Søgning på: kemi b. Resultater: 17641 til 17660 af 96568
-
Reggision
ForumindlægBenyt Regression Benyt tabellens data til at bestemme en forskrift for w(t) 1994 1996 1998 2000 2002 2004 2006 2008 2575 2767 2796 3084 3121 3164 3298 365 W(t)=b*a^t jeg har brug for hjælp til at finde fremskrivningsfaktoren, jeg har fået b til 2575 men ved ikk rigtiigt hvad a er -
Tangens af vinkelret trekant - Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Jeg skal finde Vinkel A. Jeg har fundet frem til at jeg skal bruge tangens, da jeg kender siderne b og c b=30cm c=60cm Det jeg så gør det er at jeg siger 30/60=0,5 Så jeg skriver 0,5 på min lommeregner og trykker tan(tangens) Problemet er a... -
HJÆLP med andengradspolynomier
ForumindlægRedegør for fortegnene for a, b og c på det ovenfor viste andengradspolynomium. b) Aflæs definitionsmængden for funktionen c) Aflæs x-koordinaten til andengradspolynomiets rødder d) Aflæs andengradpolynomiets toppunkt. Husk at et punkt både har en x- og en y-koordinat. e) Aflæs andengradspol... -
normalfordelt - mat
ForumindlægOpgave 8.21 Den stokastiske variabel X er normalfordelt med parametrene (0, 1). Bestem tallet a, så P(X < a) = 94%. Bestem tallet b, så P(X ≤ b) = 14%. Bestem tallet c, så P(X > c) = 0,5%. Bestem tallet d, så P(-d < X < d) = 90%. Bestem tallet e, så P([-1, e]) = 78%. Hej jeg ... -
Vektorregning
ForumindlægKan folk hjælpe med disse to opgaver? Opgave 1: To vektorer i planen er givet ved a=(5 4) b=(3 6) Bestem arealet af det parallelogram, som a og b udspænder. Opgave 2: En linje l har parameterfremstillingen: l:(x y)=(1 3)+t*(2 1), t ER. Bestem en ligning for den linje m, der går gennem... -
det haster skal afleveres i morgen og mangler kun opgave 2 og 7
Forumindlæger i gang med en opgave der lyder sådan her Givet to punkter (x1,y1) og (x2,y2) og forskriften for en eksponentiel funktion f(x)=b·ax i opløft a) Gennemfør et bevis for b=y1/ax i opløft1og b=y2/ax2 -
Funktioner
ForumindlægHejsa! Jeg har virkelig brug for hjælp til denne matematik spørgsmål!!! Pls hjælp :((((((( Ligningen for et ret linje er y = ax + b. Linjen består af alle de punkter (x, y), som er løsning til ligningen. a) Tegn den linje man får, hvis a = 2 og b = 1. (x, y) = (0,1) er løsning, og dermed et punk... -
Oversættelse.
ForumindlægHej. skal oversætte en tekst hvor man skal bruge perfektum og det har jeg meget svært ved for kan ikk hel finde ud af ordstillingen. så håbede der var nogen der ville se den igennem og rette fejlene. B: Quel est votre nom ? A : Mon nom c’est Monique. B : Tu veux conteur quel tu SÅ hier, s’il vou... -
syrebase titrering/måling
ForumindlægStadig nogen af jer der er oppe, ellers skriver jeg bare i morgen ^_^ -
Hurtige spørgsmål angående ioner
ForumindlægHej. Har lige nogle spørgsmål jeg håber i vil hjælpe mig med at få svar på, for kan ikke finde det helt store på google.dk. - Hvad er et ion-gitter? - Forklar forskellen på en positiv og en negativ ion. - Er ionforbindelser elektrisk ledende og hvorfor/hvorfor ikke? - Forklar sammensætningen af i... -
Ækvivalenspunkt - titrering af ethansyre med natriumhydroxid
ForumindlægNår man titrerer ethansyre med natriumhydroxid, hvor ligger ækvivalenspunktet så rent teoretisk? Er der ikke et sted hvor man kan slå det op, så man kan få det teoretiske og dermed bedømme ens eget resultat derudfra? -
Optaget på medicin :D
ForumindlægHej SP Jeg har været så heldig at blive optaget på medicinstudiet på KU, og derfor er jeg blevet endnu mere nysgerrig mht. det studiemæssige, som læsemængde, det sociale på studiet, overgangen fra gymnasiet, eksaminer (hvor ofte), mulighed for udlandsophold. Jeg håber, der er nogle erfarne med... -
Medicin på KU - sted?!
ForumindlægHej Jeg skal starte på medicinstudiet på KU, og til det kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor man som regel har undervisning (klasse og hold) og forelæsninger på medicinstudiet? Og er der nogle, der ved, hvor man kan tjekke og læse mere om det.. For jeg har kigget på KU's hjemmeside og SU... -
kam man få -3 i mundtlig?
ForumindlægHEJ folks. kan det virkelig passe at man kan få -3 til mundtlig eksaminer på gymnasiet? og hvad kræver det? vh Mig -
Er gymnasiet en ren dræber?
ForumindlægHej alle! Til sommer står den på gymnasiet. Noget jeg har glædet mig til faktisk;) Folk siger hele tiden, at du ikke skal glæde dig. Det bliver 3 hårde år med en del lektier osv. Hvad siger jer gymnasie elever? Hvordan er det? Håber at jeg kan starte en debat med jeres meninger og holdn... -
/nogen der kan hjælpe med stil?/
ForumindlægHej tak for i kiggede. /.Er der nogen der kan hjælpe mig med min stil jeg har lavet den, men hvis der er forslag til at den kunne blive endnu bedre eller om der evt. var forslag til bedre ord./ -
Masse
ForumindlægHej.. håber der er nogen der kan hjælpe mig med den her lidt kompliceret opgave.. Der fremstilles en opløsning(I), som indeholder 0,571 mg/mL af det jersn(III)-holdige ferritin. 2,00 mL af opløsningen behandles, således at alle jern(III)ionerne frigøres fra ferritin og reduceres til jern(II)ion... -
Det gamle 13-tal - godt eller skidt?
ForumindlægUha... Hvad synes i om 13-tallet, er det noget uretfærdigt juks eller en karakter som har sit ret et eller andet sted? Jeg er personligt af den opfattelse af at det en karakter der ikke kan bruges til en skid. Om man får 13 eller 11 afhænger, ihvertfald i folkeskolen hvor jeg har gået indtil fo... -
5 A-fag i den nye reform??
ForumindlægMed den gamle karakterskala kunne man gange sit snit med 1,03 hvis man havde haft fem A-fag. ER der nogen, der ved hvordan de vil gøre med den nye skala. Kan man stadig drage fordel af at have fem A-fag i den nye reform? -
Valg af uddanelse efter 9.kl
ForumindlægJeg går i 8.kl og er efterhånden begyndt at tænke lidt over hvilken ungdomsuddannelse jeg skal tage efter folkeskolen. Jeg vil helst en af de gymnasielle uddannelser(STX, HHX ell. HTX), og jeg har også karaktererne til det. Jeg kan bare ikke vælge hvilken en af dem det skal være :S Så derfor vil ...
