Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17681 til 17700 af 24857
-
Civilingeniør/Medicin??
ForumindlægNogen der hvor en civilingeniør kan få job, har kigget på ug.dk men kan ikke lige hitte det der.. og der er mangel på job eller er det et usikkert job??? og hvad uddannelsen til medicin, nu når der kommer nye adgangskrav fra 2008, bliver man så optaget hvis man har de krævende fag, ellers ska... -
SRP: Kvantefysik - nogle der har en opgave?
ForumindlægJeg står og skal til at vælge emne til min SRP. Jeg overvejer at arbejde med kvantefysik, men ved ikke helt om det er for svært. Derfor spørger jeg jer om i tidligere har skrevet studieretningsopgave om dette emne og gerne vil dele det med mig. Eller måske kender du nogen som har? Hvis i har nogl... -
tid i vand
ForumindlægHej Er der en, som kan hjælpe med vedhæftede opgave? Mvh, Mogensen -
Differentialligninger og komplekse funktioner
ForumindlægEr det rigtigt, at der er en nær sammenhæng imellem differentialligninger og komplekse funktioner, forstået sådan, at man ved hjælp af den ene kan finde løsningsmuligheder for den anden og omvendt? I fald, hvad kaldes denne matematiske disciplin? -
Oliens densitet
ForumindlægOpgaven lyder: I et U-rør er der som antydet på figuren hældt vand og olie. Vandet står 135 mm op i den ene gren, mens olien står 12,3 mm højere i den anden gren. a) Hvad er oliens densitet? Aner ikke hvad jeg skal gøre her, jeg mener jeg har en formel der heder Rho = m/v, men jeg kender hverke... -
Hjælp
ForumindlægHej derude. Jeg har en opgave, som jeg bliver ved at regne forkert. Vil nogen derude se, hvor fejlen ligger. Opgaven lyder: Paramagneten er placeret i et magnetfelt, der peger opad og har feltstyrken B. Dipolerne, der peger opad har energien Eop=-μB, mens dipolerne, der peger nedad har energ... -
Åben, lukket, isoleret system?
ForumindlægHej derude Jeg forstår ikke helt det med termodynamikkens åben, lukket og isoleret system? :( Er isoleret og lukket ikke det samme? Jeg skal kunne forklare det med nogle eksempler. Er der nogen der vil prøve at lære mig det.. ? Jeg har forstået et isoleret system tror jeg, hvor Q = 0. so... -
Doping, ja tak
ForumindlægHvis vi nu antager, at du ville acceptere brug af alle former for doping inden for sport, hvad ville dine argumenter så være for det? -
Beregning af R-indre og Elektro-MK
ForumindlægJeg har en graf m. Rindre og elektromotorisiskkraft, med strømmen (A) på x aksen og spændning (V) på Y-aksen Ligning er: y = -0,658x + 1,3317 Hvordan beregner jeg R-indre og Elektro-MK? Jeg ved jeg skal bruge formlen for den rette linje, ik? y= b + a × x Hjælp -
Mekanik! DET HASTER!!
ForumindlægHej SP Sidder og skal til eksamen om 2 dage. Jeg skal til min eksamen om kinematik, komme ind på stedfunktioner. Jeg kender kun til den ene, hvor vi har en konstant hastighed, og dermed får en ret linje. Jeg ved, at der er flere grafer (3, tror jeg), som kan beskrive en partikels placering. Er d... -
Hvordan bliver man klar til 9. klasse?
ForumindlægHej. Er der nogen af jer derude, som kan hjælpe mig med at blive klar til 9. Klasse? Jeg sigter ambitiøst og tænker: "Hvordan kan jeg få mest muligt ud af dette år?" Nogle tips såsom, hvordan I holder styr på jeres noter og holder jer fokuserede i timerne? Alt hjælp er værdsat og p... -
indre energi.
Forumindlægjeg har brug for hjælp på denne her. opgaven lyder: Kan den indre energi af et stof blive o? forklar hvor eller hvorfor ikke. -
Pi har fødselsdag
ForumindlægI dag har Pi jo fødselsdag :) og det skal vi fejre. -
Ørsteds forsøg?
ForumindlægHej! Er der nogen, der lige hurtigt kan fortælle mig om Ørsteds forsøg? Hvad det var, hvad det gik ud på, og hvad han ville påvise med dette? :-) -
4. Barringermeteoritten
Forumindlægdet er b og c jeg ikke kan finde ud af. a = 1,46*10^17J.. hjæææælp mig! For 40 tusinde år siden ramte en stor meteorit Jorden. Nedslagskrateret kaldes Barringerkrateret og ligger i Arizona, USA. Krateret er 180 m dybt og 1,2 km i diameter. Meteorittens masse er vurderet til 1,3 ·109 kg, og dens f... -
global opvarmning
ForumindlægHej, jeg ville bare spørge, hvad synes I er bedst at studere i en globaliseret verden truet af global opvarmning? Det bedste råd jeg har fået af min studievejler er, at jeg burde læse noget nyttigt, for når vejrfænomenerne rigtig truer os vil det ingen nytte have at have studeret fransk litteratu... -
Tre ligninger... tre ubekendte
ForumindlægTre ligninger 5y + 5x = z 5y - 5z = x z = y^2 Jeg har sat den 3. ind i den 1.: 5y + 5x = y^2 og sat udtrykket for x ind på x's plads i 1'eren: 5y + 25y - 25z = y^2 og brugt 3 til at få det hele udtrykt ved y 5y + 25y - 25y^2 = y^2 = 24y^2 + 30y = 0 <=> y(24y + 30) = 0 så y = 0 ell... -
SSO
ForumindlægVille lige høre jer hvad i fik i jeres sso'er (dem der går på 3. år) og hvad i skrev i og om i er tilfredse..? er bare nysgerrig :) -
Stofmængdeberegning.
ForumindlægFormeller: Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg udregner stofmængden af et stof, hvis man har tilsat et hvis antal volumen? Og hvordan man finder ud af hvor stor en del fx ag er af Agno3? Bare en formel. && hvordan beregner man massen af et stof? -
En krafts arbejde
ForumindlægJeg sidder med en opgave hvor en klods trækkes henad et vandret underlag med en kraft på 200N, der virker i en vinkel på 20 grader til vandret. Klossens masse er 25 kg og friktionskoefficienten er 0,25. Jeg skal bl.a. beregne kraftens arbejde når klodsen trækkes over en længde på 1,0 m. Umiddel...
