vil prøve at rette det jeg har lavet? :) Dansk: Lübeck, der blev grundlagt i 1143, blev fri rigsstad i 1226, og allerede i det 13. århundrede var byen kendt som hansestad med blomstrende handel. Fra da af og til det 16. århundrede betegnes Lübeck som den vigtigst... -
Hjææælp - tysk oversættelse
ForumindlægDansk: 1: Han lod sit hår farve rødt 2: om lørdagen sover de længe ... -
9. klasses afgangsprøve
ForumindlægJeg skal op i mundtligt dansk på mandag. Har skrevet en synopse med følgende disposition for fortolkningen, som jeg går ud fra er det der tæller. Genre Komposition Ydre træk Indre træk Sprog og tid Tema Budskab Fortolkning Vi har fået en beskikket censor så tror ikke hun er til at løbe om hjør... -
Bøger til Makredsføringsøkonom udd.
ForumindlægHej Alle sammen. Da jeg lige inden sommerferien blev færdig udd. som markedsføringøkonom på iværksætterlinjen, har jeg ikke brug for mine bøger længere og sælger dem derfor til meget fornuftige priser. Der er tale om; 1. økonomisk styring og virksomhedsanalyse Søren Holm-Rasmussen, Jens Ocksen ... -
engelsk grammatik - øv!
Forumindlægnogle der vil kigge det igennem og komme med tilføjelser - især til 3 :) 1. Giv en kort beskrivelse af stillejet i teksten So, I go,”WHAT about Lindsay?" and he’s like, "What" and I go, "Dude, you are like totally lying," and he’s like, "I didn&... -
Rettelse
ForumindlægHej alle samen . Jeg er i gang med noget engelsk stil på vuc 10.kl . Men jeg er virkelig dårlig til engelsk så jeg håber i kan hjælpe mig med at rette den engelsk version. Jeg ved godt i kommer til undre over hvor dårligt jeg er til engelsk. På forhånd tak :) Det er den Engelsk version som skal r...
