Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17501 til 17520 af 24857
-
Afsnit
ForumindlægHej Jeg har lige fået karakter tilbage på en novelle vi har skrevet, min lærer siger at jeg skal lave flere afnsit, flere kommaer og bryde teksten op. Jeg har spurgt hende hvordan jeg kunne gøre dette, men hun blev ved med at konstantere problemet, end at finde løsninger til det. Hvad kan je... -
Dispositioner i Matematik A
ForumindlægHej derude Jeg ville høre om det betegnes som snyd, hvis jeg deler mine sidste års matematik STX A dispositioner med en ven, som skal op til matematik eksamen til vinter, og har ligende eksamensspørgsmål som min tidligere eksamen sidste år? -
Bevis for omskrevne/indskrevne cirkler?
ForumindlægJeg sidder og forbereder eksamensspørgsmål til mundtlig matematik og sidder med et spørgsmål der kræver at jeg redegører for hhv. cosinus- og sinusrelationen samt indskrevne og omskrevne cirkler. Jeg vil gerne gå efter det sværeste bevis og jeg har hørt at det skulle være ifm. omskrevne/indskrevn... -
Hvor rammer disse to punkter linjer hinanden?
ForumindlægKan ikke finde ud af denne opgave og skal fremlægge den i morgen så kunne rigtig godt bruge lidt hjælp -
Tysk fortsættersprog B - Hvad forventer læren?
ForumindlægHej Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Jeg skal have tysk fortsætterssprog på b niveau. Hvad forventer læren man kan? Skal man være god til at snakke tysk i forvejen, eller bare kunne basale grammatiske regler, og konsturer simpel sætninger???? -
kristendom katolicisme og protestantisme lidelse
Forumindlæghej er der nogen der kan forklare mig forskellen på katolicisme og protestantisme når man taler om lidelse -
Sproglige virkemidler, stilistiske virkemidler? Hvornår?
ForumindlægHej I hvilekn opgavetype mener i at man skal tage enten sproglige virkemidler i brug i analyse eller stillitsiske virkemidler i beug som en del af analyse i den skrftlige danske A eksamen? -
Tips til op i fuld pensum?
ForumindlægHej med jer! Jeg fandt ud af for et par måneder siden at jeg skulle op i fuldt pensum her i 3.g pga fravær, det er selfølelig super træls da det ikke helt var planen men jeg prøver at gøre det bedste ud af det. Jeg skriver egenligt bare dette opslag for at høre om der er nogen der har nogle tip... -
Matrice i anden.
ForumindlægHej, Har fået stillet denne opgave. Hvad er regne reglerne for udregning af en matrice i anden? Troede egentlig det bare var hvert tal i anden, men det kan jeg se på lommeregneren at det ikke er korrekt. -
Differentialligninger - forberedelsesmateriale 2020
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe mig med den vedlagte opgave? :) -
hjælp til formulering
ForumindlægHej :) Jeg har et stort problem med at formulere tingene mundltligt, det har skapt et meget stort problem med mit snit og mine mundtlige karakter. Lige nu går jeg i 1.g og har været oppe i to mundtlige prøver, og dumpede desværre begge to, da jeg virkelig har et problem med at formulere tingene.... -
Fotografering af legimitation
ForumindlægHar en diskussion med en studiemakker om følgende. Er det ulovligt at fotografere en persons ID-kort (fx medarbejderkort) med henblik på at begå dokumentfalsk ? Uden samtykke ? -
En anorak - opgave 19
ForumindlægEt par elever i 8.a måler højden på skolens flagstang. De bruger Niklas som "målestok". Niklas er 170 cm høj og hans skygge er 480 cm. Eleverne kalder flagstangens højde for x. De går ud fra at Niklas og flagstangen står vinkelret på jorden, og at solens stråler er paralelle. Nogen som... -
Hvad er karakterkravene for medicinstudiet i Stettin (szczecin)?
ForumindlægJeg har tænkt mig at læse medicin i Polen siden det er håbeløst at komme ind I DK. Jeg fik min eksamen i summer 2014 (STX). Jeg kann ikke finde nogen snit for at blive optaget i medicin studiet i stettin. Kan kun se at man skal have Kemi, Biologi og fysik. Mine karaktere (13 trins) i disse fag v... -
Læge, men samfundsvidenskablig linje?
ForumindlægHej. Jeg har på det seneste virkelig gået og haft en drøm om at blive læge, problemet er bare at jeg går på en samfundsvidenskabelige linje, med engelsk A, samf, B, bio B... Jeg har dog hævet matematik på B, mens jeg skal have fysik på C-niveau i 3g,(obligatorisk) og så overvejer jeg at vælge kem... -
HJÆLP til AT-eksamenen
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT snart og skal til at udarbejde mine talepapirer. Det skal lige nævnes, at jeg har om Tjernobylulykken i fagene historie og fysik. Har lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan besvare: 1. Jeg har fundet to artikler siden afleveringen af synposen, som er relevante if... -
Modulregnskab
ForumindlægHej, på vores gymnasium bruger vi et skemasystem, der hedder Lectio. Der kan man bl.a. modulregnskabet for de forskellige fag, dvs. hvor mange timer man har brugt/kommer til at bruge. Jeg har bl.a. fort. sprog B, mat B og fysik B. I bekendtgørelsen under §67 står der, hvor meget uddannelsestid,... -
Supplering af 2 fag
ForumindlægJeg er lige nu på den sproglige linje, engelsk/spansk, hvor jeg her i 3.g har mat b og fysik b. Mit drømmestudie er medicin, og for at komme derind, skal jeg have opfyldt kravene mat a, kemi b og fysik b. Som sagt har jeg opgraderet mat til b-niveau, mens jeg også har opgraderet fysik til ... -
Matematik - hvad mere?
ForumindlægHej alle Regner med at blive gymnasielærer med matematik som hovedfag. Har læst lidt om gymnasierne, og efterspørgslen på de forskellige fag, humanisterne har det ret stramt, fordi der er for mange af dem og gymnasierne er underlagt en 2-procent nedskæring. Forfærdeligt i min optik, men det er ... -
søger du højere karakterer i Mat eller Fys?
ForumindlægHej går du på Gymnasiet eller en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Er du ikke tilfreds med din nuværende præstation eller du dumpet til din eksamen? Så er hjælpen nær. Mit navn er Frederik, er Cand.Scient i Matemat...
