Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 17641 til 17660 af 92030
-
elektrokemi, hjælp, rettelse
Forumindlæghej. hvis der er nogen der lige vil kigge på dette om det ewr rigtigt og hvordan jeg kommer videre bliver jeg glad Opg 7.1 Der udføres en elektrolyse af kobber(II)sulfat, idet der benyttes to kobberplader som elektroder. Strømstyrken er 0,500 A. Elektrolysen var i 10,0 minutter. a) hvor mange ... -
udvikling
ForumindlægHej denne opgave skal snart afleveres, så håber der er nogen der kan hjælpe lidt. Man har fundet ud af, at en fuglefloks udvikling kan beskrives som: N(t)= 100 + 2t + 0,4t^2, 0<t<24 (eller lig med 0 eller 24) t er antal timer. N(t) er antal fugle efter t. a)bestem dN/dt b)Hvad er dN/dt u... -
hjælp til tidligere spg. om 3. gradspolynomie
ForumindlægHej igen. Jeg har fåetlidt hjælp til løsning af et 3. gradspol. Men nu har jeg så fået et negativt d tal. f(x)= x^3 - 12x det har gjort: f(x)= x^3 - 12x f(x)= x(x^2-12) dvs. x=0 el. x^2-12=0 a=1, b= 0 og c=12 d=b^2-4ac d=0^2 - 4*1*12 d= -48 kan dette dog passe?? -
plz hjælp
ForumindlægI trekant ABC betegner M midtpunktet af siden AC, og D betegner skæringspunktet mellem side BC og midtnormalen for siden AC. Det oplyses, at |AC| = 20, <C = 23° og |BC|= 3 · |DC|. Beregn de ukendte sider i trekant ABC. (dem jeg kunne regne) M = 90 grader D = 67 grader MC = 10 Men k... -
bølger(brydning)
Forumindlæghej, jeg har en opg. der lyder sådan: Brydningindeks for vand afhænger en smule af vandets temperatur og af lysets bølgelængde. Vands brydningsindeks er med god tilnærmelse givet ved n_vand= 1,33 ved 20 grader celsius og for alle bølgelængder i synligt lys. 1) beregn lysets hastighed i vand. sk... -
Beregning af cirkels ligning ud fra tangent
ForumindlægHej jeg sidder med denne opgave: 1. Opskriv ligningen for den cirkel, der har centrum i C(−3, −1) og tangerer linjen med ligningen 5x + 4y−22 = 0 2. Bestem koordinatsættene til skæringspunkterne mellem denne cirkel og linjen med ligningen 5x + 4y + 10 = 0 Kan simpelthen ikke ... -
Har brug for hjælp.
Forumindlæg11.Hvad er en ligning? 5 Forklar med almindeligt sprog, hvilken sammenhæng formlerne beskriver. 5.a1 Areal=pi*r*r 5.a2 a/b+c/b=(a+c)/b 5.b a/b+c/d=(a*d+c*b)/b*d 5.b2 a*b/c=(a*b)/c 5.c a/b*c/d=(a*c)/(b*d) 5.c2 a:b/c=a*c/b 5.d a+a=2a 5.d2 a*a=a^2 5.e a+b=b+a 5.e2 a*b=b*a 5.f a(b+c)... -
titrering af havvand
ForumindlægHar lavet a) og b) men har alligevel skrevet dem ind...vil gerne have hjælp til c)...så jeg kan få det skidt sat på plads inden eksamen...På et laboratium ønsker man at bestemme koncentrationen af Cl- i en prøve af havvand fra en bestemt lokalitet.Det sker ved titrering af Cl- med Ag+ på følgende... -
Omskrivning af cosinus-relation
ForumindlægHej. Hvordan omskriver man b^2 = a^2 + c^2 - 2 * a * c * Cos(B) til Cos(B) = a/c. -
Hvad laver man i biotek på gym
ForumindlægHvad laver man i bioteknologi, hvis man har det på a-niveaue? Nogle det evt. give nogle overskrifter/emner -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet? -
Mat på A-niveau
ForumindlægHej, jeg er en pige som skal i gymnasiet til sommer. Jeg er bare lidt i tvivl om hvor svært matematik på a-niveau er i forhold til folkeskolen. Jeg ved godt det er lidt forskelligt fra person til person, men jeg ville blive glad,hvis I alligevel gav mig jeres mening... Knus Artemis... -
Differentiering af formel for harmonisk svingning
ForumindlægHejsa. Jeg skal differentiere formlen for den harmoniske svingning men kan slet ikke starte. asin(bx+c)+d Jeg kender godt metoden med, ydre' * (indre) * (indre)' men mit problem er at differentiere. Jeg får asin til acos og sin(bx+c) til cos(bx+c) * (bx+c), og så sidder jeg fast, er desud... -
Matematik hjælpe plz en opgave
Forumindlægab+c=15bc+ a=41???? hvordan regner man dette ud??? -
Pierre de Fermat
ForumindlægHvordan beviser man at c^n=a^n+b^n har løsninger når c,a,b tilhører N og n=2? Jeg snakker ikke om en grafisk løsning. -
Mat: Skr. eks STX-A
ForumindlægKortfattede resultater for dagens eksamen i STX-A. Det er meget hurtigt gennemregnet, så der tages forbehold for regnefejl, trykfejl og søvnige perioder... Opg. 1 t=7 Opg. 2 5/8 og 5/(2m+3n) Opg. 3 f'(x)=3x^2-6x. Voksende i ]-oo;0] og [2;oo[. Aftagende i [0;2]. Opg. 4 ln(2) Opg. 5 x=50... -
Omarrangering af ligninger
ForumindlægJeg har egentlig mat på a, men jeg satte det som c-niveau, fordi dette basic matematik, som forvirrer mig lige nu ... Jeg ved, hvordan man omarrangerer n = c/v til c = v*n, og at det så også er v = c/n, men hvordan omarrangerer man den sidste, altså: Hvordan går det fra n = c/v til v = c/n ? K... -
2004 kemi skriftlig opgave 1b)
ForumindlægHej, Jeg sidder og løser den skriftlige kemi eksamen fra 2004 og er stødt på et problem nemlig opgave 1b): http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/kemi2004-10-1-uk.pdf?menuid=150560 Mit Bud: Jeg kan se at phenol har en hydroxygruppe, men hvad mere kan jeg marker og karakterise... -
Call if you need me
ForumindlægJeg skal til eksamen i engelsk på fredag, jeg har lidt problemer med en tekst, der hedder "Call if you need me" Den er skrevet af Raymond Carver. Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogen, der vidste lidt om teksten og som måske gad at hjælpe mig !Hvis der endvidere er nogen, der l... -
adgangskvotienter 2009
ForumindlægTror i at adgangskvotienten i henholdsvis Medicin og Tandlæge studiet vil stige eller falde? Tallene fra sidste år viser måske bare at det er blevet sværere at få en god karakter. Da det er et stort spring fra 4 til 7 og fra 7 til 10 Før i tiden kunne man nemt få 9 eller 10
