Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 17561 til 17580 af 109300
-
reducering
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe med en simpel reducerings opgave, kan ikke finde ud af det :s reducer udtrukket: 4a^2-4ab+b^2 / 4a-2b -
rumfang
ForumindlægHej alle har et spørgsmål som lyder : beregn rumfanget af kassen det er l*b*h, men så står der at hver terning har en kantlængde på 3cm -
Hvad er parameterværdien?
ForumindlægJeg skal angive parameterværdierne - efter en udleding af en forskrift for en eksponential funktion, med 3 decimaler. Hvad er en parameterværdi? f(t) = b*a^t -
Øvelse opgave sandsynlighed
ForumindlægHvilken forml skal jeg bruge til at løse opgave b: Er på fjernundervisning, så kan ikke lige spørge min lære om råd. På forhånd tak :) -
Hjælp
ForumindlægEn butik har 2 kaffetyber A og B De sælger en blanding med lige dele A og B for 100 kr/kg. De sælger også en blanding med 20% A og 80% B til 88 kr./kg. Hvad koster A og B for et kg. ? En kunde ønsker en blanding der koster 96 kr./kg. Hvad er blandingforholdet? Hovrdan regner j... -
Kombinatorik
ForumindlægDu trækker en bold fra sæk 1 og en bold fra sæk 2. Sæk 1: a, b, c, d Sæk 2: e, f, g, h Disse kombinationer er umulige: ae, ag, ah, bf, bh, ce, cg, de, df, dh. Fordelingen af bolde i sækkene er ikke lige. Kald sandsynligheden for at trække a for A, sandsynligheden for b for B osv. - Hvad er s... -
Alm.gym. STX!
Forumindlæghvordan har du det med gymnasium ? er det bare noget der skal overstås ? hvor langt tid bruger du ca. på dag til dag lektier? hvor langt tid bruger du ca. på afleveringerne? laver du dem den dag de skal afleveres eller en uge før osv ? -
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
Er den danske gymnasieskole for rummelig?
ForumindlægDe sidste par år har der været stort politisk fokus på at øge optagelsen af elever på de danske ungdomsuddannelser. I den forbindelse er optaget på de danske gymnasier naturligvis også øget. Problemet er, at de optagne elever i alt for høj grad mangler de basale kompetencer, der må forvente... -
BNP
ForumindlægHvilke af følgende former for produktion regnes med i BNP: A) Din onkel Jørgen, som er pensioneret tømrer, bygger et nyt drivhus for sin nabo. Som betaling får han 6 flasker god rødvin (selvom han havde foretrukket 8 kasser Tuborg Classic) . B) Cykelteamet Five Forces ansætter to nye mekanikere... -
IB eller STX
ForumindlægHej, jeg er en 9. klasser, der er i tvivl. Jeg vil rigtig gerne til England og studere der efter en ungdomsuddannelse. IB er anerkendt, og jeg vil kunne tale bedre engelsk = større chance for at komme ind og klare sig bedre. Men jeg har hørt at IB er meget gammeldags, f.eks. at de bruger... -
Hjælp til at vælge!
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal i 9'ende klasse efter sommerferien, og re derfor begyndt at tænke over valg af gymnasium og sådan, da der jo ikke er så lang tid til. Jeg er bare så meget i tvivl, om hvad jeg vil. Jeg har længe tænkt at jeg vil på HHX, men er begyndt at komme lidt i tvivl. Jeg elsker da... -
Eng A - nogle råd til at blive bedre ?
ForumindlægHej Alle. Jeg har engelsk på A niveau og skal op i 3.g her i næste uge. Er der nogen, der har nogle råd til hvordan man bliver god til det skriftlige + det mundtlige ? Mia -
Reduktion af udtryk
ForumindlægJeg er lidt i tvivl omkring, hvordan jeg reducerer dette udtryk (a + b)^2 - 2*(a + b)(a - b) håber der er nogen der kan forklare det! -
reducering af brøk
ForumindlægHJÆLP! Har ikke haft mat i et år nu og kan ikke huske noget som helst. Hvordan regner man følgende ud: (3/(a-b))-((6b)/((a^2)-(b^2))) ?????? -
Omskrivning af formlen - potensfunktion rettelse
ForumindlægI følgende opgave kunne jeg regne die første opgaver. Men såm man kan se har jeg problemer med c og d. Hvad er det jeg gører forkert? Mange tak Forskriften for en potensfunktion er: y= b*x^a a) Omskriv formlen så du islorer b b) Omskriv formlen så du islore x c) Omskriv formlen så du islore a... -
Vektor problematik
ForumindlægOpløs vektoren c = (4;5) efter vektor a og hatvektor a, når vektor a = (5;2).Om vektorerne a og b er det givet, at længden af vektor a = 3 og vektor b = 2*vektor a - 3*hatvektor aBestem vektor a * vektor b, vektor a * hatvektor b og hatvektor b^2.Om vektorerne a og b oplyses, at længden af vektor... -
Molære koncentration ?
ForumindlægSpørgsmålet lyder oversat fra engelsk: Bestem den molære koncentration i vand, når: koncentrationen af eddikesyre (w/w): 10% ρ=1,0125 g/mol Meddikesyre=60,05 g/mol Mvand=18,0152 -
opgave 7029 Sandsynlighed.
ForumindlægHej Jeg har en lille problem med at løse følgende opgave "Et firma producerer en bestemte typer komponenter[...]. Komponeneterne produceres på maskinerne A, B og C der producerer hhv. 60%, 25% og 15% af den samlede produktion. Det viser sig at 20% af A's, 15%af B's og 5% af C's p... -
vektorer
Forumindlæglængden af henholdsvis vektor a og b er 1 og 3. Vinklen mellem dem er 150graderberegn gradtallet for vinklen mellem vektorerne a+b og a-bhvad gør jeg forkert?(a+b)*(a-b)= /a+b/ /a-b/ cos(v)a^2-b^2 = /a+b/ /a-b/ cos(v)/1/^2-/3/^2= /1+3/ /1-3/ cos(v)-8= -8 cos(v)1 =cos(v)v=0
