Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17661 til 17680 af 23489
-
højskole
Forumindlæghej folk jeg vil bare høre om nogle har været på højskole, og hvad de synes om det ? (og hvilken højskole der er tale om) jeg overvejer kraftigt at tage et ophold efter gym... men vil gerne have nogle meninger om det :) tak på forhånd :) -
FORKORT brøk
ForumindlægHej. Er i tvivl om hvordan jeg forkorter denne brøk: x^4-12yx^2+9y^2 ---------------------- 2x^2+3y Jeg tænker at jeg skal benytte 2. kvadratsætning i tælleren dvs: (x^2-3y)^2 = x^4-3yx^2 - 3yx^2 +9y^2 Men når jeg gør dette bliver det dobbelte produkt jo 6yx^2 og det skal da vær... -
Mættede og umættede fedtsyrer??
ForumindlægHej. Jeg har seriøst brug for hjælp, og gerne meget hurtig hjælp. Jeg sidder og forsøger at skrive min biologi rapport, men jeg kan ikke finde ud af hvilken fedtsyrer der er den "gode" og hvilken der er den "dårlige", den mættede eller umættede?????? Og hvor man finder de to f... -
Hjælp !! Bestem ved aflæsning f(0).
ForumindlægHejsa.. sidder og laver nogen matematik opgaver og sidder fast ved en opgave Figuren viser grafen for en funktion f. 1) Bestem ved aflæsning f(0). 2)Løs ved hjælp af grafen ligningen f^' (x)=0. 3)Angiv de lokale ekstrema for f. Håber der er nogen kloge hoveder derude der kan h... -
Hjææælp!
ForumindlægHej, vil gerne have hjælp til oversættelsen af denne her tekst:D Er winch an die Mauer zurück, hinter der er den Kirchplatz wusste. Die Zwille, die er schon aus den Hosentasche gezogen hatte, um die alte Frau mit Sterinchen zu beschiessen, liess er wieder verschwiden. Schliesslich konnte er nicht... -
er ****** sur!!
ForumindlægHvordan kan det være at vores historielærer giver os op til 20 siders historie for? Jeg kan jo overhovedet ikke følge med i historie!! Hun brokker sig altid over at jeg ikke siger noget i timerne, men så kan hun da fand** også tage hensyn til os andre! største delen bruger deres computer til at... -
Sproglige fejl
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp. Har lavet opgaven men ved ikke om den er rigtig. Håber i kan hjælpe: Ret fejlene i følgende sætninger, og forklar på dansk dine rettelser. Der er kun én fejl i hver sætning. Skriv den korrekte sætning nedenunder. 1. She was often writing in her diary, but she alw... -
Nernst Lov
ForumindlægHar et galvanisk element med 2 halvceller: 1,000 M Cu(NO3)2 med kobberstang og 1,000 M AgNO3 med sølvstang. Jeg skal så beregne elementets hvilespænding ved 25 grader celcius. Hvordan? Jeg ved, at jeg skal bruge Nernst Lov. Men kan det passe, at når der er samme mængde elektrolyt i de to halvcell... -
Mundtlig test
ForumindlægHvad er fordele og ulemper ved kontanthjælp? -
Ulempen ved at uddanne sig...
ForumindlægHvad er ulempen ved at arbejde/uddanne som/(sig til) sosu-assistent(gerne 10) -
Et interview til dig :)
ForumindlægHeej venner, jeg har en opgave i samf. og det gå ud på at jeg skal interviewe en om .... mit spørgsmål er : hvad betyder dansk kultur for dig ? håber jeg får en lang svar af dig tak for hjælpen :) -
Eksamensopgave; Vektorer i rummet
ForumindlægHej Alle :) Jeg er gået i stå med opgave nummer 3 i nedstående opgavesæt - håber derfor der er nogle der kunne komme med nogle hints: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/syge07/2007-8-5_Med.pdf a) Kunne jeg her sige, at T er min normalvektor, B er det faste punkt også kunn... -
Har brug hjælp til (hurtigt tak) "Opstil formler for overfladeareal og rumfang i afhængighed af x"
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en opgave, hvor man skal Opstil formler for overfladeareal og rumfang i afhængighed af x. Opgaven lyder på følgende måde. En æske fremstilles af et stykke A4-papir. Man klipper et kvadrat med sidelængde 40mm bort ved hver hjørne og folder papiret. Der fremkommer en ... -
op al den ting, som gud har gjort
ForumindlægNogen der har skrevet en stil til salmen "op al den ting, som gud har gjort" ? Det ville virkeligt være fedt at få noget inspiration. Tak !! -
Initialer i indholdsfortegnelse
ForumindlægHey Jeg er lige pt. igang med at skrive på eksamensrapporten til Teknik A. som min makker og jeg skal aflevere 16. Maj. Vores lærer kræver at initialerne for den i gruppen der har lavet det pågældende afsnit, er skrevet med i indholdsfortegnelsen. Kan det lade sig gøre at få dette sat på efter ... -
Riemann integralet
ForumindlægSå har endnu et spørgsmål der omhandler Riemann Integralet:). Spørgsmålet lyder således : Er følgende integral : ∫logx dx med grænserne 0(forneden) og 1. veldefineret, enten som et sædvanligt eller som uegentligt Riemann integrale? Hvis det er veldefineret, hvad er så værdien ? Håber på respo... -
Vektorer.. Rigtig forkert??
ForumindlægHejsa, nogen derude har har lyst til at se om jeg har beregnet opgaven rigtig`? Jeg og min kammerat, har fået 2 forskellige resultater i opgave 1, derfor har jeg brug for at vide om det jeg har lavet er korrekt eller forkert? Desuden har jeg brug for hjælp i opgave 2,a), den forstår jeg ingen... -
Vektor
ForumindlægI et koordinatsystem i planen med begyndelsespunkt O(0,0) er givet to punkter A(4,-1) og B(2,3) Koordinatsættet for (AB) =((4+2)¦(-1+3))=(6¦2) og OD=(4,5¦8,5) Bestem arealet af det parallelogram, som udspændes af AB og AD -
MacBook Pro eller MacBook Air?
ForumindlægHey, Jeg har lige pt en MacBook, men har nu bestemt mig for at købe mig en ny bærbar - og det skal enten være MacBook Pro eller MacBook Air, men spørgsmålet er, hvilken en af dem? Jeg synes de ser vildt fede ud begge to og kan derfor ikke afgøre det - så: Hvad synes du jeg skulle købe for en (be... -
Analyse af reklame
ForumindlægJeg skal snart op til afgangsprøve i dansk, og jeg har trukket "reklame". Jeg har valgt en TV-reklame fra isen "Magnum Ecuador Dark", og jeg har fået afvide at den indeholder rigtig mange ting. Jeg er super dårlig til reklame og jeg tænke derfor på om jeg ikke kunne få noget &...
