Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 17781 til 17800 af 31756
-
Filosofi i 1. g?
ForumindlægVidste ikke lige hvilken kategori det her passer ind i, men nu opretter jeg det her... Jeg går i 9., og skal nu til at finde et gymnasie at søge ind på. Jeg vil meget gerne have filosofi (helst på A niveau, men hvis det ikke kan lade sig gøre er andet fint) men kan kun finde det som valgfag, hvil... -
Kig tak (:
ForumindlægHejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (: -
Mat opgave
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe mig med den her opgave? Jeg er gået i stå simpelhen ikke komme videre.. Opgaven er vedhæftet Tak på forhånd. -
U-days i Århus
ForumindlægHejsa, lige et lille opslag omkring det kommende arrangement U-days. Det er i bund og grund et arrangement for alle unge der overvejer en videregående uddannelse i Århus (eller bare har interesse i at høre mere om mulighederne). Mere info og program kan findes på deres hjemmeside http://www.u... -
Bestem tallene a og b
ForumindlægJeg er simpelthen lidt lost her.. Jeg har en lineær funktion som går gennem punktet (8,4). Den har en absolut y-tilvækst på -6 for en absolut x-tilvækst på 3. Hvordan bestemmer jeg tallene a og b :/ ??? -
Funktion
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe mig, og evt. forklare det Funktionen f er bestemt ved f(x) = 2x^2 - 5x + 3 Bestems f(0), f(1) og f(5) -
hvordan bruger jeg lommeregnen?
ForumindlægEt flodbassin er et lavt liggende område, der gennemløbes af et system af floder. Nedenstående tabel viser sammenhørende værdier af arealet A (km^2) af et flodbassin oh længde L (km) af den længste flod i flodbassinet. Flodbassin---A(km^2)---L (km) Black fork ----53km^2---18km Tipton Run---64... -
Reducering
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan man reducerer: (3x+4y)^2 -
Enhedscirklen
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke de her spørgsmål: A: Hvad er den største og mindste værdi sinus kan antage i intervallet 0-180 grader? B: Hvad er den største og mindste værdi cosinus kan antage i intervallet 0-180 grader? C: Hvornår er intervallet 0-180 grader interessant? D: Forklar hvorfor sin(30 gr... -
optimering
ForumindlægJeg er på spanden endnu en gang. Vi har igen fået en opgave uden nogen form for tilhørende undervsining, hvilket sætter mig lidt i en knibe (se bilag). Nogen der kan forklarer hvordan disse opgaver løses? -
13.2b
ForumindlægKan I hjælpe med denne her opgave? -
Dansk skriftlig fsa 2008
ForumindlægNogle der har været op i Dansk skriftlig fsa 2008? (9. Klasse) -
fsa 2013 december hjæææælp
ForumindlægNOGEN DER HAR HAFT FSA 2013?? HVORDAN VAR DEN ? DØØØR AF STRESS SVAAAAR -
Lignings hjælp!
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til en ligning, for lige meget hvad, kan jeg ikke få den til at gå op. ab^2 (-a-b)*(a-b)-2ab+2b hvordan regner man den ud?! -
Y''=cy
ForumindlægHej Jeg løser i mine bøger om differentialligningen y''=cy hvor de bruger wronskideterminanten, men jeg forstår ikke rigtig hvad der foregår. Derfor vil jeg spørge hvordan man step for step finder løsningen til differentialligningen y''=cy. På forhånd tak -
Planetbevægelser: Forskellige spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at læse noget teori om Planetbevægelser i "Fysikkens verden 3". Jeg har læst det igennem op til flere gange, men der er simpelthen noget af det jeg ikke kan hitte ud af - derfor vil jeg gerne have lidt hjælp til det. Her kommer mine spørgsmål: a) I bogen på ... -
Hvor mange procent øges?
ForumindlægHej jeg har siddet fast i denne opgave i noget tid nu: Jeg har fået a til at være 1,99 og b til at være 0,0065 så manger bare opgave b,c og d, jeg vil ikke have at "I" løser opgaverne, men ligesom hjælper til at jeg fatter hvad det er jeg skal :) mange tak -
Fakultet = Idræt = ?
ForumindlægHvilken fakultet hører faget idræt under? Er det den naturvidenskabelige, humanistiske eller den samfundsfundsfaglige? På forhånd mange tak, Liv1988 -
FSA Fysik og Kemi - blære svar
ForumindlægHee jAlle sammen Nu er jeg jo nok ikke den eneste der skal op i fysik her i år (9 klasse) Men jeg tænkte på om der ikke var nogle der kender nogle blære svar, altså svar der lidt forbløffer læren. Svaren må meget gerne kunne hænge sammen med følgende emner • Magnetisme • Elektromagnetisme •... -
dumper i årsprøve
ForumindlægHvad sker der hvis man dumper i årsprøve altså i ens snit under 2.0 ? MEN man har snit på 7,7 i standpunktskarakter ? og går i 1.g? Får man love til at går videre i 2.g ?
