Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 17501 til 17520 af 52678
-
Hjælp til ligninger
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at regne dem her ud, gerne med mellemregning tak ligninger A) 2*(x-5)-10=(x-4)+(7-x)+x B) 1+x 7-x 1 ------- + -------- = --- 2 3 6 Reducere A) (a-3)(a+3) + 9 b) (x+y)2 + 2* (y-4xy) -2y -
Forskellige opgaver help
ForumindlægFind omfanget af fumfang Pi er 3. Højden er 4 Har sagt således: 1/3=1*pi=3. 3*r^2=27. 27*4=108. Skal også inde arealet af keglens krumme= Pi*3=9*3*4=108. FÅR BEGGE TIL 108 HELP :/ -
Nogle der kan hjælpe med noget matematik?
Forumindlægopgaven lyder så ledes. Søren sætter 4500 kr i en bank til 9 1% p.a. - 2 hvor meget vil han kunne hæve efter 4 måneder? hvor meget vil han have stående efter 4 måneder, hvis renten var 12 %? jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal... -
hvorfor regner jeg forkert
Forumindlæg(t+2)2+(2t-3)2 = t2+4 +4t +4t2 + 9 -4t-6 det udtryk er lig med 17, men skal være lig 0. og jeg får så 5t2 + 7 når jeg reducerer. men det skal give 5t2 - 8t - 4 nogle der kan fortælle hvad fejl jeg laver. -
lininger
ForumindlægHej studieportalen Er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? opgaven lyder: Du skal bestemme grundmængde og x i ligningerne: a) 8x-6 = 5√13x+9 b) 7x-4 = 3√12-7x+5x2 c)√2x-5 =√5x+1-3 -
Addition og subtraktion med brøker
ForumindlægJeg ved det. Der er ferie, men hellere at have det gjort hurtigere end at sidde med opgaven til den dag, den er for. a) 5 4/5 + 8 9/10 b) 6 1/2 - 4 3/4 c) 12 1/3 - 9 5/6 Mine udregninger: a) Jeg ganger 4 og 5 med 10 + 9 og 10 ganger jeg med 5 = 5 40/50 + 8 45/50 = ? (det er der, hvor jeg ikke ved... -
Kan man trække et nummer som allerede er blevet trukket?
ForumindlægHej folkens. Jeg har et spørgsmål mht matematik eksamen. Der er nogle fra klassen som har været oppe til matematik eksamen idag, og jeg skal til eksamen imorgen. Mit spørgsmål er nu; kan jeg trække et nummer imorgen, som allerede er blevet trukket? Håber i vil hjælpe .. På forhånd tak :) -
Latex; Symboler
Forumindlæg\documentclas[a4paper,12pt]{article} \begin{document} \large Defintion Lad $(X,?,\mu)$ v\ae re et m\aalrum og lad p\in (0,\infty). Da defineres klassen ? af reelle funktioner på $X$ ved ? \end{document} Jeg kan ikke komme videre med koden.. Det skal se ud som i pdf-filen.. Nogen der kan hjælpe... -
differentialregning -Hjælp til delta y, hvor brøk indgår i funktionsudtrykket
ForumindlægOpgaven der driller er fra webmatematiks træningsopgaver En funktion f er givet ved f(x)= 1/9x+10x, x>0 Bestem funktionstilvæksten for f(x)= 1/9x+10x, x>0 fra punktet 2. Jeg er bevidst om at tilvæksten findes ved : f(2+h)-f(2) og at f(2+h) og f(2) findes ved at indsætte henholdsvis 2h og ... -
Eksamenssæt..?!
ForumindlægHejsa!Idet jeg har en lærer, som ikke helt burde være lærer, da hele klassen ikke rigtigt har lært noget, vil jeg høre om der er nogen, som har nogle gode eksamensopgave- besvarelser i kemi..? Jeg er igang med at regne opgaver, for at træne mig til den skriftlige eksamen - ved godt at det er feri... -
er kommaet sat rigtigt???
Forumindlæghej. er kommaet sat rigtigt i dette?: En af byggestenene, til et venskab, er tillid. Men det mener jeg, er helt omvendt, når det kommer til venskab. Det kan godt være jeg har 4 dukker, men kun 1 af dem kan jeg lide, og betarakter som min yndlings . Lige netop de, fik mit til at undre mig ov... -
SSO Tjek please
ForumindlægJeg skriver SSO i fysik.Det overordnede emne er: fysikkens verdensbilleder.Titel: klassisk astronomi.Hvis nogen gider at rette, specielt de fysiske askepkter af min opgave, vil det virkelig være den bedste julegave man kan få. Jeg har allerede fået 2 til at kigge den igennem, men jeg ønsker en pe... -
Tre højniveaufag i 3.g
ForumindlægHejJeg skal snart beslutte hvilke valgfag jeg vil have i 3.g.Jeg har Mat+, så det skal jeg jo også have i 3.g.Derudover vil jeg også have fysik på højniveau. Som det sidste valgfag har jeg tænkt på at vælge engelsk på højniveau.Jeg er dog i tvivl om hvorvidt lektiemængden vil blive for stor, der ... -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
Til biologistuderende
ForumindlægHej Efter at have kigget fagene igennem på bachelor og kandidat delen på biologi har jeg et spørgsmål vedrørende disse. Jeg får den fornemmelse at man skal have en laborant i sig for at kunne begå sig på studiet og finde det interessant. Er vægten lagt på det helt hard core kemi/fysik eller er de... -
Prøve
ForumindlægHer på torsdag (som forresten er min fødselsdag :)) skal jeg have en fysik prøve. Det bliver noget el-lærer, mekanik og eventuelt varmelære. Jeg har specielt svært ved mekanik. Fx i en opgave hvor man skal regne tabtpotentielenergi ud for jeg enheden til at blive N(newton)*m(meter). Passer det ov... -
Energiniveau for grundtilstand, Cu (energiniveaudiagram)
ForumindlægHi dudes og dudetter Jeg skal lave et energiniveaudiagram for Kα og Kβ fra første orden, og har søgt overalt på nettet og i bøger efter energiniveauet for grundtilstanden i et kobberatom (K-skallen). I databog fysik kemi fandt jeg tabelværdierne for bølgelængderne til K&alpha... -
Bevægelsesligninger og impuls.
ForumindlægBlandt et af de potentielle teori-spørgsmål som der er blevet stillet i forbindelse med min mundtlige fysik eksamen, er en: "Redegør for bevægelsesligningerne for konstant acceleration i 1 dimension. Redegør herefter for det skrå kast eller svingende fjeder" Spørgsmålets omfang stod k... -
kvantemekanik
ForumindlægHar et problem med opgave 4.4, side 110 i Fysikkens verden 2. opgaven lyder således:4.4Et brintatom ioniseres af en foton. Den løsrevne elektron har energien 2,7eVa) Hvilken hastiged (er steget over og skrevet far af nogen?) havde elektronen, dan den forlod brintatomen?b) Hvilken bølgelængde havd... -
Svingninger & Alkohol
ForumindlægHeeej. Jeg skal til fysik / kemi mundtlig eksamnen (FS10) på tirsdag. Jeg er i fult gang med at skrive noter og læse. Jeg er kommet til to punkter som hedder "Svingninger" og et andet emne som hedder Alkohol. Og det har jeg det lidt svært ved. Jeg ved ikke rigtig hvad man kan skrive om ...
