Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 17721 til 17740 af 27490
-
Der findes andet i verdenen end gym
ForumindlægHvorfor den store fokus på skoleuddannelsen gymnasiet her på Studieportalen, der findes jo et hav af andre uddannelser, som også kunne have gavn af SP. Der er jo ingen tvivl om, at gymnasierne favoriseres her på SP (så lige en gul strip "kun for 3. g´er")... Danmark er altså lavet af an... -
Darwins evolutionsteori (Links + bøger)
ForumindlægHej. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) Jeg har lånt bogen "Arternes oprindelse", men da det er en ordentlig moppedreng, tænkte jeg på om der er nogen som kender en god hjemmeside som forklarer det hele eller en lidt korter... -
jelling sten
Forumindlæghej vil lige høre hvad står i jellingstenen, hvorfor eer den så vigtig -
Logistisk vækst (Hjælp)
ForumindlægEr denne opgave rigtig? -
Retnings afledt?
ForumindlægJeg har en opgave jeg ikke rigtig kan komme i gang med: Funktionen f : R2 -> R givet som f(x,y) = { 1 for [0 < y < x^2] ... ellers 0 } Spørgsmål 1: Tegn området hvor f(x,y) > 0 Har lidt svært ved at se de tfor mig, men siden y skal være større end nul, er det over x aksle... -
Vektorregning
ForumindlægBestem en ligning for den kugle der har centrum i c, og som har beta som tangentplan. c=(11,2,-6) Planen beta=2x+y-2z=0 Afstanden fra c til beta er 12 Hvordan er det lige man gør det:) -
Elektromagnetisme
ForumindlægEr der nogen, der lige kort kan komme ind under Elektromagnetisme? Har prøve i morgen om emnet, selvom jeg allerede har læst om det ville jeg gerne se om jeg måske har overset noget.´ -
Latex er godt.
Forumindlæg<equation>\huge a</equation> -
bestem længden af DE
Forumindlæghar denne opgave hvor jeg har løst a) bestem vinkel b - jeg fik den til 32grader b) så skal jeg bestemme siden DE og jeg har udregnet D i trekant DEC til 32 grader hvad skal jeg nu for at bestemme DE? -
Forberedelsemateriale - Talteori
ForumindlægHej allesammen! Jeg er i fuld gang med, at forberede mig til matematik eksamen med netadgang. Jeg har dog lidt problemer med opgave 11, da jeg ikke kan finde ud af at tegne grafen for denne diskrete sammenhæng (se vedhæftet billede). Jeg håber at I har mulighed for at hjælpe mig På forhånd tak! -
Hjælp til at forstå det korte stykke tekst
ForumindlægJeg har brug for et svar på mine spørgsmål så jeg forstår teksten bedre.Stykket forneden er taget fra historiebogen: Danmark før 1914, under afsnittet : "ENEVÆLDE OG OPLYSNINGSTIDEN". "Da de mange krige endelig sluttede i 1660, var Danmark voldsomt medtaget, og staten var... -
f(x)=kvadratrod x
ForumindlægHej :) En del af mit eksamensspørgsmål lyder at jeg skal bevise at f(x)=√x er differentiabel? jeg har fundet grafen for dette og viser at den er differentiabel. men hvordan kan jeg ellers bevise dette? Tak Mvh sophia -
Teorier international politik
ForumindlægHej alle jeg sidder og arbejder med min SRP en af mine problemstillinger lyder på at jeg skal diskuttere Rusland og USAs placering i den fremtidige international magtstruktur. sidder så og tænker på hvilke teorier man kunne bruge, men kan kun komme i tanke om Idealisme og Realisme, og hård og blø... -
hjælp kemalisme
Forumindlæger der nogen der kan forklare mig hvad kemalisme er ? og give mig en sammenhæng med kemalisme igennem samfundsfag,historie og religion ? det er til en synopsis opgave OM TYRKIET og har emnet KEMALISME og står på bar bund så håber i kan hjælpe mig på forhånd tak -
Klage over årskarakter?? -STX
ForumindlægHej (: Jeg har fået 02 i religion (på c niveau) som årskarakter, og da jeg ikke skal op i religion bliver den videreført på mit eksamensbevis. Jeg har fået 02 hele året, og det skal siges at jeg allerede efter den første karaktergivning snakkede med læreren om det... Hun sagde blot at hun ikke ... -
Hvad ved vi i dag om evolution?
ForumindlægHeej allesammen (: Jeg er ved at finde ud af hvad jeg gerne vil komme ind på når jeg skal op til AT-årsprøve om Darwin. Jeg har bl.a. valgt at komme ind på hvad vi ved i dag om evolution, som Darwin ikke vidste. Men det skal være meget kortfattet, da jeg kun skal fremlægge i 10 min, så hvad mener... -
Middelalder i Europa
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at forstå det her: Allerede i 870 blev Lothringen delt mellem det franske og det tyske rige. Hvad menes der med det? Kejserværdigheden tilfaldt i 962 den tyske konge, og fra da af talte man om ”det tysk-romerske kejserdømme”. (Se kort ca. 1100)??... -
24-timers eksamen - Velfærdsstaten
ForumindlægJeg har trukket Velfærdsstaten som emne til min 24 timers eksamen i samfundsfag, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med. Lækkert emne med gode muligheder for perspektivering. Der skal skrives en synopsis, og jeg savner dog nogle gode begreber at smide på - jeg er klar over, at realisme og ideal... -
Ligevægt (opgaver)
ForumindlægHej alle Jeg sidder med to kemi opgaver, som jeg har lidt svært ved at tackle. Derfor håber jeg at nogle af jer vil hjælpe mig med at komme videre. Det er sådan at jeg slet ikke ved hvordan jeg skal løse opgaven, så har derfor ikke lavet noget indtil videre. Jeg uploader lige et billede, så i l... -
Uro i forstæderne - komposition?
ForumindlægHej. jeg skal til eksamen i teksten Uro i forstæderne. og så skal jeg fortælle noget om kompositionen i teksten. Men jeg ved ikke hvad jeg skal sige, kan i hjælpe mig??
