Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 17721 til 17740 af 21415
-
Kampen om kloden
ForumindlægJeg har lige set "dokumentaren" kampen om kloden og blev dybt forarget. En mindre ting er at overskriften ikke passer til indholdet; men det er man jo godt nok efterhånden blevet vant til. Det er meget værre med at at angive det som dokumentar. Det har intet med dokumentar at gøre. De... -
Bestemt tangentligningen
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)= -x^3+1.5*x^2+6*x-1 a) bestem ligningen for tangenten t til grafen f i punktet P((3),f(3)) b) Gør rede for, at grafen for f har en anden tangent med samme hældningskoefficient som tangenten t, og bestem koordinatsættet til røringspunktet for denne tangent ... -
den korrekte kommaer i englsk stil
ForumindlægHvordan sætter man kommaer i englsk tekst, sætter man færre kommaer i englsk tekst end dansk tekst? Hvad er reglen? Nogen siger, at man skal sætte så få komma som muligt, når man skriver englskstil. Kan det passe? -
glidning på skråplan
ForumindlægHvis man nu har en masse på et skråplan, der glider ned ad det og finder tyngdekraftens komponenter langs og vinkelret på skråplanet for at finde normalkraften og gnidningskraften. Hvilket koordinatssystem har man så indlagt? Et der har den ene akse langs skråplanet og den anden akse vinkelre... -
Chat med Ellen Trane Nørby
ForumindlægStudieportalen.dk inviterer hermed til debat med Ellen Trane Nørby, som stiller op for Venstre i Sønderborg. Debatten foregår som en direkte debat - dvs. I byder bare ind med spørgsmål, og så vil Ellen svare på de spørgsmål der bliver tid til. Som det fremgår af vores brugerafstemning er skat... -
uendelig række
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til at løse følgende opgave. jeg har prøvet af integrer rækken men jeg kan ikke få maple til det. opgaven er oploadet som billede -
Klogeste på studi
ForumindlægHvem (fraregnet mig) er den klogeste på studieportalen? :) -
Rubik's cube
ForumindlægHvad er din rekord i at løse en 3^3 rubiks cube? -
Elektrisk energi
ForumindlægHej! Jeg er igang med at forstå begrebet elektrisk energi, som kan forstås som en genstands elektriske ladning. Men hvis denne energi skal ændres, så ændres fordelingen af elektriske ladninger i systemet. Herefter kommer min fysikbog med et eksempel: "fx et batteri, hvor positiv og negativ ... -
Tror at jeg dropper ud
ForumindlægHver dag er jeg i gang med lektier 24/7. Og problemet er hver gang kan jeg ikke fínde ud af det og det er også ret irriterende at tænke på at folk som arbejder kan det på få minutter, mens jeg skal bruge 24 timer på det JEG ER GODT TRÆT AF DET! Jeg har grædt hele aftnen igår aftes om en stil so... -
Dansk essay om "hånd"
Forumindlæghej jeg har lavet et essay om ordet "hånd". Jeg ved ikke rigtig om det er godt eller skidt, hvis i kan komme med en analyse og fortælle om der er noget som kan gøres bedre må i meget gerne fortælle det. Her er essayet: Hænder ser vi overalt på vores vej. De kan være smukke, de kan være... -
Tørklæder i danske retssale?
ForumindlægDet jeg her bringer op er et meget akuelt emne lige nu, og jeg vil blot høre SP brugernes holdninger til tørklæder i de danske retssale. Regeringens udmelding står fast. Hvis en kvindelig dommer bærer tørklæde vil dette skabe mistillid hos borgeren. Men hvorfor vil det netop skabe mistillid? Do... -
Spansk oversættelse
ForumindlægHar fået nogle få oversættelses ogpgaver for, men efter juleferien er det ligesom om at det hele er forsvundet, så jeg sidder lidt i en kattepine :( Så hvis der sidder nogle der måske kan oversætte dem og komme med en rigtig god forklaring vil det være en stor hjælp. Fernandos mor taler... -
Er nogen der vil se min stil igennen og bedømme den til en karakter
ForumindlægHeyy! jeg var til studentereksamen(STX) i dansk skriftlig i tirsdags.Jeg valgte at skrive om opgave 1, som var et essay. Jeg tænkte på om der er nogle herinde, som ville læse den og bedømme den til en karakter. På forhånd tak mvh Gökhan NB: jeg kan sende stilen til jeres mail for dem der inte... -
At lyve for piger
ForumindlægEr det forkert at lyve for en pige. For eksempel at man siger, at man holder af hende osv.. men i virkeligheden er det fordi man vil eksperimentere. Det er ikke fordi at jeg gør det, men jeg vil gerne høre jeres mening. Så efter et par måneder siger man, at man har haft andre piger og ikke vil v... -
Hvordan er livet i Uni?
ForumindlægJa hvordan er det, er det samme som gym hvor man sidder og tager notater? - Men genrelt hvordan ser en alm. skoledag ud for jer? En sidste ting, er der lektier fra dag til anden som man ser det i folkeskolen og gym? På forhånd tak :) -
MEDIEFAG - Kritik tak!!..
ForumindlægHeej people ! :D - Vi er blevet færdige med vores Mediefag afgang's film, og lagt den på Youtube.. : [http://www.youtube.com/watch?v=5vzOKG3-QbM] .. - Vi kunne virkelig godt tænke at høre lidt kritik om vores film, alt er tilladt , så godt som skidt :-) Eller hvad vi evt. kunne have gjort ... -
J.G. Ballard - en verden under vand
ForumindlægNogen der har læst bogen og evt. kan hjælpe lidt med en fortolkning? Nogle notater eller noget? :D -
Cognitive science eller medicin?
ForumindlægValget til sommer står forhåbentligt mellem ovennævne to uddannelser. Jeg er dog i tvivl om hvilken vej jeg skal gå. Cognitive Science tiltaler mig fordi det er så specifikt, og af hvad jeg har læst, giver det nogle fede muligheder. Medicinstudiet tiltaler mig dog også fordi det er så bredt, ... -
Genotyper?
ForumindlægHej, jeg har en opgave i biologi, der lyder: På en fødeklinik er to nyfødte babyer blevet forbyttet. Man kender børnenes og forældrenes blodtyper, men hvem hører sammen? Barn 1: blodtype 0 Barn 2: blodtype A Fru Hansen: blodtype B Hr. Hansen: blodtype AB Fru Jensen: blodtype B Hr...
